تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۶۶۷۴۴

چالش در نظام آموزشی باشت؛ مهاجرت دانش‌آموز ممتاز / وقتی خودمان «باشت» را قبول نداریم / سایه سیاست بر سر کلاس‌های درس

۸
۰
کبنا ؛شهرستان باشت در کنکور ۱۳۹۶ چند رتبه زیر ۱۰۰۰ داشت؟ سئوالی که انتقادهای را متوجه مدیریت آموزش و پرورش باشت کرده است.
به گزارش کبنا، اخیرآ در فضای مجازی مطالبی را پیرامون عملکرد آموزش و پرورش شهرستان باشت منتشر کردند که در آن مطلب آمده بود؛ شهرستان باشت در کنکور ۱۳۹۶چند رتبه زیر ۱۰۰۰ داشت؟، این سئوالی است که پس از چند روز از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، ذهن بسیاری از مردم شهرستان باشت را درگیر نموده است. شهرستانی که روزگاری از مهمترین قطب‌های علمی استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور به شمار می‌آمد، اکنون با ضعف‌ آموزشی دست و پنجه نرم می‌کند. شهرستانی که دارای یکی از آمارهای بالای سطح سواد در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است، اما در این شهرستان آموزش و پرورش با نوعی روزمرگی روبرو است، نرخ کم قبولی خرداد ماه امتحانات نهایی و تعداد بسیار کم رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ در مقایسه با مناطق بسیار دورافتاده استان، شاهدی بر این مدعاست. اگر در هر جایی از کشور بگوییم که مدارس متوسطه شهرستان رشته ریاضی فیزیک ندارد، به ما خواهند خندید، در حالی که دانش آموزان به اجبار به رشته‌های دیگر فرستاده می‌شوند و بسیاری از آنان برای اینکه به این رشته علاقه دارند، مجبورند به شهرستان‌های دیگر بروند.

اما محمود نظری مدیر آموزش و پرورش باشت نیز در این باره با حضور فرماندار باشت توضیحاتی داد، نظری می‌گوید؛ انتقاد با تخریب متفاوت است، اگر نقد منصفانه باشد، خیلی خوب است و موجب پیسرفت هم می‌شود. و اگر کسی ذهنیت نامناسب را در مورد یک مجموعه داشته باشد بر اساس همان ذهنیت قضات می‌کند.
نظری از عملکرد خود در آموزش و پرورش دفاع و بیان می‌کند؛ در پنج سال گذشته تمام تلاشمان را برای کیفیت بخشی به آموزش و پروش این شهرستان کردیم و گام‌های بزرگی برداشته شد و قطعاً نواقصی هم وجود داشته است.
وی به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: برای اینکه کاری کیفی شود باید زیر ساخت‌ها را آماده می‌کردیم و در این چند سال مدارس ما با کیفیت تر  و فضاهای آموزشی آماده‌تر و بهتر شده‌اند. چندین مدرسه تمام هوشمند شدند.
مدیر آموزش و پرورش به هوشمندسازی مدارس روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در حد توان مدارس را هوشمند کردیم، از طرفی مدارس هئیت امنایی به لحاظ کیفبتی جز مدارس خوبی هستند و کارهایی خوبی هم در این مدارس شده است.
نظری با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند، چرا رتبه‌های زیر هزار در آموزش و پرورش باشت کم است، اظهار کرد: در حواب به آنها باید گفت که بر اساس آمارها خیلی از رتبه‌های زیر هزار شهرستان گچساران تا سال نهم در باشت درس می‌خواندندئ و از طرفی ما انتقالی دانش آموزان را به مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه شهرهای دیگر داریم و هر سال حداقل ۱۵ نفر از دانش‌آموزان برتر به شهرهای مجاور عزیمت می‌کنند.
 
 
 
بنا بر این گزارش، مطالب دیگری از قبیل؛ عدم استفاده بهینه از نیروی انسانی در درس‌های حساس باعث شده است که در بعضی از درس‌ها معلمین ۲۴ ساعت در هفته درس دهند و در همان درس معلمی دیگری به علل سیاسی و نبود قاطعیت در مسوولین آموزشی، در کلاس درس حضور نیابد.
نظری به این موضوع هم واکنش نشان داد و گفت: برای پایش معلمان اقداماتی صورت گرفت و ما دبیرانی همانند آقای حسینی در درس ریاضی و خانم حسینی در درس روانشناسی را داریم که در کشور ممتاز شده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش باشت گفت: سال گذشته در استان از نظر رشد در سال سوم متوسطه رتبه اول را بدست آوردیم و امسال نیز در این باره افزایش داشتیم.
نظری اضافه کرد: باید درس خواندن و ماندن در شهر نهادینه شود و خودمان باشت را قبول داشته باشیم و نگذاریم دانش اموزانمان مهاحرت کنند.
 
