تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۲۶۷۳۴۶

دل‌هایی کوچک به وسعت دریا!

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سالار جوکار
مشغول رویت اسامی نیکوکاران شرکت کننده در همایش استانی خیرین سلامت سال ۹۴ در یاسوج بودم که وجود سن کم مقابل یکی از نام‌ها توجه ام را به خود جلب کرد؛
در میان نام‌های معروفی از اشخاص حقیقی و حقوقی نامی را یافتم که مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از نسیم عطوفتش شد.
نسیم ۸ ساله نام خود را در لیست خیرین سلامت استان به ثبت رسانده بود تا ثابت کند دل بزرگ داشتن لازمه‌اش سن بزرگ داشتن در شناسنامه نیست و آدم برای بزرگ شدن خیلی هم نباید منتظر گذر زمان بماند!
کنجکاو شدم تا او را ببینم و از نزدیک با او آشنا شوم. دختر مهربانی که به من گفت امسال در کلاس سوم درس می‌خواند. از او پرسیدم می دانی به عنوان کوچک‌ترین خیر مجمع سلامت استان اسم خود را ثبت کرده ای؟ پاسخ داد الان که گفتید فهمیدم.
از انگیزه‌اش پرسیدم؛ با لحن کودکانه‌اش گفت با پدرم به جلسه خیرین سلامت آمده بودم، که گفتند می‌خواهند برای بیماران نیازمند پول جمع کنند و یا برای جاهایی که امکانات ندارند بیمارستان و درمانگاه بسازند من هم به پدرم گفتم می‌خواهم کمک کنم.
متعاقب شیرین زبانی نسیم با پدرش هم‌کلام شدم و گفت که نسیم علاقه زیادی به مسائل اجتماعی دارد و در اغلب اجتماعات و همایش‌هایی که ممکن باشد با او می‌آید در اینجا هم آمد و با دیدن کلیپ‌هایی که پخش شد گفت دوست داشتم خودم پول می‌داشتم و به این‌ها کمک می‌کردم. بعد گفت بابا پول به من قرض بده تا من بعد از اینکه بزرگ شدم خیلی بیشتر از این را به تو برگردانم که من هم قبول کردم.
پدر از خصایص نسیم برایم گفت و گفت که نسیم همیشه به این موضوعات فکر می‌کند و در مقابل نارسایی‌های اجتماعی که می‌بیند واکنش نشان می‌دهد و مهم‌تر از همه هر وقت مشغله‌ها مرا از توجه به پیرامون باز می‌دارد و به ویژه وقتی که نیازمندی در منزل یا بیرون از منزل مراجعه می‌کند و او حضور دارد با کلامش و رفتارش ما را متوجه لزوم کمک می‌کند و همواره تلنگری است بر غفلت‌های ما از مسئولیت اجتماعی مان!
این پدر نیک اندیش از من خواست که نامش فاش نشود.
با شنیدن این سخنان از خود پرسیدم اگر همه ما به این مسئولیت اجتماعی توجه می‌کردیم و حساسیت می‌داشتیم و اگر ما نیازمندان حوزه سلامت را درک می‌کردیم و اگر همه ما دلی همچون دل دریایی «نسیم» را می‌داشتیم گره‌های زیادی از مشکلات مردم و جامعه باز می‌شد!

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1