تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۶۴۸۶۶

پیشنهاد جالب مدیرکل گردشگری استان به هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان سبب تحول اقتصادی منطقه می‌شود، گفت: اتاق بازرگانی با توجه به توانی که دارد برای ایجاد این منطقه رایزنی کند.



به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد که همزمان با گردهمایی رؤسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار شد گفت: به نام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، من بعد کلمه گردشگری را هم اضافه کنید، که این پیشنهاد با تشویق حضار همراه شد.


باقری در با بیان اینکه برای ایجاد شغل در صنعت باید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شود، اظهار داشت: در گردشگری با یک سوم این مبلغ و در صنایع دستی با یک دهم این مبلغ می‌توان شغل ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از سه محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سند آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفته است، به ویژگی‌های صنعت گردشگری این استان اشاره داشت و تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های طبیعی با قابلیت گردشگری، ۴۸ قله بالای ۴ هزار متر با قابلیت کوهنوردی، پیست اسکی کاکان با قابلیت گردشگری زمستانی، توانمندی این استان در گسترش گردشگری روستایی و عشایری و توانایی بالا در توسعه اکوتوریسم از مهم‌ترین این ویژگی‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و رشته‌های مرتبط با صنایع دستی، گردشگری و موزه‌داری در این استان، افزود: چهارفصل بودن و تنوع گسترده گیاهی از دیگر ویژگی‌های صنعت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

باقری بیان کرد: علاوه بر هتل‌ها و مهمان‌پذیرهایی که در سطح استان وجود دارد، بخشی از تخت‌های موردنیاز صنعت گردشگری استان از طریق بوم‌گردی‌ها، کمپینگ‌های اسکان و خانه مسافرها تأمین می‌شود که در این بخش نیز چهار کمپینگ اسکان و ۵۰ اردوگاه گردشگری و رفاهی و تفریحی در سطح این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سفر هیئت دولت هشت میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۷ پروژه به حوزه گردشگری استان تخصیص داده شد، به افزایش ورود گردشگران خارجی به استان در سال‌های اخیر اشاره داشت و تصریح کرد: تعداد گردشگران خارجی از ۲۷۲ نفر در سال ۹۲ به حدود یک هزار و ۹۳۲ نفر در سال ۹۵ افزایش یافت و تعداد گردشگران داخلی نیز از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در سال ۹۵ افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات حوزه گردشگری استان اشاره داشت و گفت: کمبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، ناشناخته بودن بسیاری از جاذبه‌های استان علی‌رغم تهیه مستندات و کتابچه‌های فراوان، کمبود مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی و حضور انبوه گردشگران در چند جاذبه شاخص از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.

باقری همچنین با اشاره به مشکلات حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: نبود بازارچه‌های صنایع دستی و مهم‌تر از همه نبود تاجرانی که بتوانند صنایع دستی این استان را صادر کنند از مهم‌ترین مشکلات حوزه صنایع دستی است.

وی خواستار بررسی مجدد قوانین صدور ویزا و رفع موانع قانونی برای ورود گردشگران و همچنین حذف و تخفیف ویژه گمرکی برای واردات تأسیسات هتل‌ها و اماکن گردشگری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان سبب تحول اقتصادی در منطقه می‌شود، گفت: اتاق بازرگانی با توجه به توان و قدرت رایزنی که دارد می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه ها متاسفانه ازبدبختی وکارهای نکرده نمی گویید حال یک مدیری یک کلمه گفت این رواضاف کنید چه معنی داره که تیرترزدین
Iran, Islamic Republic of
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1