تاریخ انتشار
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۶۲۹۸۸

دلبازی «دلباز» با بارگاه امام‌زاده علی (ع) / کلنگ مقدسی که «خادمی» بر زمین زد (+تصاویر)

۲۰
۰
کبنا ؛همزمان با دهه کرامت با اعتبار ده میلیارد ریال از سوی یک خیر جوان دهدشتی بارگان امامزاده علی (ع) در کهگیلویه و بویراحمد تعمیر و بازسازی می‌شود.
به گزارش کبنا، عملیات اجرایی این بارگاه با حضور غلام‌محمد زارعی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان چرام روستای سادات بخش سرفاریاب آغاز شد.

سید محمد دلباز خیر جوان دهدشتی در این باره گفت: برای تکمیل این فضا که تا آغاز سال جدید انجام می‌شود ده میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه محوطه سازی، سالن، گنبد متحرک، صحن‌ها از قسمتهای مختلف این بارگاه است افزود: با هدف برداشتن گامی فرهنگی در جهت خدمت به نوادگان اهل بیت این فعالیت را انجام داده است.
استاندار در حاشیه این مراسم با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه (س) گردشگری زیارتی را از جمله محورهای مهم توسعه و بستر توسعه اجتمایی برشمرد و افزود: امروزه گردشگری زیارتی و مذهبی جزو شاخص‌های بر‌تر کشور در جذب گردشگر هست و باید استان کهگیلویه وبویراحمد، که با ۳۰۰ بقعه متبرکه بیشترین بارگاه امامزادگان را در جنوب کشور دارد به قطب گردشگری زیارتی تبدیل شود.
سید موسی خادمی در این مراسم توجه به بقاع متبرکه و حرم مطهر امام زادگان را از اولویت‌ها و رسالتهای دولت و مردم برشمرد.
استاندار تقویت و حمایت از گردشگری مذهبی را از اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت تدبیر و امید خواند و تغییر در ساختار و مرمت و بازسازی این اماکن مذهبی را خواستار شد.
سید موسی خادمی امامزادگان را ازکانونهای مستحکم فرهنگی و مذهبی دانست که علاوه بر تقویت بارهای دینی، آسایش، آرامش و تزریق امید به جامعه از کارکردهای ارزشمند آن است.
وی از پیش بینی اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به این بقعه متبرکه برای مرمت، تعمیرات و انجام تاسیسات خبر داد و گفت: در بودجه امسال توجه ویژه‌ای به اماکن مذهبی و دینی شده است و در تلاشیم اعتبارات این حوزه را نیز افزایش دهیم.
خادمی با بیان اینکه برای محوطه سازی، دیوار کشی و زه کشی این امامزاده بیش از ده میلیارد ریال در سالهای گذشته هزینه شده است افزود: انشالله با همت خیرین، مردم و حمایت مسولان تا دهه فجر استان بخشی از این طرح بازسازی و مرمت به سرانجام برسد.
وی کمک ده میلیارد ریالی خیرهم استانی (دلباز) برای بازسازی و ساخت این امامزاده را امری شایسته و پسندیده توصیف کرد و گفت: باید چنان برای خیرین تسهیل‌گری شود و زمینه این سرمایه گذاری معنوی فراهم شود که در سالهای آینده شاهد افزایش این تعداد خیرین باشیم.
استاندار ممانعت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تخریب و ساخت بنای جدید این امامزاده را از جمله مشکلات سد راه دانست و گفت: برای پیگیری دریافت مجوز از سوی این سازمان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
خادمی امامزاده علی (ع) را از بقاع واجب التعظیم و با کرامت استان برشمرد که حد فاصل مناطق سردسیری و گرمسیری واقع شد که علاوه بر ایجاد تعادل، همبستگی و اتحاد هر دو حوزه را حفظ می‌کرد.
استاندار حفظ حرمت و قداست معنوی امامزادگان و ارتقائ کمی و کیفی بقاع را وظیفه‌ای همگانی دانست و از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره کل اوقاف و امرو خیریه استان خواست بیش از پیش به اماکن مذهبی توجه کنند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امامزاده گان عامل توسل ما به ائمه اطهار هستند و باید از برکت وجودی آن‌ها بهره لازم را برد.
غلام محمد زارعی افزود: مسیر عبور امام رضا (ع) در جنوب منشا خیر و برکتی در این مطنقه شد که مهم‌ترین آن وجود بقاع متبرکه در استان است.
مدیرکل حج اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: برای عملیات اجرای ساخت فضای بقعه مترکه امام‌زاده علی (ع) امسال یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