به گزارش کبنا،در آن مطلب منتشر شده که نسخه‌ای از آن هم در اختیار این سایت خبری قرار گرفته است، آمده؛ عدم توجه به مدارس روستایی و رعایت نکردن بحث گرمایش مدارس در زمستان ، باعث مهاجرت و خالی شدن روستاها گردیده است.
سیاست زدگی در دوره مدیر فعلی آموزش و پرورش به اوج خود رسیده است و به جرات می‌توان گفت کمتر از ۵ نفر از مدیران فعلی مدارس از خط سیاسی مخالف ایشان می‌باشد.
نقدناپذیری مسئولان آموزش و پرورش به خصوص مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان باعث گردیده هرگونه اعتراض و پیشنهاد سازنده‌ای سرکوب شود.در حالی که معلمان با سواد علمی و مدرک بالا میل و رغبتی برای شرکت در مناسبت های آموزشی ندارند.
نبود سیستم مناسب تشویق و تنبیه، معلمان با انگیزه را بی‌انگیزه کرده است.
عدم توجه به سطح سواد و تخصص معلمین در این شهرستان باعث گردیده که معلمان با سطح مدرک و سواد بالا فقط به دلیل کم بودن سابقه در روستاهای دورافتاده و کم جمعیت که تاثیر کمی بر کیفیت آموزشی دارد، فرستاده شوند و در عوض معلمان کم سابقه و دارای مدارک دانشگاهی پایین و بعضاً دیپلم، در شهر باشت به خدمت مشغول باشند.
و در آخر توجه بیش از حد به شاخص‌های کمی و بی‌توجهی به شاخص‌های کیفی در مدارس را نیز می‌توان از معایب سیستم آموزش و پرورش در شهرستان باشت نام برد.
در این مطلب که گویا از سوی برخی فرهنگیان منتشر شده بود، آمده است؛ در اینجا ما تعدادی از معلمان و فرهنگیان شهرستان باشت به نمایندگی از تمامی دلسوزان این شهرستان از مسئولین مرتبط، نماینده و مدیر کل و امام جمعه محترم در خواست می‌کنیم در این خصوص چاره‌ای بیندیشند.و همچنین نیز از مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان خواهشمندیم پاسخگوی ما معلمان باشند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این نتایج بازخورد اولیه مدیریت قبلی اموزش و پرورش در شهرستان باشت می باشد
Iran, Islamic Republic of
وقتی تمام مسولین تاجگردون دولیاری شده دیگر اتطاری بیشتر نباید داشت.
باوی باشت
Iran, Islamic Republic of
ضمنا چرا شماها معلمینی را که به آقای رئیسی یا فولادی رأی داده اند با اون همه تجربه به روستاها یا... حکم می‌زنید اما خادم مدرسه را براش حکم آموزشی دانش آموز کلاس سوم و چهارم ابتدایی هنوز الفبا را یاد نگرفته است . ولی هم آموزش و پرورش هم معلمین هم دانش آموزان در درس کوتاهی می‌کنند
قرهنگی
Iran, Islamic Republic of
گچساران از باشت سیاست زده تر است
Iran, Islamic Republic of
مدیریت قوم خیشی حاج غلام یعنی نابودی اموزش مددیری که یک روز معاون یک مدرسه ی نبود و یک شبخ رییس شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها یک روز مدیر دبیدستان نبودند یک شبه جون فامیل نماینده بودند رییس شدند و اینهم سرانجام نظام اموزشی.
باشت
Iran, Islamic Republic of
اگر اقای نظری حاضر شذند که فرزندان خود را به باشت برای تحصیل بیاورند پس اونوقت تمتم حرف های ایشان درست است.
انصاف
Iran, Islamic Republic of
اقای نظری بهترین مدیر اموزش و پرورش باشت بعد از انقلاب هستند، مشکل باشت این هست که چون زیر ساخت نداره تبدیل شده به یک شهر سر راهی،
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1