تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۲۶۷۶۴۰

گنج‌هایی که با شکم گرسنه روی آن خوابیده‌ایم / نصیحت یک آزاده یاسوجی به مدیران کهگیلویه و بویراحمد + پاسخ استاندار + تصاویر

۰
کبنا ؛جمعی از آزادگان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران ارشد این استان دیدار کردند.
امشب و به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی نشست صمیمی میان جمعی از آزادگان و مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و این افراد به بیان مشکلات و دغدغه خود پرداختند.
 
محمد صادقی‌فر از آزادگان سرافراز استان که به مدت ۲/۵ سال در اسارت رژیم بعث عراق بود به مشکلات مناطق کوی آزادگان در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه پرداخت و گفت: ۲۷ سال است که از اسارت برگشته‌ایم و در منطقه کوی آزادگان ساکن شدیم اما در این مکان‌ها فضای سبز و فضای آموزشی و فضای فرهنگی تدارک دیده نشد.
وی با بیان اینکه کوی آزادگان فاقد مدرسه و فضای آموزشی است، افزود: وضعیت جاده‌ها، روشنایی و آسفالت جاده‌ها در این منطقه مطلوب نیست و وضعیت آب آشامیدنی تعریفی ندارد.
این آزاده جنگ تحمیلی با بیان اینکه بیش از ۶۰ تا ۷۰ نفر از آزادگان و جانبازان در این منطقه زندگی می کنند، از قطعی طولانی مدت آب منطقه کوی آزادگان گلایه کرد و افزود: موضوعی که بیش از همه چیز موجب آزردگی آزادگان شده بیکاری فرزندانمان است که در هر خانواده‌ای ۳ تا ۴ فرزند تحصیل کرده بیکار وجود دارد.
این آزاده جنگ تحمیلی گفت: آزادگان مشکلات زیادی دارند و انتظار داریم مسوولان به فکر رفع بیکاری فرزندانمان، ایجاد فضای آموزشی و فرهنگی باشند.
محمد مرادی دیگر آزاده جنگ تحمیلی در ادامه این نشست بیان کرد: آزادگان تلاش کردند تا با مشکلات کنار بیایند، البته برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها برای بازگشت آزادگان مایه دلگرمی است که هنوز این گروه فراموش نشده‌اند.
وی اضافه کرد: حاصل زحمات هر فردی فرزندانش است اما فرزندان ما بیکار هستند در حالی که کارهایی برای فرزندان ایثارگران بالای ۷۰ درصد انجام گرفته که انتظار داریم این اقدامات برای فرزندان ایثارگران زیر ۷۰ درصد نیز صورت گیرد.
مرادی از قانون گریزی در حوزه ایثارگری انتقاد کرد و افزود: اگر قوانین حوزه ایثارگری اجرا شوند مشکلات این قشر از جامعه نیز رفع خواهد شد.
محمدرضا نوذری آزاده جنگ تحمیلی که مدت ۷ سال در اسارت رژیم بعث عراق بود در ادامه گفت: زمینه‌ای فراهم شود که همه آزادگان استان در دیدار با مسوولان مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند.
وی اضافه کرد: برخی از آزادگان ما در شرایط بدی قرار دارند و در بستر بیماری مورد فراموشی قرار گرفته‌اند.
اما مصطفی‌پور دیگر آزاده جنگ تحمیلی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد بخش اعظمی از منابع کشور را با داشتن نفت و گاز و منابع خدادی تامین می ‌کند اما به این استان کمتر توجه شده است.
وی با بیان اینکه با شکم گرسنه روی گنج خوابیده‌ایم ، گفت: چرا درآمد استان ما باید صرف دیگر استان ها شود، انتظار داریم مسوولان از حقوق فرزندان استان دفاع کنند.
مصطفی‌پور با بیان اینکه دولتمردان از مشکلات ما خبر ندارند با ذکر ضرب المثل شکم سیر از شکم گرسنه خبر ندارد، افزود: انتظار داریم مسوولان استان و نمایندگان مجلس از حقمان دفاع کنند و دغدغه این موضوع را نداشته باشند که جابه جا شوند.
وی با بیان اینکه مدیران و نمایندگان جانانه از حق مردم استان دفاع کنند گفت: چرا باید بچه‌های ما در عسلویه کار کنند که یا کشته شوند یا در کنار کوره‌های آجرپزی و در هوای گرم عسلویه کار کنند.
این آزاده جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: مردم این استان همواره و در همه موارد انقلاب پیشتاز بودند اما خدمات لازم را دریافت نکرده‌اند.
 
استخدام ۴۰۰ نفر از فرزندان شاهد کهگیلویه و بویراحمد/با همه توان از حق استان دفاع می‌کنیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ نفر از فرزندان شاهد استان در ادارات جذب شدند.
سید موسی خادمی در این نشست با برخی از ایثارگران جنگ تحمیلی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و تسلیت شهادت مظلومانه شهید حججی، ایثارگران را شاهدان زنده دوران قبل و بعد از پایان جنگ دانست و اظهار کرد: ایثارگران جایگاه ویژه‌ای دارند که باید این شان و جایگاه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مشکلات ایثارگران آگاه هستم و در حد توانم برای رفع آنها تلاش می‌کنم اما محدودیت‌هایی هم وجود دارد.
وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: قانون جامع ایثارگران حرکت ارزشمندی بود و این قانون هم در حد نیاز اجرا شده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در چند ساله دولت تدبیر و امید کارهایی خوبی در حوزه ایثارگری صورت گرفت، افزود: ۴۰۰ نفر از فرزندان شاهد استان استخدام شدند و ۱۰۰ نفر در نوبت جذب هستند.
خادمی تصریح کرد: کوی آزادگان در سه شهرستان استان با مشکلاتی مواجه هستند که دغدغه‌های ایثارگران به معاون امور عمرانی منتقل می‌شود، ضمن اینکه بهسازی معابر توسط شهرداری انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با همه توان از استان دفاع می‌کنیم، گفت: استان ما ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد دارد اما اعتبار هزینه شده ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
خادمی با بیان اینکه تابع قوانین هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب کمک‌های خوبی به استان شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1