تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۲۶۲۵۱۰

رهاورد تلخ نفت در گچساران / شرمی که «حاج عدل» دارد / تاجگردون: این ربطی به افراد ندارد / بیمارستان دیشموک به کجا رسید

۱
۰
کبنا ؛

 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
آلودگی فرهنگی و فساد طبقاتی رهاورد نفت در گچساران

امام جمعه گچساران گفت: نفت آلودگی‌های فرهنگی در جامعه به خصوص در شهرستان گچساران داشته و همچنین ایجاد فاصله طبقاتی و فساد مالی از دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان است.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در نشست با پرسنل کمیته امداد گچساران که با حضور رئیس کمیته امداد کشور، نماینده مردم گچساران و باشت و مسوولان استانی و شهرستانی در نمازخانه کمیته امداد امام گچساران برگزار شد، با تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: وجود شرکت نفت در شهرستان گچساران علاوه بر مزیت‌هایی که دارد دارای آلودگی‌های از قبیل آلودگی تنفسی و زیست محیطی در این شهرستان است.
وی در ادامه با اشاره به دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان اذعان کرد: نفت آلودگی‌های فرهنگی در جامعه به خصوص در شهرستان گچساران داشته و همچنین ایجاد فاصله طبقاتی و فساد مالی از دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان است.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران یک چهارم نفت کشور را تولید می‌کند، تصریح کرد: در قبال این همه آلودگی یک ریال برای شهرستان گچساران در زمینه فرهنگی هزینه و پرداخت نمی‌شود و تنها چیزی که برای این شهرستان از نفت تصویب می‌شود همان مصوبات کشوری است.
حجازی با اشاره به منابع غنی نفت و گاز در این شهرستان عنوان کرد: هنوز در این شهرستان خانواده‌های فقیری زندگی می‌کنند که نیاز به یک وسیله سرمایشی مانند پنکه دارند.
وی با بیان اینکه ایجاد کار فرهنگی یکی از ضروریات جامعه است، ابراز کرد: در استان خوزستان تعداد ۱۷ حوزه علمیه از منابع نفتی ساخته می‌شود که کمترین هزینه برای یک حوزه علمیه در آن استان به مبلغ ۲ میلیارد تومان است.
حجازی با اشاره به درخواست ساخت مجتمع فرهنگی و یا احداث حوزه علمیه تصریح کرد: اگر چنین درخواستی در این شهرستان شود می‌گویند که بازرسی نفت این اجازه را نمی‌دهد.
وی افزود: چگونه می‌شود در جایی این امکانات و ساختمان‌ها ساخته شود اما در شهر نفتی مانند گچساران این کار از منابع نفت صورت نمی‌گیرد.
امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر مشکلات این شهرستان خاطرنشان کرد: آمار بالای بیکاری در یک شهر ۱۰۰ هزار نفری که دارای منابع زیادی از نفت و گاز است یک فاجعه است.
حجازی ادامه داد: ۳۸ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و مردم از این نظام انتظار دارند که در زمینه زدودن چهره فقر و بیکاری در این شهرستان‌ها و وجود عدالت در شهرهای نفت خیز ایجاد شود.
 
