تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۶۷۱۹۹

سفری که خادمی آن را تشریح کرد / باز باران با قطع برق / ۴۰ بیمار اوتیسمی در یاسوج /سلامتکده یاسوج معطل فارغ‌التحصیلان طب سنتی / طرح «روستای بدون بیکار» در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

باز باران با قطع برق


بارش شدید باران در کهگیلویه و بویراحمد سبب غافلگیری مردم، آب‌گرفتگی برخی از معابر و خاموشی شهرهای مختلف استان شد.


 بارش بی‌سابقه باران در روزهای میانی تابستان در یاسوج شهروندان این شهر را غافلگیر کرده است. درحالی که لحظاتی از شروع باران در یاسوج نگذشته باز این شهر و شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خاموشی فرو رفت.

شهروندان یاسوجی با ارسال عکس‌هایی از کوچه و خیابان‌های سطح شهرستان در روز بارندگی از مسئولین خواستار رسیدگی به این موضوع شدند، چرا که اکثر آنها برای عبور و مرور در کوچه و خیابان دچار مشکل شده بودند.

یاسوج از جمله شهرهایی است که با کوچک‌ترین بارندگی جوی‌های آب پر شده و خیابان‌ها و کوچه‌ها پر از آب می‌شوند و این امر سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان شده است.

این آب‌گرفتگی‌ها پس از هر بارندگی رخ می‌دهد، اما تاکنون اقدامی برای مقابله با این مشکل و هدایت آب باران به مسیل رودخانه انجام نشده است پس از چند دقیقه بارش باران،‌ خیابان‌های شهر یاسوج با آب‌گرفتگی مسدود می‌شود و عبور عابران را مختل و تردد وسایل نقلیه را با مشکل همراه می‌کند.

در چند روز گذشته هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از بارش شدید باران، سیلاب، تگرگ و رعدوبرق در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه خبر داده بود.

به گزارش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد فردا نیز هوای این استان نیز ابری گاهی وزش باد و در پاره‌ای نقاط این استان احتمال بارش پراکنده و رعدوبرق وجود دارد.

رعایت نکردن اصول شهرسازی و غیراستاندارد بودن معابر از جمله مشکلات شهرهای این استان است که باید موردتوجه قرار گیرد و اگر مسئولان شهری برای رفع این مشکل اقدامی نکنند، با وسعت روز‌به‌روز شهر یاسوج، این مشکل جدی‌تر می‌شود؛ و در این زمینه، لایروبی مسیل رودخانه، جوی‌های آب و استانداردسازی معابر می‌تواند راهکاری برای رفع این معضل هر ساله در یاسوج باشد.



