تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۶۶۱۷۲

ضبط ادوات و تعقیب حفاران/ پرداخت ماهانه ۱۵۰ میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت/ دستگیری جستجوگر اشیای عتیقه

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
 
ضبط ادوات و تعقیب حفاران
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: یک باند که قصد حفاری غیر مجاز در کوه سیاه این شهرستان را داشته شناسایی شده و عملیات تعقیب حفاران در حال اجرا است.
سیاوش زمان اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور یک باند حفار غیر مجاز در کوه سیاه یگان ویژه میراث فرهنگی فوری به منطقه اعزام و عملیات جستجوی این باند متخلف آغاز شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه تصریح کرد: از این تیم یک دستگاه دریل تخریب، موتور برق و کلیه ابزار حفاری کشف و ضبط شده اما اعضای تیم متواری شدند.
وی با بیان اینکه عملیات تعقیب و گریز پلیس همچنان ادامه دارد، گفت: این عملیات با همکاری فرمانده و پرسنل کلانتری ۱۲ دهدشت و فرمانده یگان ویژه در حال انجام است.
زمان از همراهی و همکاری اقبالی فرمانده کلانتری ۱۲ و رزمجو فرمانده یگان ویژه قدردانی کرد و افزود: عملیات تا دستگیری حفاران غیر مجاز ادامه دارد.
 
پرداخت ماهانه ۱۵۰ میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه ۱۵۰ میلیارد ریال به موسسه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با این نهاد برای بیمه‌شدگان این استان پرداخت می‌شود.
سید یدالله حسینی اظهار داشت: حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان برای هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در سطوح تخصصی ۲ و ۳ پرداخت می‌شود.
سطح ۲ شامل کلیه خدمات تشخیصی و درمانی تخصصی بوده و چنانچه بیمه شده روستایی نیاز به دریافت این گونه خدمات (پاراکلینیک، ویزیت متخصـص، بستری و ...) داشته باشد توسط پزشک خانواده از سطح یک به سطح ۲ ارجاع و هدایت می‌شود. سطح سه شامل کلیه خدمات تشخیصی و درمانی فوق تخصصی بوده و در صورت نیاز بیمه شدگان روستایی از سطوح یک و ۲ به ایـن سـطح ارجاع داده می‌شوند که در آن خدماتی مانند «ام. آر. آی» انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: حدود ۴۰ میلیارد ریال دیگر از این میزان نیز برای خدمات درمانی روستائیان زیرپوشش بیمه سلامت سطح ۱ پرداخت می‌شود.
سطح یک، اولین تماس فرد روستایی با نظام سلامت بوده و شامل کلیه اقدامات و مراقبتهای بهداشتی همچون بهداشت خانواده، بهداشـت محـیط، پیشـگیری از بیماریها و همچنین درمان یا درمان اولیه و یا پیگیری درمان بیماریها مطابق با شرح وظایف و بسته خدمتی تعریف شده بـرای سـطح یـک نظـام سلامت بوده و این خدمات در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری برای جمعیت تحت پوشش ارائه می‌شود.
وی افزود: در کل استان ۶۳ مرکز بهداشت،۱۲۰ پزشک، ۹۵ ماما، ۱۱ دندانپزشکی، ۳۵ مرکز آزمایشگاهی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بیمه سلامت ۴۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران بستری،۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی و کل هزینه بیماران خاص را پرداخت می‌کند.
حسینی گفت: در استان ۳۸۵ موسسه درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد.
وی یادآور شد که سرانه پرداخت هزینه‌های درمانی روستائیان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۳ و پس از اجرای طرح تحول سلامت حدود پنج برابر افزایش یافت.
وی بیان کرد: میزان سرانه درمانی روستائیان از مبلغ ۲۱۰ هزار ریال به رقمی افزون بر ۹۶۰ هزار ریال رسید.
طرح تحول سلامت در دولت یازدهم با هدف رفاه اجتماعی، کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دسترسی ملت به خدمات بهداشتی و درمانی در اردیبهشت سال ۹۳ عملیاتی شد.
۵۱۹ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود ۷۰ درصد آن زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
۳۴۳ هزار روستایی، ۹۵ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۸ هزار تن بیمه همگانی و ۳۳ هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.
حسینی شمار بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و ۲۴ نفر ذکر کرد و گفت: ماهانه رقمی افزون بر هفت میلیون ریال به ازای هر بیمار خاص پرداخت می‌شود.
 
شناسایی و دستگیری جستجوگر اشیای عتیقه در باشت
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باشت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک جستجوگر اشیای عتیقه در این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شده است و براساس قانون این فرد پس از سیر مراحل قانونی به زندان و جریمه مالی محکوم خواهد شد.
صادق ماندنی زاده افزود که متخلف با همکاری پاسگاه آبدهگاه باشت شناسایی شده است.
وی اظهار کرد: یک دستگاه خودرو «ام. وی‌. ام» این متخلف توقیف و یک دستگاه طلایاب از وی کشف شده است.
در ابتدای مرداد امسال نیز یک متخلف در حین حفاری در یکی از مناطق تاریخی شناسایی شد.
ماندنی زاده ابراز کرد: مردم می‌توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.
۶۰ اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
پل تاریخی پرین، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی ثبت رسیده این شهرستان است.
شهرستان باشت با وسعت بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومترمربع در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۲۱ هزار نفر جمعیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1