آمار مددجویان کمیته امداد کهگیلویه بزرگ خجالت‌آور است
نماینده مردم کهگیلویه با بیان اینکه ۵۴ درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان را چهار شهرستان حوزه انتخابیه تشکیل می‌دهد، گفت: از آمار مددجویان خجالت می‌کشم.
عدل هاشمی‌پور در شورای پرسنل کمیته امداد که با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در دهدشت برگزار شده بود با بیان اینکه از ذکر آمار نیازمندان حوزه انتخابیه‌ام خجالت می‌کشم اظهار داشت: هم من و هم کسانی که در گذشته بودند باید به خودشان بیایند.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: ظرفیت‌های خوبی در چهار شهرستان وجود دارد که بلا استفاده واقع شده است.
وی با بیان اینکه هرجا آب، زمین و نیروی کار باشد اگر مرم در مضیقه باشند خداوند ان مردم را نمی‌بخشد، افزود: دو رودخانه از این منطقه عبور می‌کند زمین‌های حاصلخیزی وجود دارد اما بلا استفاده مانده است.
هاشمی‌پور تصریح کرد: ۷۰ هزار و ۳۸۲ نفر از مردم استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۹۸۹ نفر یعنی ۵۴ درصد مربوط به چهار شهرستان حوزه انتخابیه است.
وی افزود: از مجموع ۶۰ هزار و ۷۵ نفر ایتام زیر ۱۸ سال استان ۳۰ هزار و ۸۶ نفر در چهار شهرستان کهگیلویه، لنده،چرام و بهمئی قرار دارند.
هاشمی‌پور بیان کرد: با توجه به اوضاع استدعا دارم مددجویان حوزه انتخابیه‌ام مساعدت ویژه شوند.
وی به آمار دانش‌اموزان و دانشجویان نیازمند کهگیلویه بزرگ اشاره کرد و گفت: ۹۸۶ دانشجوی فارغ التحصیل و پنج هزار و ۷۹۲ دانش آموز نیازمند در چهار شهرستان وجود دارند که لازم است حمایت شوند.
نماینده مردم کهگیلویه افزود: ۴۷۹ خانوار در چهار شهرستان نیاز به احداث مسکن دارند، دو هزار و ۴۱۰ خانوار در نوبت حمایت بلا عوض‌اند، ۵۰۰ خانوار در نوبت حمایت وام کارگشایی هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته در طرح پالایش مددجویان یکهزار و ۶۹۳ خانوار از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند، تصریح کرد:۲۹۷ خانوار در سال ۹۶ قرار است از چرخه خارج شوند.
وی همچنین اختصاص وسایط نقلیه به ادارات کمیته امداد، اختصاص اعتبار ساختمان مددکاری سه شهرستان کهگیلویه، لنده و بهمئی را از دیگر مطالبات عنوان کرد.
 
