تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۶۷۴۵۳

دوره احکام کسب و کار ویژه بازاریان باشت (+عکس)

۰
کبنا ؛دوره آموزشی اخلاق و احکام کسب و کار ویژه اصناف و بازاریان در باشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از باشت، حجت‎الاسلام بلادی امام جمعه موقت باشت دراین دوره آموزشی گفت: مشتری‌مداری از دیدگاه اسلامی یعنی سعی در برآورده کردن خواسته‌های مشتریان با تکیه بر قوانین الهی، حق مداری، رضایت طرفین معامله، عدم ضرر و انصاف درمعامله.
وی درادامه تاکید کرد: رفتار و اخلاق در برخورد با مشتری نشان دهنده‌ی این است که نباید در برخورد با مشتریان مخصوصاً مشتریانی که امکان دارد، رعایت حال فروشنده را نکنند، عصبانی شد. بلکه باید تا آنجایی که می‌شود در رفتار با مشتریان صبور بود گرفتن ناقصی‌ها و دادن جنس بهتر به مشتری
بلادی تصریح کرد: غش در معامله حرام است. یعنی فروختن جنسی که با چیز دیگر مخلوط است، در صورتی که آن چیز معلوم نباشد و فروشنده هم به خریدار نگوید، مثل فروختن روغنی که آن را با پیه مخلوط کرده است و این عمل را غش می گویند، از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم منقول است که فرمود: از ما نیست کسی که در معامله با مسلمانان غش کند یا به آنان ضرر بزند یا تقلب و حیله نماید و هر که با برادر مسلمان خود غش کند، خداوند برکت روزی او را می‌برد و راه معاش او را می‌بندد و او را به خودش واگذار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تلاش در راه کسب روزی حلال مجاهدت در راه خداست، تصریح کرد: بنابراین رزق چیزی است که قابلیت بهره برداری دارد، در نتیجه رزق هر کس غیر از دارائی و ثروت اوست، پس رزق هر کس به میزان برخورداری او از نعمت‌ها است نه میزان دارائی‌اش و در فرهنگ اسلامی، انسان دارای دو بعد جسم و روح است اما اصالت از آنِ روح است و باید تمام برنامه‌ها و تلاش‌های انسان در مسیر دستیابی به کمال شایسته روح باشد.
بلادی ادامه داد: با این دیدگاه دین اسلام در هر زمینه ای از زندگی نسبت به روح و سلامت و کمال آن توجه ویژه ای دارد البته اداره زندگی اگر چه مورد تاکید فراوان اسلام واقع شده است، اما به انسان اجازه داده نشده است که از هر راهی یا هر ابزاری زندگی‌اش را تامین کند، بلکه باید با رعایت قوانین و ضوابط دقیق از ورود مال حرام در زندگی جلوگیری کند. سلامت روح در گرو استفاده صحیح و مطلوب از مال حلال است و بی توجهی به این موضوع، عوارض و پیامدهای منفی و مخرّبی را برای انسان به وجود می‌آورد.
وی درپایان تصریح کرد: بهترین انسان، کسی است که کسبش از حلال و مصرفش هم در حلال باشد، بعضی‌ها از این پایین ترند یعنی آنکه درآمدش از راه حلال است اما مصرف رزق حلال در حرام است و این خیلی بد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1