حجت الاسلام جنتی افزود: برای تکمیل این فضا و افزایش منابع مالی خیر هم استانی (آقای دلباز) مبلغ ۵ میلیارد ریال به شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد می‌شود.
حجت الاسلام پژهان امام جمعه سرفاریاب هم در این آیین گفت: با توجه به اینکه بارگاه امام‌زاده علی سالانه پذیرای زائران و ارادتمندان زیادی از استان و استانهای مجاور است توسعه مکانهای اقامتی، تامین آب و صحن زیارت از ضرورت‌های اساسی است که باید مرتفع شود.
بارگاه امام‌زاده علی (ع) در روستای سادات از توابع بخش سرفاریات در ۶۵ کیلومتری شهر چرام و ۸۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان واقع شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهلا.ف
Iran, Islamic Republic of
این هزینه رو برای ازدواج ۱۰۰ تا جوون میذاشتی آقای خیر.
علی
درود بر آقای دلباز خیلی از بزرگان سادات باید یاد بگیرند
غیضان
Iran, Islamic Republic of
این همه پول از کجا اورده?که یک میلیارد کمک کنه! کمک به دختران دم بخت و پسران بی پول هم طایفه ایش میکرد. و زمینه ازدواج اونارو فراهم میکرد.بهتر بود
م
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام خدمت اقای دلباز تورا حان مادرت یه کمکی به من کن میخوام عروسی کنم انشا الاه اجرت را ازسید شهدا میگیری
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این برادر میگفتند چطور وضع مالی خوبی پیدا کردند؟ پیمانکار که نبودند؟ ؟؟؟؟ با یک میلیارد فقیری توی این استان وجود نخواهد داشت &????
جهانتاب ع دهدشت
Iran, Islamic Republic of
احسن و صد آفرین به این جوان با غیرت ساداتی...کاش اونایی که چندین ساله سنگ تلاش رو میزنن به سینه و فیش به دست در خونه ها بودن یکهزارم این دل و جیگر آقای دلباز رو داشتن..من به داشتن این برادر ساداتی و دست خوب افتخار میکنم...اجرکم عندالله سید محمد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
زارع اونجا چیکار میکنه؟قربون امام زاده علی برم به زارع چه ارتباطی داره؟
اسلام علیک یا فاطمه الزهرا س
Iran, Islamic Republic of
باید یه مقداری به معرفی این خیر محترم می پرداختند نه فقط عکس از مسولین . عزیز در دنیا هزار برابر ودراخرت تا بی نهایت اجری مادی ومعنوی عنایت فرماید
دنا
Iran, Islamic Republic of
پول بازار سنتی را هر جا دوس داری ببر هزینه کن اونوقت بگو ۸ماهه تحویل میدم
فرزین (عوض)کشاورز
Iran, Islamic Republic of
یا جدم امام زاده علی امید به توان و موفقیت بیشتر برای پسر عموی عزیز و این همت والا احسنت به شما انشالله افتخارات والاتر که به واسطه این امر خیر دور از دسترس نیست .موفق موید سربلند باشید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
احترام امامزادگان واجب ولی اوقاف باید این کارانجام بدهد چون ازامامزادگان درامد داردایکاش اقای دلباز این پول راهزینه احداث کارخانه یاکارگاهی جهت مشغول شدن دهها جوان بیکارمیکردقطعا اجربیشتری داشت.
م
Iran, Islamic Republic of
درود براقای دلباز عزیز
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
بزرگان سادات؟؟؟؟؟!!!!!!
میرزا
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرتت دلباز که با این کارت دلبری کردی
دوست
Iran, Islamic Republic of
ما شا الله آقای زارعی. حوزه فعالیتش گسترده شده.!!!۱
سید علی صفدر
Iran, Islamic Republic of
قطعا واکنش مثبتی نصیب به ست بازی دلباز عزیز خواهد شد
سادات
Iran, Islamic Republic of
جدم امامزاده علی کمکتون کنه
سادات
Iran, Islamic Republic of
درود بر سادات پر افتخار امامزاده علی ع
.ی0
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا دیگه بجای این همه عکس یادگاری و ژست گرفتن کمی به فکر مردم باشید خیلی ها فقط برا عکس گرفتن میان وجودشان تو چنین جلساتی نیاز نیست
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
والا اگه منم مثل دلباز گنج پیدا کرده بودم امامزاده علی رو طلا میگرفتم..ضمنا آقای دلباز از این پول گنج مقداری را هم صرف فقرا کن.بخدا ثواب داره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1