خسارت ۱۰۰ میلیون تومانی واحد تولیدی به دلیل بدهی ۱۵۰ ریالی
در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خسارت ۱۰۰ میلیون تومانی واحد تولیدی مطرح و معاون استاندار از وضعیت عدم همکاری دستگاه‌ها با واحدهای تولیدی انتقاد کرد.
نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به مانند هفته‌های گذشته برگزار شد و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، روسای بانک‌ها و مسؤولان حوزه اقتصادی استانداری در این نشست که امروز عصر برگزار شد مشکلات و موانع چندین واحد تولیدی و صنعتی را بررسی و چاره‌اندیشی کردند.
اما در نشست امروز مشکلات یکی از واحدها مورد بررسی قرار گرفت که سخنان مطرح شده در این نشست عجیب بود، برق واحد تولیدی به دلیل بدهی ۱۵۰ ریالی به مدت نیم ساعت قطع شد و بعد از پرداخت قبض، برق این واحد مجددا وصل شده که البته این واحد صنعتی در اثر این عدم همکاری شرکت توزیع نیروی برق متحمل ضرر و زیان ۱۰۰ میلیون تومانی شده است.
محمدباقر فهیمی مدیر شرکت تولیدی پارس درب تولید کننده درب بطری و ظروف پت در همین خصوص گفت: این واحد هیچ‌گونه بدهی قبلی نداشته اما شرکت توزیع نیروی برق اقدام به قطع برق این واحد به دلیل بدهی کرده که در نتیجه این اقدام اداره‌ برق کارت‌های الکترونیکی و دستگاه‌های سی.پی.یو شرکت دچار از کار افتادگی شدند و ما متحمل خسارت ۱۰۰ میلیون تومانی به دلیل بدهی ۱۵۰ ریالی شدیم.
وی با تقدیر و تشکر از همکاری‌های خوب سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از همکاری این سازمان‌ها تشکر می‌کنیم و خواستار همکاری مجددا سازمان صنعت و معدن برای صدور مجوز انتقال این شرکت به تهران هستم تا فعالیت تولیدی خود را در این استان ادامه دهیم.
فهیمی با بیان اینکه نگاه‌ها به بخش تولید و صنعت باید عوض شود، گفت: با بروکراسی اداری بخش تولید و صنعت در این استان هرگز پیشرفت نخواهد کرد، بنابراین نگاه مدیران این استان به این بخش‌ها مانند استان‌های همجوار باشد تا شاهد پیشرفت در این خصوص باشیم.
این فعال حوزه صنعتی عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق این اقدام خود را اشتباه توجیه کرده و از ما عذرخواهی کرد اما ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم چرا که متحمل خسارت و ضرر و زیان فراوانی شدیم.
اما محمدی معاون شرکت توزیع نیروی برق با بیان اینکه در قطع برق این واحد اشتباه شده و این موضوع را حتما پیگیری می‌کنیم، گفت: این شرکت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدهی قبلی و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم قبض برق ماه‌های اخیر بوده اما در پرینت قبض برق این مبالغ ثبت نشده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق هیچ‌گونه مجوزی برای قطع برق این واحد صادر نکرده افزود: کار قطع برق مشترکین بدهکار شرکت برق به پیمانکار واگذار شده و احتمالا توسط پیمانکار قطع شده که ما بدون حکم قضایی اقدام به قطع برق هیچ واحدی صنعتی و تولیدی نمی‌کنیم.
معاون شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق نزدیک به یک هزار مشترک صنعتی دارد که بیش از ۸۰ درصد این واحدها بدهی بالای ۱۰ میلیون تومان برق دارند اما طبق مصوبه کارگروه تسهیل اقدام به قطع این واحدها نمی‌کنیم که مورد پیش آمده استثنا است.
محمدی در خصوص جبران خسارت این شرکت توسط توزیع نیروی استان گفت: این شرکت ۲۳۵ هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد دارد و روزانه ممکن است به دلیل نوسانات برق از خوزستان مردم متحمل خسارت شوند که ما در قبال این مشکلات مسؤول نیستیم لذا واحدهایی مانند شرکت پارس درب باید پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌داد و برای جلوگیری از خسارت اقدامات را لحاظ می‌کرد، شرکت توزیع نیروی برق امکانات جبران خسارت این واحد را ندارد.
سید امین منوچهری مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست حضور داشت از شرکت برق انتقاد کرد و افزود: ضرر و زیانی این واحد تولیدی را چه کسی جبران می‌کند؟
وی با بیان اینکه شرکت پارس درب یکی از واحدهای نمونه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: یکی از بهترین واحدهای تولیدی تصمیم به رفتن از استان گرفته و اگر قرار است در دستگاه‌های ما هر کسی سرخود عمل کند و با واحدهای تولیدی و صنعتی همکاری نشوند صنعت و تولید پیشرفت نخواهند کرد.
اما مجید محنایی که ریاست نشست امروز را بر عهده داشت به تعاریفی از ستاد تسهیل برای مدیران و حاضرین در کارگروه پرداخت و گفت: ستاد تسهیل یعنی اینکه همه دستگاه‌ها و ادارات برای رفع مشکلات واحدها و چرخش چرخ صنعت و تولید کمک کنند و یعنی مدیران سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال را لحاظ کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت شرکت پارس درب گفت: به فرض اینکه این واحد دارای بدهی قبلی بود، مگر ما در حضور رسانه‌ها بارها اعلام نکردیم که دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و مخابرات حق قطع انشعابات را ندارند و حتی این موارد هم مصوب شد پس چرا شرکت توزیع نیروی برق با نادیده گرفتن این مصوبه تخلف کرده است؟
وی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل از طریق معاون توزیع نیروی برق به اطلاع راهزادی مدیرعامل شرکت برسد، گفت: فکر نکنید مصوبات کارگروه تسهیل فقط بر روی کاغذ است، ضمن اینکه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری استانداری از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق توضیح بخواهد.
این مسؤول با بیان اینکه مدافع دستگاه‌ها هم هستیم، افزود: اگر قرار است برق یا انشعابات واحدی قطع شود ابتدا در کارگروه مطرح و پس از جمع‌بندی و اعلام تصمیم اعضا قطع شود.
محنایی اضافه کرد: بیش از ۲۰ مدیر ارشد استان در این کارگروه حضور دارند و مصوب می‌کنند که در راستای تولید و حمایت از اقتصاد مقاومتی با واحدهای صنعتی و تولیدی همکاری شود اما شرکت توزیع نیروی برق کار خودش را می‌کند.
وی با بیان اینکه این شرکت بدهی نداشت و در صورت اینکه این واحد دارای بدهی بود چرا شرکت توزیع نیروی برق مصوبات را نادیده می‌گیرد، گفت: از این وضعیت خسته شدیم، مدیران می‌گویند مصوبات را اجرایی می‌کنیم بعد که کاری انجام می‌گیرد می‌گویند مقصر یک کارشناس است در حالی که مدیران باید یک مصوبه را تا آخرین پست سازمانی منتقل کنند.
این مسؤول بیان کرد: مسؤولان استان همه تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذار انجام می‌دهند اما حالا که یکی از بهترین و خوش حسابترین واحدها قرار است از استان برود باید به حال خودمان گریه کنیم.

