تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۲۶۷۵۵۷

لزوم نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در استان / اجرای طرح «هر نهال یک نهال» در کهگیویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛موسس طرح ابتکاری «هرنهال یک نهال» گفت: آموزش نونهالان در احیا و حفظ محیط زیست، و نگرش دانش آموزان به ابعاد مختلف منابع طبیعی از اهداف این طرح است.
به گزارش کبنا؛ نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و یویراحمد، موسس طرح ابتکاری «هرنهال، یک نهال» با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نشست گفت: ترویج فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را باید از نظام آموزش و پرورش آغاز کرد.
خداکرم جلالی در شورای مدیران سازمان جنگل‌ها افزود: موضوع محیط زیست و منابع طبیعی یک مقوله حیاتی است، که همه دستگاه‌ها و نهادها باید در حفاظت، توسعه و بهره برداری بهینه از آن بکوشند.

وی افزود: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب در هفدهم مرداد سال ۹۳ داشتیم، ایشان روی موضوع فرهنگ سازی در سطح دبستان بسیار تاکید داشتند.
جلالی خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را از نظام آموزش و پرورش شروع کرده‌اند.
رییس سازمان جنگل‌ها همچنین گفت: در کشور فنلاند آموزش و پرورش اولی تر از سایر بخش‌هاست و مهم‌ترین شغل در کشور فنلاند شغل معلمی است که تخصص بالایی دارد.
جلالی نقش مشارکت مردم در منابع طبیعی را اساسی و کارآمد دانست و از مدیران ترویج و روابط عمومی خواست بهره گیری از سرمایه عظیم مردمی را جزو کارهای مهم در منابع طبیعی دنبال کنند که از هر بودجه و اعتباری بالاتر است.
شهلا نظریه موسس طرح ابتکاری «هرنهال یک نهال» مدرسه دخترانه ایراندخت شهرستان بویر احمد در این نشست نیز گفت: جشن تکلیف دانش آموزان را در هفته درختکاری با طرح ابتکاری هرنهال یک نهال اجرایی شد، که این طرح برای اولین بار در سطح استان اجرا شده است.
نظریه تصریح کرد: در روز ملی درختکاری نهال‌هایی توسط دانش آموزان کاشته، و بنام خود آنان نیز ثبت شده است.
این موسس طرح ابتکاری، آموزش نونهالان در احیا و حفظ محیط زیست، نگرش دانش آموزان به ابعاد مختلف منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی و اهمیت دادن یه مسایل دینی را از اهداف مهم این طرح برشمرد.
وی در ادامه افزود: کاشت درخت توسط نونهالان و دانش آموزان احساس تعلق خاطر را برای آنان به همراه دارد، و کاشت همزمان میلیون‌ها نهال در یک جشن عبادی می‌تواند منجر به یک تعامل زیبا میان یک کار فرهنگی، دینی و اجتماعی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1