تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۶۳۸۰۳

قلم هوشیار

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علیداد حسین‌زاده
آفتاب داغ و هوای گرم و دمای متصاعد مرداد چنان به خود معطوفمان داشته است که هر ساله همه مناسبت‌های مردادی را خیلی دیر متوجه می‌شویم، که این تعطیف و سرگرمی به تحولات طبیعت و بازماندگی از قافله هنر و خبر و قلم، خود چشمه‌ای از اوراق هنرمندانه آفریدگار خوش آفرین است.
به عنوان یک خبرنگار، مرداد را سرشار از خلاقیت و من و مملو از مناسبت می‌یابم.
به جدول مناسبات مردادی که نگاه کردنم نام حسین پناهی را ندیدم و باز هم مثل مردادهای گذشته متوجه شدم که حسین پناهی فیلسوف فقید، شاعر نامدار، هنرمند زنده یاد، طناز پر ناز و مرغ خوش آواز استانمان (نمی‌خواهم بگویم استان مظلوم و محروممان) در تقویم همین دیار کهگیلویه و بویراحمد جای دارد و نه جای دیگر. امید که مطلب قبلی‌ام (آتنا دخترم روزت مبارک!) به دل شما عزیزانم نشسته باشد.
روز خبرنگار دیگر مناسبت مردادی است که در تقویم، بدون یک حرف کم یا بیش به عنوان روز خبرنگار کتابت شده است.
خبرنگاران سفیران صلح و پرچم داران شیوا قلم عرصه خبر و آگاهی بخشی، می‌کوشند تا همواره با فعل هنرمندانه خود در کنار اطلاع رسانی سالم و به موقع در روشن نگه داشتن چراغ امنیت و توسعه جامعه سهیم باشند.
خبرنگار با تکیه به سر مشق آسمانی (ن والقلم و مایسطرون) و رعایت تو امان همه اصول، ارکان و ارزش‌های خبری در عرصه تنویر افکار عمومی همچون پل ارتباطی توانمند بین مردم و مسئولین با تحمل همه سختی‌ها و عوارض در مسیر پیشرفت و آبادانی جامعه گامهای ماندگار برمی‌دارند.
خبرنگاران سربازان بیدار، زبان گویا و چشم بینای جامعه و مسئولین، بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی و بی‌هیچ چشمداشتی در راستای انعکاس صدای مردم و عملکرد مسئولین در تلاشند.
۱۷ مرداد سال روز شهادت محمود صارمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران یادآور فداکاری هنرمندی انسان‌های آزاده‌ای است که در وادی پر خطر جنگ نرم و آگاهی بخشی به جامعه و مردم از جان خود مایه گذاشته‌اند.
۱۷ مرداد آینه تمام نمای سیره روشنگرانه و صورت معصومانه خبرنگاران را به مخاطبان و تماشاگران می‌نمایاند.
۱۷ مردادماه روز خبرنگار را با گرامی داشته یاد خبرنگاران شهید از جمله خبرنگار شهید استانمان خداعفو عبدیان به همقطاران همیشه بیدارم تبریک گفته و برای آن عزیزان صحت و عزت آرزو می‌نمایم.
کی؟ چرا؟ کجا؟ چگونه؟ کی؟، یک دسته سوال چندوجهی و درهم و یک معمای چند سوالی است که ریشه در عمق تاریخ دارد که نه تنها هرکسی را یارای پاسخگویی نیست بلکه یک استاد خوش نگار و جورچین کار باید تا مهره‌های نامنظم را نظم بخشیده و آرایش زمانی و مکانی نمایند.
هرکدام ازاین اصطلاحات نحیف و کوچک کلید واژه و مفتاح الباب طلایی هستند که همواره طوفان‌هایی به پاکرده و خود هم سبب آرامش آن شده‌اند.
کسی ازمن نمی‌پرسد که این کیمیاگر گمنام دنیای هزار رنگ انسان کیست؟
ساده ساده می‌گویم او فقط برادر ناتنی رسانه‌ها خبرنگار است.
در عرصه سیاست هم مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.
در تبیین نقش رسانه و خبرنگار در سطحی بسیار بالا‌تر فقط به نقش ماندگار یادگار بیمار حادثه عاشورا (حضرت امام سجاد (ع)) و روایتگر داغدارش زینب (س) پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش اشاره می‌کنم که چگونه سرنوشت اسلام و انسان به این سو کشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

خرامان
Iran, Islamic Republic of
احسنت قلم روانی دارید امید لست در انعکاس نداشته ها و داشته ها هم پویا و همین گونه روان باشد نه صرفا در روزی خاص و برای بیانی بخشی.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1