آماده‌سازی زمین ۳۵۰۰ مترمربعی جهت ساخت بیمارستان دیشموک
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیشموک گفت: ۳ هزارو پانصد متر مربع زمین جهت احداث بیمارستان دیشموک مهیا تسطیح شد..

علیرضا افروغ اظهار کرد: خدمات سلامت بدون کم و کاستی به مردم منطقه دیشموک ارائه می‌گردد.

وی در ادامه گفت: دیشموک با جمعیت بالغ بر ۲۵ هزار نفر نیاز مبرم به بیمارستان داشت که از طرف دولت تدبیر و امید احداث بیمارستان دیشموک در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیشموک گفت: درمانگاه دیشموک جوابگوی ۲۵ هزار نفر جمعیت دیشموک نبود و در حال حاضر از طرف بنیاد برکت احداث بیمارستان در دیشموک تحقق پیدا کرد.

وی اذعان کرد: بیمارستان دیشموک در زمینی به مساحت ۳ هزار و پانصد متر مربع با اعتباری بالغ بریک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به زودی اجرای عملیات می‌گردد.

افروغ ضمن تقدیر و تشکر از شهردار دیشموک که در این راستا پیش قدم شده و زمین بیمارستان را مهیا و توسط تجهیزات شهرداری تسطیع و آماده می‌کند گفت: این زمین با متراژ ۳ هزار و پانصد متر مربع توسط شهرداری در حال تسطیح است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیشموک گفت: احداث این بیمارستان طی ۹ ماه در دستور کار قرار دارد که مردم منطقه دیشموک که تا به حال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند دیگر مشکل نخواهند داشت.

 
وی خاطرنشان کرد: احداث این بیمارستان مجهز به تمام تجهیزات است که به همت رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای عملیات گردید.

 
افروغ گفت: احداث این بیمارستان در دیشموک باعث می‌شود که مردم این منطقه با مشکلات بهداشتی کمتری مواجه می‌شوند.

 
وی متذکر شد: از همه کسانی که در مهیا کردن زمین بیمارستان و احداث بیمارستان تعامل و همکاری داشتند بالاخص رئیس شورای اداری دیشموک و شهردار دیشموک تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

 

 

 
۴ شهر کهگیلویه بزرگ از آب پایدار برخوردار می‌شوند
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار شهر دهدشت، سوق چرام و لنده آب شرب آنها در چند سال آینده از سد کوثر تامین خواهد شد.
پژمان نیک‌اقبالی در آیین افتتاح بازگشایی رینگ مخازن آب سد کوثر به شهر دوگنبدان که با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و مسوولان استانی و شهرستانی در منطقه پانصد دستگاه گچساران برگزار شد، با اشاره به آیین کلنگ زنی به اراضی دشت مور اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای ذخایر عظیمی از نفت و گاز است.
معاون عمرانی استاندار افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته برای توسعه و رشد بر اساس این دو ذخایر برنامه‌های خود را توسعه و تعریف می‌داد و ما به درستی نتوانستیم از این ظرفیت در استان به خوبی استفاده کنیم.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت خوب استان در منابع آبی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در جنوب این استان دارای منابع آبی بسیار خوبی است که ما در این چند سال از این موضوع غافل بوده‌ایم.
نیک اقبالی اذعان کرد: هرچند که با تاخیر به این موضوع برای رشد و توسعه استان در زمینه آبی پرداخته‌ایم اما دوباره می‌توانیم به روال گذشته بازگردیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد آب کشور که در جنوب تامین می‌شود گفت: سالانه قریب بر ۷ میلیارد متر مکعب خروجی آب از استان ماست و حدود ۵ میلیارد متر مکعب آب در استان تولید می‌شود.
معاون عمران استاندار ابراز کرد: با همکاری مسوولان سهمیه آب از سرشاخه‌ها در استان تغییر کرده و استفاده از ظرفیت آب استان در دیگر پروژه‌ها در دست اقدام است.
وی در ادامه با اشاره از استفاده دیگر شهرهای کهگیلویه از آب سد کوثر عنوان کرد: چهار شهر دهدشت، سوق چرام و لنده آب شرب آنها در چند سال آینده از سد کوثر تامین خواهد شد.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه تامین آب چهار شهر کهگیلویه توسط قرارگاه خاتم که برنده مناقصه شده است، افزود: با انجام این پروژه چهار شهر کهگیلویه در چند سال آینده دارای آب پایداری خواهد شد.
این مسوول با اشاره به آبرسانی به دورترین نقطه از روستاهای گچساران در این شهر امکان پذیر شده، بیان کرد: شهرستان گچساران در دورترین روستای خود که روستای باباکلان است آبرسانی صورت گرفته است.
معاون عمرانی استاندار اذعان کرد: در حال حاضر برنامه‌ای که استان در زمینه تامین آب در نظر گرفته انتقال آب به دورترین نقطه استان در روستای لوداب است که این برنامه اجرایی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به پروزه‌های سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر این پروژه‌ها در زمینه تخصیص اعتبارات وضعیت خوبی دارند.
 
