تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۲۶۸۲۴۹

«یک بویراحمدی» سرپرست وزارت علوم شد

۲۰
۰
کبنا ؛
با حکم رییس جمهور، دکتر سید ضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب شد.


به گزارش کبنا،‌ همزمان با پایان فرایند رای اعتماد به اعضای کابینه، رییس‌ جمهور، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.
متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی به این شرح است:
« بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سیدضیاء هاشمی
براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌نمایم.
امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»
بر اساس این گزارش، دکتر ضیاء هاشمی پس از انتصاب در پست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم توسط دکتر فرجی دانا در سال ۱۳۹۲، طی چهار سال گذشته کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته است.
زمینه‌سازی برای بازگشایی و فعالیت طیف گسترده‌ای از مجامع علمی و تشکل‌های دانشجویی با سلایق گوناگون و همچنین فعال کردن مجموعه قابل توجهی از انجمن‌های علمی در رشته‌های مختلف فنی، علوم پایه، هنر، کشاورزی و علوم انسانی، رضایت دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی علمی و سیاسی از جمله اقداماتی وی است.
همچنین اجازه طرح سخنان صریح و شفاف دانشجویان از طیف‌های مختلف در حضور رییس جمهور از نقاط برجسته کارنامه دولت یازدهم است که در دوره معاونت دکتر هاشمی شرایط آن فراهم شد.
به گزارش کبنا، دکتر سید ضیاء هاشمی متولد سال ۱۳۴۶ - شیراز؛ پژوهشگر، استاد دانشگاه، سیاستمدار ایرانی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی در سال ۱۳۶۷ دیپلم ریاضی فیزیک گرفت. در سال ۱۳۶۹ با کسب رتبه اول در رشته علوم اجتماعی کنکور سراسری وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۷۲ موفق به کسب دانشنامه کارشناسی علوم اجتماعی شد. سید ضیاء هاشمی در سال ۱۳۷۳ با کسب رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی وارد دوره کارشناسی ارشد شد و در سال ۱۳۷۵ از رساله کارشناسی ارشد خود با نام «تغییرات اجتماعی درنهج‌البلاغه» دفاع کرد. او مدتی بعد وارد دوره دکتری علوم اجتماعی در دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۸۳ از رساله دکتری خود به نام «گروه‌های مرجع جوانان در تهران» دفاع کرد.
سید ضیاء هاشمی دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است و پیش از این ریاست مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده داشته است. عضویت در شورای پژوهشی دانشگاه تهران، ریاست گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، عضویت در کمیسیون تخصصی شورای عتف و عضویت در کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود. دکتر هاشمی در حال حاضر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز است.
دکتر هاشمی همچنین سال‌های زیادی است که به تحصیل دروس حوزوی (دروس خارج فقه و اصول) مشغول است. مجموعه این سوابق نشان می‌دهد که این انتصاب را می‌توان نشانه‌ای از اعتماد دولت به استفاده از متخصصین علوم انسانی در مدیریت کلان کشور دانست. انتظار می‌رود رییس جمهور طی چند ماه آینده، جهت معرفی گزینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
انشالله وزیر بشن مایه.افتخار ما کهگیلویه ای ها هم هستن
مهمان
Iran, Islamic Republic of
این انتخاب شایسته را به آقای دکتر هاشمی تبریک گفته و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.
بلاد
Iran, Islamic Republic of
خیلی تیترتون زشته.
خدا لعنتتون کنه که فقط تخم تفرقه می پاشید.
Iran, Islamic Republic of
لعنت برحسادت درود وسلام بر همدلی واتحاد وتبریک بهکلاستان کهکیلویه وبیراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ایشان متولد روستای محمدآباد از توابع شهر یاسوج و فرزند سیدابوالقاسم هاشمی می باشد
امير
Iran, Islamic Republic of
متولد شیرازه ،ب،حداقل بنویسید یک لرو هم زبان...به قول فلاسفه "هر اسبی حیوان است ولی هر حیوانی که اسب نیست"
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام تبریک به دکتر عزیز و شایسته علیرغم عدم آشنایی قبلی با ایشان برا کاری فقط نامه ای به دفترش ارسال کرده ام سریع هم تماس گرفت وهم مسله ای مهمی را حل کرد.بعنوان یک بویراحمد ی ومخالف فکری آقای دکتر به مدیر توانمند و افتخار استان وبویراحمد جناب آقای دکتر هاشمی می بالم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایشان از سادات شاه قاسم میباشد. خدا نکهدارت باشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه چیه ,چند ماه سرپرست هستند بعدشم عوض میشن
مظاهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر عزیز موفق باشین.
Iran, Islamic Republic of
درود درود.....
مهرشاد اکبری
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر خدا را شکر
جدا خوشحال شدم
تبریک تبریک، به مردم استان. اسلام تیموری
دوست طهمورث
Iran, Islamic Republic of
جاودان باد یاسوج هیشه ارشد تر از سایر شهرستانها
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی دلسوز درود برمرد بی ریا درود بر اعتدال گرای واقعی در سایه اصلاحات درود بر غیرت ایشان درمقطعی در استان در مقابل تحجر منفعت طلبان قد علم کردآنان که همه را بی دین میدانند وخود را دیندار
علی
Iran, Islamic Republic of
اخه چه میشد بگی یک کهگیلویه وبویراحمدی اگر هدفت افتراق نباشد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
ببین جناب مدیر مسئول، انتخاب آقای دکتر هاشمی افتخار همه ماست ولی اینکه شما تیتر زدید (((یک بویراحمدی)))) نشون میده که ما در استان خودمون هم مشکل داریم بالاخره ایشون بچه استانه نه فقط بویراحمد چطور همه تیترها کهگیلویه و بویراحمد بود ولی این یکی شد بویراحمد
احمد
Iran, Islamic Republic of
این نوع تیتر زدن خوب نیست یک کهگیلویه وبویراحمدی بهتره
میرزا
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ضیا هاشمی
احسا ن
Iran, Islamic Republic of
ابتدا تبریک میگم خدمت دکتر عزیز انشاالا موفق باشند وپایدار ثانیا سایت محترم کبنا تیتر ها را درست بنویس که باعث تفرقه نشه چون هرکه از استان مقامی داشته باشه افتخار همه استان است
معترض
Iran, Islamic Republic of
چرا توی خبر قبلی گفتی شیرازیه؟
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1