 
شناسایی ۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در یاسوج
معاون اجتماعی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در یاسوج خبر داد و گفت: تلاش خود را برای حمایت و رفع مشکلات این بیماران به کار گرفته‌ایم.
امین‌الله بابویی اظهار کرد: بیماری اوتیسم ممکن است از سن تولد تا دو سالگی علائم خود را در افراد مبتلا به بیماری نشان دهد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیوع این بیماری در پسران بیشتر از دختران است، افزود: والدین باید رفتار بچه‌ها را مورد توجه قرار داده و به محض دیدن هرگونه علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.
وی عدم ارتباط با دیگران، بیقراری شدید، بی‌خوابی و داشتن مشکلات حسی را از مهم‌ترین علائم این بیماری عنوان کرد و بیان داشت: در صورتیکه خانواده‌ها نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند باید بیماران تحت نظر روانشناس و روانکاو باشند.
این مسوول با عنوان اینکه افراد مبتلا به اوتیسم مشکلات تغذیه‌ای شدید دارند، گفت: وضعیت این بیماران با خوردن موادی مانند ماکارونی یا شیر بدتر می‌شود.
بابویی، گفت: اکثر این بیماران فاقد حس بوده و درد را احساس نمی‌کنند حتی اگر بسوزند متوجه سوخته شدن پوست خود نمی‌شوند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند، گفت: هر روز در حال افزوده شدن به این تعداد از بیماران است.
وی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری و درمان این بیماران بسیار بالا است، افزود: در تلاش هستیم تا با توجه و حمایت از آنها گوشه‌ای از مشکلاتشان را حل کنیم.
این مسوول، خاطرنشان کرد: حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در تلاش است تا در مواردی مانند تامین هزینه درمان، ویزیت پزشک، اعطای کمک‌های عوض یا وام‌های کم‌بهره از این بیماران حمایت کند.
بابویی، رفع مشکل و کمک برای درمان سریعتر و بهتر این بیماران را نیازمند توجه و حمایت خیرین دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در زمینه فراهم کردن شرایط برای شناسایی و حضور خیرین برای خدمات‌رسانی مطلوب به این بیماران نقش موثری داشته باشند.
ازظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد برای توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد می‌تواند در توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی نقش موثری داشته باشد.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۸ اسفند ماه سال ۷۱ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گذشت افزون بر دو دهه از عمر تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد، گفت: این مراکز تاکنون فعالیت‌های متعدد و شاخصی در همه کشور داشته‌اند.
وی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و کمک به حل مشکلات و معضلات است، تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یکی از اهداف مهم و مورد توجه تشکیل این مراکز است.
این مسوول با عنوان اینکه این مراکز تاکنون نقش خود را به خوبی در این حوزه انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی با اجرای برنامه‌های جذاب و خلاقانه سعی در جذب استعدادهای نخبه و برتر دارند.
قاسمی در ادامه به وجود و توسعه انواع آسیب‌های اجتماعی در دنیای کنونی اشاره کرد و افزود: بروز و توسعه اغلب این آسیب‌ها ناشی از دور شدن از فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف، یادآور شد: استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد می‌تواند در توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی نقش موثری داشته باشد.
وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی نیز می‌توانند در پیشگیری، کنترل و کاهش اغلب آسیب‌ها، مشکلات و معضلات موجود موثر باشد.
قاسمی با اشاره به ارائه انواع خدمات متعدد در بخش‌های مختلف توسط کانون‌های فرهنگی مساجد به خصوص برای نسل جدید، گفت: اغلب نوجوانان و جوانان نخبه و پرورش یافته تربیت شده همین مراکز بوده و در کانون‌های فرهنگی فعالیت داشته‌اند.
وی کانون‌های فرهنگی مساجد را مانند تشکل‌های مردم نهاد دانست و اظهار کرد: با توجه و حمایت از این مراکز می‌توان گامی موثر در راستای تقویت و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه برداشت.
شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شاخص نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه مطلوب نیست، گفت: با کمبود استاد روبه‌رو هستیم.
نوروز هاشمی اظهار داشت: شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان یک به ۷۰ بوده در حالی استاندارد قابل قبول نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۲ تا یک به ۱۸ است.
وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با یک‌هزار و ۴۰۰ دانشجو تنها ۲۰ استاد دارد که برخی از این افراد هیئت علمی و برخی نیز مامور بوده و در مجموع کمبود استاد در این مرکز دانشگاهی مشهود است.
هاشمی با تاکید براینکه ارتقاء شاخص استاد به دانشجو نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی است افزود: تاکنون مکاتبات فراوانی با مسئولان و متولیان امر در زمینه جذب هیئت علمی انجام داده‌ایم که امیدواریم امسال منتج به نتیجه شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امسال درخواست جذب ۴ عضو هیئت علمی را داشته‌ایم که به طور حتم با کمی مهربانی می‌شود این افراد را جذب کرد زیرا فرزندان این دیار در نقطه‌ای از ایران زمینه فعالیت کرده، موفق بوده‌اند.
هاشمی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد ۱۴۰۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان غیربومی است تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان نوپا بوده و نیاز به معرفی بیشتر دارد که امیدوارم در این زمینه رسانه‌های ارتباط جمعی به عنوان یک همکار در این زمینه سنگ تمام بگذارند.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج صفر و در پردیس کوثر یک متر مربع است، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان سال گذشته ۱۲۰ آقا و ۱۱۸ خانم بوده که امسال نیز همین ظرفیت را داریم.
راه‌اندازی سلامتکده یاسوج معطل فارغ‌التحصیل طب سنتی است
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز سلامتکده طب سنتی خبر داد و گفت: این استان فارغ‌التحصیل طب سنتی ندارد.
محمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی بوده که مجوز سلامت‌کده طب سنتی گرفته ولی لنگ فارغ‌التحصیل دکتری این رشته هستیم.
وی با بیان اینکه شرایط لازم برای راه‌اندازی سلامت‌کده یاسوج فراهم است عنوان کرد: به‌دلیل نبود فارغ‌التحصیل طب‌سنتی در استان مجبور شدیم از طریق یک شرکت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای این مهم رایزنی کنیم که در صورت پیش‌نیامدن هرگونه مشکل به‌زودی این دانشکده ایجاد می‌شود.
سبحانی از برگزاری دوره‌های طب سنتی در یاسوج خبر داد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان در بخش‌های مختلف اما در زمینه بکارگیری و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان ضعیف عمل کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این استان ضعف اطلاعاتی داریم که می‌تواند از طریق آموزش‌های تخصصی جبران شود و جهاد دانشگاهی آمادگی برگزاری برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف را دارد.
سبحانی بیان کرد: از ۸۲۰ گونه گیاه دارویی در کشور ۴۲۰ مورد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این مهم خود یک فرصت خود برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد است.
 