توقیف خودروی حامل مواد مخدر در یاسوج
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف بیش از ۳۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در محور یاسوج به اصفهان خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ماموران پلیس مبارزه توقیف خودروی حامل مواد مخدر در یاسوجبا مواد مخدر استان در محور یاسوج به اصفهان با متوقف کردن یکدستگاه خودروی سواری و بازرس از آن مقدار ۳۹ کیلو و ۷۵۰ گرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کردند.
سرهنگ سعید بالش زر افزود: با متوقف شدن این خودرو و بازرسی ماموران از قسمت‌های مختلف این مقدار مواد کشف و راننده آن نیز دستگیر شد.
بالش زر با بیان اینکه متهم این پرونده با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد، از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و گفت: شهروندان باید یاریگر پلیس در تأمین امنیت جامعه بوده و اخبار و گزارش‌های خود در خصوص فعالیت قاچاقچیان را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

جشن روز دختر و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در قلعه رئیسی برگزار شد
به همت دفتر امام جمعه قلعه رئیسی جشن روز دختر و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در قلعه رئیسی برگزار شد.


 شامگاه سه‌شنبه با حضور امام جمعه قلعه‌رئیسی و دختران و بانوان شهر قلعه‌رئیسی به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم جشنی در مصلای این شهر برگزار شد.



حجت‌الاسلام صادق‌زاده از طلاب حوزه قم مداح این مراسم بود و در پایان مراسم جوایزی به خواهرانی که نام آنها معصومه بود اهداء گردید.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه‌رئیسی بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی با تبریک این روز عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای دختران است.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: علم، آگاهی، تقوا و پاکدامنی از ویژگی‌های مهم این بانوی بزرگوار اسلام بود که دختران ما باید از آن ها به عنوان الگو استفاده کنند و حضرت معصومه(س) بهترین الگوی دختران امروز است.

وی افزود: امروز شهر قم که مدفن این بانوی گرامی محسوب می‌شود توانسته به عنوان یکی از شهرهای مهم در کشور ما ایران شناخته شود.

صلواتی تاکید کرد: دختران ما باید امروز در زمینه حجاب از حضرت فاطمه معصومه(س) الگو‌گیری کنند.


