تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۶۵۴۸۷

خادمی: دانستن حق مردم است کسی حق ندارد آن را از مردم بگیرد / عده‌ای برای اینکه چیزی گیرشان بیاید مسائل قومیتی را پررنگ می‌کنند

۳
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق مردم است که به اطلاعات صحیح دست یابند و کسی حق ندارد آنها را این حق محروم کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش روز خبرنگارا که در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مدیران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زنده‌ترین جریان‌های رسانه‌ای تاثیرگذار، رسانه‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خادمی افزود: مجموعه خبرنگاران استان را با استان‌های دیگر مقایسه کردم و در استان کهگیلویه و بویراحمد یک جریان رسانه‌ای زنده و پرنشاط داریم، که ما به عنوان خدمتگذار استان و مردم باید به این جریان ببالیم.
وی بیان کرد: رسانه‌های محلی در استان کهگیلویه و بویراحمد مرجع مردم و تاثیرگذار است ولی در استان‌های دیگر تنها خبرگزاری‌ها تاثیرگذار و مرجع مردم هستند.
وی با اشاره به برخی از جلسات که حضور خبرنگاران در آن کمرنگ شده است، تاکید کرد: همیشه توصیه می‌کنم در بعضی از جلسات که بحث‌ها و اختلافات فنی و کار‌شناسی بین دو مدیر است، و این جلسات رسمیت و جمع بندی خاصی هم ندارد و تنها کار‌شناسی است، پس نیاز به پوشش خبری نیست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: از خبرنگارانی که در این مدت چهار سال با مجموعه استانداری و دولت همراهی خوبی داشته‌اند و از طرفی از ماها نیز انتقاداتی کرده‌اند، تشکر می‌کنم.
وی بیان داشت: حوزه استانداری همواره از انتقادات خبرنگاران استفاده کرده، و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که از انتقاد تردیدی نداشته و این انتقادات به مجموعه مدیران و استانداری کمک خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به شعری از مولانا مبنی؛ جان نباشد جز خبر در آزمون/هر که را افزون خبر جانش فزون -جان ما از جان حیوان بیشتر / از چه زان رو که فزون دارد خبر، اظهار کرد: کلمه «نیوز» در خبر تعاریف زیادی دارد، که مخفف‌‌ همان جهت جغرافیایی است، یعنی اهمیت مکانی خبر را از جای جای جغرافیا می‌رساند. و همچنین «نیوز: جمع نیو یعنی خبرهای جدید است، یعنی خبر به نو بودن و جدید است، خبر همچون میوه‌های فاسد شده است که اگر به موقع استفاده نشود و دیگر استفاده‌ای ندارد.
وی در ادامه افزود: کلمه اینفورم یعنی شکل دادن و این کلمه در حرف مولانا روشن است، که جان را ناشی از خبر می‌داند که شکل گیری انسان با اطلاعات است و خبر، انسان را «فورم» می‌دهد.
وی با بیان اینکه خبر حوزه خیلی مهمی است، گفت: آن چیزی که در اصول اخلاقی بین المللی خبرنگاری شمولیت دارد، و دنیا هم به آن رسیده است، از اصول حقوق مردم، دست‌یابی به اطلاعات صحیح است و این حق مردم است و کسی حق ندارد، مردم را از این حق محروم کند.
رسانه‌ها امید را از مردم نگیرند
وی اضافه کرد: اصول دوم این است که مردم حق دارند، بدانند. ولی مسئولیت اجتماعی مهم‌تر از دانستن است، یعنی به آن خبری که انتشار می‌دهید، پایبند باشید و ضمانت و مسئولیت خبر را برعهده بگیرید،  از طرفی کسی حق ندارد که به بهانه دانستن حق مردم است، حریم خصوصی افراد را نقض کند و حوزه حریم خصوصی اشخاص را افشا کند.
وی بیان کرد: وحدت استان کهگیلویه و بویراحمد را با انتشار مطالب قومیتی دچار مشکل نکنید، متاسفانه این روز‌ها شاهد اخباری هستیم که مدت‌ها کمرنگ بود، اما الان عده‌ای به دلایلی به فکر این هستند که در مقطعی چیزی گیرشان بیاید، حوزه قومیت‌ها را برجسته می‌کنند، این کار درستی نیست به این موارد دامن نزنید.
وی بیان داشت: یکی از اصول خبرنگاری این است که باید خود را وقف واقعیت عینی کند، آنچه که را منتشر می‌کنید، صحت آن را بدانید و با حدسیات چیزی را منتشر نکنید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خبرنگار باید شجاعت و شهامت داشته باشد و به شکل حرفه‌ای خبرها را دنبال کند، شغل خبرنگاری شغل پیامبران است که پیام رسانان واقعی بودند و کسی که کار تبلیغات را انجام می‌دهد از هیچ کس نباید بترسد که یکی از اصول خبرنگاری است و شما باید به این اصول پایبند باشید، تا استان به جایگاه واقعی خود برسد.
وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران باید امید را در استان کهگیلویه و بویراحمد زنده کنند، گفت: سعی کنید به مردم امید دهید و مرتب ننویسید استان بیچاره و بدبخت شد، به مباحث قتل و... و آب و تاب ندهید و استان را دچار حاشیه نکنید. یا رتبه استان بالا و پایین می‌شود آن را برجسته نکنید، از طرفی مسئولین باید ترس و بیمی داشته باشند تا مشکلات را برطرف کنند و احساس کند تا بیشتر  پیگیر باشند و بیشتر به دنبال رفع مشکلات بدوند، اما در مردم ایجاد امیدواری لازم است، وقتی مردم امید نداشته باشند، هیچ حرکتی نمی‌کنند. به مردم هم امید و آگاهی دهید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی از مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: مشکلاتی همانند آموزش، بیمه و چاپ قابل برطرف شدن است و  خبرنگاران می‌توانند از سهمیه کارورزی استان استفاده کنند. و از صندوق کارآفرینی امید می‌توانید جهت دریافت تسهیلات استفاده کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری
Iran, Islamic Republic of
آیا مردم نباید بدانند شما تمام ظرفیت و فرصت های رشد این استان را در دولت تدبیر و امید قربانی دادن امتیاز به آشنایان و هم طایفه ای هات داده ای با این هدف که شاید بتونند شما را برای کاندید شدن مجلس در دهدشت حمایت کنند . آیا مردم نباید بدونند شما خودت در راس مدیران پروازی هستی و خانواده ات حاظر به سکونت در یاسوج نیست پس چه توقعی از مدیران باشت ، لنده ، چرام ، دنا ، لوداب و مارگون برای سکونت در محل مدیریت خود .
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
خوانندگان محترم خودتان در محکمه وجدانتان در مورد این جمله آقای خادمی قضاوت کنید «وحدت استان کهگیلویه و بویراحمد را با انتشار مطالب قومیتی دچار مشکل نکنید، متاسفانه این روز‌ها شاهد اخباری هستیم که مدت‌ها کمرنگ بود، اما الان عده‌ای به دلایلی به فکر این هستند که در مقطعی چیزی گیرشان بیاید، حوزه قومیت‌ها را برجسته می‌کنند، این کار درستی نیست به این موارد دامن نزنید.»
رضایی
Iran, Islamic Republic of
مانع بزرگ توسعه استان خادمی قهرمان
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1