تاریخ انتشار
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۲۶۳۰۱۹

«شهرداری یاسوج» پیشگام ترویج موسیقی اصیل لری (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج در ترویج واحیاء موسیقی اصیل محلی و لری در بین نسل جوان و نوجوان این شهر پیشگام شده است.
محمد علی جاوید در آیین برگزاری کنسرت کاظم کریمی خواننده و هنرمند محلی کهگیلویه وبویراحمد درمیدان اجتماعات یاسوج افزود: برای تبیین این هنر اصیل و جلوگیری از نفوذ موسیقی غربی ضروری است که ارگان‌های دیگر نظیر میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و دیگر نهادها پای کار باشند..
وی اظهار داشت: احساس مسوولیت، جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب، جلوگیری از رواج موسیقی زیرزمینی وبی محتوا از جمله اهدافی است که شهرداری یاسوج به برگزاری کنسرت‌های موسیقی اصیل با همکاری هنرمندان استانی روی آورده است.
شهرداریاسوج گفت: موسیقی اصیل لری جزئی از فرهنگ وکیان استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد را تشکیل می‌دهد و باید از قداست آن دفاع کرد.
وی افزود: موسیقی محلی اقوام لر به عنوان گنجینه ای گران بها نیازمند توجه، حمایت بخش‌های مختلف بوده و شهرداری یاسوج به همین دلیل ورود پیدا کرده است.
جاوید تاکید کرد: درصورت کم توجهی به موسیقی لری وعدم حمایت نهادها و سازمان‌ها احتمال دارد نسل‌های جوان منابعی برای شناخت این نوع موسیقی غنی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند شهروندان یاسوجی از کنسرت‌های موسیقی محلی واصیل لری استقبال خوبی کردند واین استقبال مسوولیت برنامه ریزان شهری را مضاعف کرده است.
وی افزود: با این حال معتقدیم که جامعه شهری نیازمند فراهم شدن زمینه نشاط و شادابی دارد تا نشاط اجتماعی تأمین شود.
شهردار یاسوج ادامه داد: برگزاری کنسرت موسیقی از نیازهای روحی جامعه است و باید در چارچوب قانون از این فرصت در تولید نشاط اجتماعی استفاده کرد.
شهردار یاسوج در این آیین گفت: رویکرد شهرداری یاسوج عبور از نهاد خدماتی و تبدیل به نهاد فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: برای اینکه امید و شهروند مداری در جامعه فراگیر شود باید به سمت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله سرود و آیین‌های محلی گام برداشت.
جاوید گفت: میدان اجتماعات شهری به عنوان زیرساخت برگزاری کنسرت‌ها در فصل گرم سال احداث شده و سالن همایش‌هایی برای فصل سرد در یاسوج در دست ساخت است.
خواننده محلی کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: حرکت‌های رو به جلو شهرداری در جهت فرهنگ سازی و احیاء آیین‌های سنتی و آواهای محلی قابل تقدیر است.
کاظم کریمی افزود: باید از فرصت‌های شهرداری در جهت فرهنگ سازی شهری در قالب‌های فرهنگی و هنری برگرفته شود.
وی اظهار داشت: میدان اجتماعات شهری که در نوع خود در کشور بی نظیر است محلی برای اهالی هنر و موسیقی در بروز استعدادهای نهفته است.
نخستین کنسرت موسیقی محلی کاظم کریمی خواننده محلی کهگیلویه و بویراحمد با استقبال بی نظیر شهروندان فرهنگ دوست یاسوج برگزار شد.
این کنسرت به مناسبت دهه کرامت روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه جاری به همت روابط عمومی و بین الملل شهرداری یاسوج در محل میدان اجتماعات شهری اجرا شد.

عکس از صادق رودشتی
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
.. آخرش سی ای ذره شهرداری خوش ه...
دنا
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم هزینه موسیقی و جشن از محل عوارض و جریمه پنج برابری تامین شده
مملی
Iran, Islamic Republic of
خوب بود.دست شهردار درد نکنه
جوان بویراحمدی سرافراز
Iran, Islamic Republic of
حاج محمود داربام عشق است
طاها
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت...مردم از بیکاری مردن اونوقت تشمال و مهتر صیح تا شی میزارن...واقعا خلایق هر چه لایق
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1