 
اجرای ۱۵ کیلومتر پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در ۴ ماهه امسال
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۱۵ کیلومتر پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در ۴ ماهه امسال خبر داد.
سید علی لدنی‌نژاد در آیین افتتاح بازگشایی رینگ مخازن آب سدکوثر به شهر دوگنبدان که با حضور نماینده گچساران و باشت و مسوولان استانی و شهرستانی در منطقه پانصد دستگاه گچساران برگزار شد، با تقدیر و تشکر از مسوولان اظهار کرد: تامین آب چهار شهرستان کهگیلویه شهرهای دهدشت، سوق، چرام و لنده که پروژه‌های این شهرستان از آب سد کوثر گچساران تامین می‌شود تقدیر و تشکر دارم.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح آب ۱۵۲ هزار و ۲۲۰ نفر از جمعیت شهری و ۲۵۰ روستای حومه با جمعیتی قریب بر ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر را در چند سال آینده تأمین خواهد کرد.
وی به اشاره به مشکلات آب شهرستان‌های بویراحمد و دنا در استان عنوان کرد: از مسوولان درخواست دارم که کار عملیات اجرایی سد تنگ سرخ کهگیلویه و بویراحمد برای تامین آب شرب این شهرستان‌ها در اسرع وقت انجام بپذیرد.
لدنی‌نژاد با اشاره به پروژه‌هایی که در چند سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به تعطیلی رفته بود گفت: با همکاری دولت دو فاز تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان در این شهرستان تعطیل شده که با همت دولت و مسوولان بعد از ۱۳ سال شاهد افتتاح تصفیه خانه فاضلاب گچساران در این شهرستان بودیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به انشعابات فاضلاب صورت گرفته در شهرستان گچساران عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ کیلومتر پروژه فاضلاب دوگنبدان در این شهر انجام گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به مشترکین فاضلاب دوگنبدان ابراز کرد: تعداد ۶ هزار ۵۰۰ مشترک فاضلاب در این شهرستان است.
این مسؤول با اشاره به روند سریع اجرای عملیات فاضلاب در این شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۲ پیمانکار در چندین نقطه این شهر برای انجام انشعابات فاضلاب و تعداد ۸ پیمانکار برای اصلاح و توسعه آب شرب دوگنبدان در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند سریع اجرای انشعاب فاضلاب دوگنبدان بیان کرد: در چهار ماهه ابتدای سالجاری قریب بر ۱۵ کیلومتر پروژه فاضلاب در این شهر صورت گرفته که این نشان از یک رکود در استان از نظر انشعابات فاضلاب در بازه زمانی است.
وی با اشاره به مشکلات فاضلاب شهرک هدایت گچساران خاطرنشان کرد: فاضلاب شهرک هدایت گچساران در سالجاری در دستور کار اداره آب و فاضلاب دوگنبدان قرار گرفته است.
 
گچساران صاحب پایدارترین آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود
مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران صاحب پایدارترین آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود
شامگاه سه‌شنبه فاز دوم آبرسانی به شهر دوگنبدان از سدکوثر با حضور نماینده مردم گچساران و باشت و مسوولان استانی و شهرستانی در منطقه پانصد دستگاه گچساران افتتاح شد.
در این آیین سید علی لدنی‌نژاد با اشاره به شروع عملیات این پروژه اظهار کرد: کار عملیات اجرایی رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان از سد کوثر در سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در تاریخ ۲۴ تیرماه امسال به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به بازگشایی رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان از سد کوثر بیان کرد: با افتتاح این پروژه شهرستان گچساران تا ۲۰ سال آینده با تنش آبی مواجه نخواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فاز ۲ آبرسانی از سد کوثر شامل ۱۱کیلومتر از مخزن طالقانی الی مخزن پانصد دستگاه به صورت کمربندی متصل شده است.
لدنی‌نژاد با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه گفت: اعتبارات این پروژه به صورت ملی و استانی به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.
وی در ادامه با اشاره به حجم عملیات این پروژه عنوان کرد: حجم عملیات این پروژه ۱۸ کیلومتر است که قریب بر ۱۱ کیلومتر حجم رینگ مخازن شهر، ۴ کیلومتر خطوط انتقال و ۳ کیلومتر خطوط اصلی این پروزه است.
این مسوول با اشاره به اعتباراتی که برای این پروزه اختصاص داده شده در دو سال اخیر ابراز کرد: در سال ۹۴ مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال، در سال ۹۵ مبلغ ۱۳۴ میلیارد ریال و در سال ۹۶ مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروزه اختصاص داده شده که مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از این اعتبارات برای این پروژه اختصاص و هزینه شده است.
لدنی‌نژاد در ادامه با اشاره به اجرای فاز اول این پروزه توسط آب منطقه‌ای استان اذعان کرد: فاز اول این پروزه توسط آب منطقه‌ای استان اجرا شده و زمانی که این پروژه به آب و فاضلاب استان تحویل داده شده ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه آبرسانی انجام می‌گرفته که در این دو سال اخیر با تلاش‌‌هایی که صورت گرفته این امکان وجود دارد که برای تامین آب شرب دوگنبدان در هر ثانیه ۴۰۰ لیتر آب شرب وارد مدار شود.
وی با اشاره به افتتاح این پروژه در شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه شهرستان گچساران پایدارترین آب را در استان خواهد داشت.
 