ادعای آزاد اندیشی آقای کواکبیان و برخی دوستان اصلاح‌طلبش گوش فلک را کر کرده است
یک کارشناس مسائل سیاسی و دبیر جمعیت خدمت‌گزاران انقلای اسلامی گفت: ادعای آزاد اندیشی اصلاح طلبانی مثل کواکبیان گوش فلک را کر کرده است.
احمد خورشیدی‌آزاد  در خصوص برخورد توهین‌آمیز کواکبیان به جایگاه ائمه جمعه اظهار کرد: همه کواکبیان را به خوبی می‌شناسند و ایشان به چنین عربده‌کشی‌هایی عادت دارد.
وی ادامه داد: آخر این چه منطقی است که انتقاد علمی یک نماینده مانند ذوالنور را کواکبیان این گونه تشبیه می‌کند و آقایان بهتر است در حرف زدن‌هایشان مراقبت کنند و متاسفانه جایگاه نماز جمعه را نمی‌دانند.
دبیر جمعیت خدمتگزاران کشور افزود: آیا کواکبیان می‌داند که نماز جمعه به تعبیر احادیث به حج فقرا تشبیه شده است.
خورشیدی آزاد خطاب به کواکبیان تصریح کرد: آیا این درست است که کار کواکبیان را با عربده‌کشی در جاهای دیگر تشبیه کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای کواکبیان یادشان باشد که ادعای آزاداندیشی اصلاح طلبان گوش فلک را کر کرده است و بهتر است حداقل ظاهر را رعایت کند تا چشم آزادی بیان از حدقه در نیاید.
 
آزادگان آبروی نظام هستند
فرماندار کهگیلویه، با بیان اینکه آزادگان بهترین الگو و آبروی نظام هستند، گفت: فرهنگ اسارت درس‌های آموختنی دارد.
علی پوزش در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از حضور کمرنگ مدیران در این مراسم انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیران در برنامه‌هایی که دعوت می‌شوند به موقع حضور پیدا کنند.
فرماندار کهگیلویه، تأخیر در برگزاری برنامه‌ها را هم ضعف دانست و افزود: متولیان برنامه‌ها به زمان اهمیت دهند.
پوزش ضمن گرامیداشت بازگشت سرافرازانه آزادگان پس از سال‌ها رنج و شکنجه، گفت: رژیم بعثی به خیال خام خود می‌خواست انقلاب نوپای اسلامی را سرنگون کند اما غافل از اینکه ملت ایران همواره جواب دندان شکن به متجاوزان خواهند داد.
وی، افزود: جنگ هشت ساله تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک میهن به دست بیگانگان نیفتاد.
پوزش، استقامت آزادگان را ستودنی خواند و گفت: قدردان این گنجینه ارزشمند هستیم و در برابر آنها سر تعظیم فرود می‌اوریم.
وی، از آزادگان به بهترین الگو و اسوه برای نسل حاضر و آینده و آبروی نظام نام برد و افزود: از فرهنگ اسارت درس بگیریم و بتوانیم این فرهنگ را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.
پوزش همچنین به قانون جامع خدمات جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: در برنامه پنج ساله ششم خدماتی برای این قشر در نظر گرفته شده است امیدوارم بستر فراهم شود تا آن چیزی که در قانون آمده اجرایی شود.
همچنین سید کمال‌الدین دولتخواه با باین اینکه آزادگان گنجینه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند، گفت: دفاع مقدس ملت ایران هشت فصل عاشقی به جهانیان نشان داد.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه، تصریح کرد: آزادگان،جانبازان و شهیدان هر کدام در غنی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی داشتند.
 
 
تشریح دستاوردهای سفر ۹۵ رئیس‌جمهوری به استان توسط استاندار
هموار شدن توسعه کهگیلویه و بویراحمد؛ تصویب بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای امسال
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح دستاوردهای سفر مردادماه ۱۳۹۵ رئیس‌جمهوری به استان گفت: سفر هیات دولت مسیر توسعه را هموار کرد.
رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت در سی‌امین سفر استانی خود روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ مهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند.
۴۶ مصوبه رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد بود.
سید موسی خادمی چهارشنبه‌شب در برنامه در مسیر توسعه از شبکه استانی دنا اظهار داشت: سفر ریاست جمهوری به استان در پنج محور اصلی پیامدهای خوبی برای استان داشته است.
وی این محورها را شامل توجه و شناخت مسئولان کشوری از استان، مشخص شدن محورهای توسعه استان در این سفر، اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی از محل منابع عمومی، اجرای طرح‌های اقتصادی عمرانی و جواب دهی به درخواست‌های مردمی اعلام کرد.
خادمی اعتبار اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی از محل منابع عمومی را در این سفر ۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی‌ها این میزان اعتبار می‌بایست در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به استان اختصاص ‌یابد.
خادمی گفت: میزان اعتبارات مصوب در سفر هیات دولت ۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بود که برای سال ۹۵ بر اساس مصوبه پنج هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و برای ۹۶ نیز سه هزارو ۷۷۰ میلیارد ریال تعیین شد.
وی افزود: درصد زیادی از اعتبارات مصوب برای سال ۹۵ در اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
استاندار اضافه کرد: برای سال ۹۶ نیز سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که این میزان اعتبار در بودجه سال جاری استان مصوب شده است.
خادمی عنوان کرد: اعتبار مصوب سفر هیات دولت در سال ۹۵ در پروژه‌های مختلفی ازجمله توسعه آبیاری نوین، توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار و اجرای پروژه‌های راهداری هزینه شده است.
خادمی اظهار کرد: در سفر هیات دولت نامه‌های جمع‌آوری‌شده نسبت به جمعیت استان زیاد بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۳ هزار و ۹۴۰ نامه جمع‌آوری شد که از این تعداد ۱۰۳ هزار مورد درخواست شخصی و ۶۱۵ مورد شکایت بوده است.
خادمی تصریح کرد: از این تعداد درخواست‌ها ۵۰ هزار مورد مساعدت مالی بوده است.
وی افزود: در این راستا ۱۷ هزار نفر به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند که از این تعداد تسهیلات ۱۵ هزار نفر در دست اقدام دارد.
خادمی گفت: تاکنون این صندوق ۹۰ میلیارد ریال از نامه‌های ریاست جمهوری را در قالب اشتغالزایی و تسهیلات پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد برای ۷۶ نفر از متقاضیان معادل ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
خادمی اظهار کرد: بانک‌ها نیز نزدیک ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان نامه‌های ریاست جمهوری پرداخت کردند.
استاندار افزود: در این سفر در قالب تفاهم‌نامه مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کمک‌های فنی و اعتباری برای کاهش سود تسهیلات بانکی متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصادی مصوب شد.
خادمی عنوان کرد: این درخواست تنها برای استان کهگیلویه و بویراحمد در سفرهای استانی دولت مصوب شد.
وی افزود که با پیگیری‌های نمایندگان این میزان اعتبار در راستای کاهش سود تسهیلات بانکی دریافت خواهد شد.