گچساران برای تأمین آب به چاه نیاز ندارد/اقدامات به برکت نظام است و ربطی به افراد ندارد
تاجگردون با اشاره به تعداد ۱۲ حلقه چاه تامین کننده آب شرب دوگنبدان گفت: این چاه‌ها باید از مدار خارج شوند.
غلامرضا تاجگردون در آیین افتتاح فاز ۲ بازگشایی رینگ مخازن آب از سد کوثر به شهر دوگنبدان که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در منطقه پانصد دستگاه گچساران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در این شهرستان در دست اقدام بود خط انتقال آب شرب از سد کوثر به شهر دوگنبدان بوده است.
وی با اشاره به طرح مطالعاتی این پروژه در سال ۱۳۹۰ گفت: در چند سال گذشته اعتباراتی برای اجرایی شدن این طرح تخصیص داده شد.
نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: فاز اول انتقال آب از سدکوثر به شهر دوگنبدان توسط آب منطقه‌ای استان صورت گرفته که در هر ثانیه ۱۲۰ لیتر آب وارد مدار می‌شد.
وی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم خط انتقال آب از سدکوثر به شهر دوگنبدان بیان کرد: با برنامه‌ریزی شهرستان گچساران نیازمند آن بود که در هر ثانیه ۴۰۰ لیتر آب شرب این شهر را تامین کند.
تاجگردون با اشاره به چاه‌های حفر شده برای تامین آب شرب دوگنبدان گفت: در حال حاضر تامین آب شرب دوگنبدان از سد کوثر انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی به چاه‌های حفر شده در امامزاده جعفر برای تامین آب شرب این شهر نخواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: با افتتاح این پروژه شهرستان گچساران تا چشم اندازه ۲۰ سال آینده دیگر با کمبود آب مواجه نخواهد شد.
نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته آب آشامیدنی روستاهای لیشتر باید وصل شود که این کار در این مدت صورت نگرفته است.
تاجگردون با اشاره به تعداد ۱۲ حلقه چاه تامین کننده آب شرب دوگنبدان گفت: این چاه‌ها باید از مدار خارج شوند.
وی با اشاره به افت آب‌های زیر زمینی در دشت امامزاده جعفر گچساران گفت: مسوولان در دو سال آینده باید طرح حذف این چاه‌های زیر زمینی را در دستور کار خود قرار دهند.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به پروژه‌هایی که در سطح شهرستان انجام می‌گیرد گفت: کارهای عمومی که در سطح شهرستان انجام می‌شود این گروه و آن گروه را نمی‌شناسد.
وی افزود: پروژه‌هایی که در شهرستان گچساران و باشت انجام می‌گیرد به برکت نظام جمهوری اسلامی است و ما مسوولان باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد این پروژه‌ها تعطیل نشود.
 
 
بیکاری ۱۸ هزار تحصیلکرده دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد/ جذب ۲ هزار نفر در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۵ نفر سهمیه استان در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
صابر مظاهری کارگروه اشتغال با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اظهار کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند که بر طبق سهمیه استان دو هزار و ۲۵ نفر از این افراد جذب و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار تحصیلکردگان بیکار استان ۱۸ هزار نفر هستند، گفت: اجرای این طرح در راستای اشتغال فراگیر است و دولت در سال جاری موضوع اشتغال را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی بیان کرد: طرح کارورزی برای تحصیلکردگان دانشگاهی اجرایی می‌شود که سهمیه استان در سال جاری دو هزار و ۲۵ نفر است که در برخی از استان‌ها این طرح‌ها به مدت ۶ ماه و در مناطق محروم در مدت ۹ ماه انجام می‌شود.
این مسؤول عنوان کرد: سهمیه جذب کارورزان دستگاه‌های مختلف مشخص شده که در صنعت ۷۰۰ نفر، بخش عمران ۳۰۰، حوزه اقتصادی ۲۰، بخش کشاورزی ۲۰۰ نفر، بخش تعاون ۲۰۰ جذب می‌شوند، همچنین جذب کارورزان را در سایر بخش‌ها هم خواهیم داشت.
مظاهری بیان کرد: این افراد در بخش‌های گلخانه، دام، طیور، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، واحدهای بخش صنعت، عمران و بافت فرسوده و سایر بخش‌های تعیین شده جذب و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امنیت
Iran, Islamic Republic of
معلوم هست سایت کبنا چه غلطی میکنی
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1