صنعت نفت کشور بیشترین بهره را از دوران پسابرجام برده است
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب گفت: صنعت نفت کشور بیشترین بهره را از دوران پسابرجام تا این زمان برده و چنین امر مهمی به‌عنوان یک موفقیت ارزنده نتیجه تلاش‌ها و مدیریت مناسب وزیر نفت است.
بیژن عالی پور اظهار داشت: عملکرد «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت دولت یازدهم مورد تأیید رهبر معظم انقلاب و مسئولان اجرایی کشور بوده و به همین دلیل نیز به‌طور مجدد به‌منظور گرفتن رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت نفت معرفی شده است.
وی افزود: وزیر نفت در جریان مذاکرات اوپک با وجود مخالفت برخی اعضا و شرایط ناهموار بازار، با اقتدار ظاهر شده و با بهره گیری از روش‌های دیپلماتیک شرایط را به سود ایران تغییر داد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب بیان کرد: زنگنه با وجود پایبند نبودن طرف‌های مقابل به تعهدات خود در مذاکرات برجام توانست با انعقاد چند تفاهم نامه و نخستین قرارداد نفتی با کنسرسیومی از شرکت‌های صاحب نام خارجی و داخلی توطئه آمریکایی‌ها در این زمینه را خنثی و سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران را اجرایی کند.
عالی پور عنوان کرد: انعقاد قرار داد با شرکت‌های خارجی به معنای آغاز فعالیت در آینده‌ای نزدیک و بهبود روز افزون وضعیت اشتغال و توسعه کشور خواهد بود.
وی ابراز داشت: بازگشت ایران به بازار جهانی نفت که در نتیجه افزایش زودهنگام تولید در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب انجام شد نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اوپک را به دنبال داشت که بازگشت به تولید قبل از تحریم‌ها کار مهمی است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب گفت: زنگنه همواره نگاه ویژه‌ای به شهرهای همجوار تأسیسات صنعت نفت داشته و رأی بالای مردم شهرهای نفتی کشور به دولت دوازدهم بدون ارتباط به حضور مداوم ایشان در نقاط نفت خیز نبوده است.
عالی پور اظهار داشت: در شرایط کنونی زنگنه بهترین گزینه برای تصدی وزارت نفت است و پیش بینی می‌شود با رأی بالایی انتخاب خواهند شد.
بیژن عالی پور برای بازدید از تأسیسات نفتی شهرستان گچساران به شهر دوگنبدان مرکز این شهرستان سفر کرده است.
طرح «روستای بدون بیکار» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
مدیرکل حوزه سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح "روستای بدون بیکار" در استان خبر داد و گفت: امسال این طرح در سه روستای استان اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حشمت الله صمیمی صبح امروز در نشست روستای بدون بیکار اظهار داشت: روستاهایی مشمول این طرح می شوند که معیارهای اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی لازم را داشته باشند.
وی افزود: میزان و تنوع کسب و کارهای ساکنان روستاها، خوداتکایی روستاها به منابع و مزیت‌های محلی، برخورداری و باانگیزه بودن ساکنان روستاها، وجود صندوق‌های خرد روستایی و توان دسترسی به بازار برای محصولات محلی از مهم ترین این معیارها است.
مدیرکل حوزه سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر دستگاه اجرایی موظف است ظرف مدت یک هفته در هر شهرستان یک روستا را که دارای قابلیت‌های لازم باشد انتخاب و معرفی کند.
صمیمی کاهش نرخ مهاجرت از روستا به شهر، افزایش مهاجرت معکوس، افزایش درآمد، دسترسی به اشتغال پایدار، ریشه کنی بیکاری، بهبود معیشت روستائیان و افزایش تولید در سطح روستاها را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال با فرمانداری‌ها مکاتبه کرده و خواستار معرفی روستاهای موردنظر شدیم اما هیچ کدام از فرمانداری‌ها جواب مکاتبات را ندادند.
ارسلان حسن پور با بیان اینکه به دلیل عدم پاسخ دهی فرمانداری‌ها، خودمان مجبور شدیم ۱۰ روستا را برای اجرای طرح انتخاب کنیم، افزود: تجربه نشان داده است که هرگاه جلسه‌ای تشکیل دادیم در کشور آخر شدیم، اما هر وقت بدون تشکیل جلسه برای اجرای طرح‌ها اقدام کردیم موفق بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1