تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۲۶۲۰۱۴

از افزایش کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد تا تخصیص ۴ میلیارد تومان به پل‌های بشار

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

تخصیص ۴۰ میلیارد ریال به پل‌های سوم و چهارم بشار یاسوج
فرماندار بویراحمد گفت که ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی این شهرستان برای شتاب بخشی و تکمیل پل‌های سوم و چهارم بشار در یاسوج اختصاص یافت.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت که حدود ۳۰ میلیارد ریال از این میزان به پل سوم و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دیگر برای شتاب بخشی عملیات اجرایی پل چهارم بشار تخصیص یافت.
وی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این ۲ طرح مهم عمرانی در یاسوج معضل گره ترافیکی در این شهر توریستی حل شود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج به طول ۱۳۰ متر از سال ۸۲ آغاز شده است، افزود: معطل ماندن و طولانی شدن روند اجرای این پل که یکی از طرح‌های مهم عمران شهری محسوب می‌شود، سبب نارضایتی عمومی مردم شده است.
فرماندار بویراحمد اعتبار موردنیاز برای تکمیل این طرح را بر اساس اعلام پیمانکار افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت که تلاش می‌شود فاز نخست آن تا اوایل مهر سال جاری به بهره برداری برسد.
نظری با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد پل چهارم بشار یاسوج نیز گفت که عملیات اجرایی این طرح برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت ۹۴ آغاز شد.
 
 افزایش کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد
مسوول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از کاهش کالای قاچاق در کشور و افزایش آن در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 
در این نشست حسین بهمنی مسؤول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حجم قاچاق کالا در کشور از سال ۸۴ تاکنون اظهار کرد: در سال ۸۷ این میزان در کل کشور معادل با ۶ میلیارد دلار بود.
وی گفت: این رقم در سال ۸۷ به ۱۹٫۲ میلیارد دلار و در سال ۹۲ به ۲۵ میلیارد دلار رسیده بود که در سال ۹۳ با روند کاهشی به ۱۹٫۸ میلیارد دلار و در سال ۹۴ به ۱۵٫۵ میلیارد دلار رسید و در سال ۹۵ به ۱۲٫۶ میلیارد دلار رسید.
این مسؤول گفت: در مقایسه ارزش ریالی کالاهای کشف شده در استان ما این میزان در سال ۹۰ معادل با ۱۳۴ میلیارد ریال، در سال ۹۱ به میزان ۱۸۶ میلیارد ریال، در سال ۹۲ به میزان ۲۲۲ میلیارد ریال، در سال ۹۳ به میزان ۲۴۶ میلیارد ریال، در سال ۹۴ به میزان ۳۲۰ میلیارد ریال و در سال ۹۵ به میزان ۴۰۲ میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: تعداد دستگیر شدگان در سال ۹۱ به تعداد هزار و ۵۹۸ نفر، در سال ۹۲ به میزان دو هزار و ۳۶۷ نفر، در سال ۹۳ به تعداد هزار و ۸۴۵ نفر و در سال ۹۴ به تعداد هزار و ۴۲۰ نفر و در سال ۹۵ به تعداد هزار و ۸۳۵ نفر بوده است.
بهمنی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در طول سالیان اخیر در استان در خصوص کالاهای قاچاق را در سال ۹۰ به تعداد هزار و ۷۲۹ فقره، در سال ۹۱ به میزان هزار و ۷۱۰ فقره، در سال ۹۲ به میزان هزار و ۹۷۴ پرونده و در سال ۹۳ به تعداد هزار و ۹۰۰ پرونده و در سال ۹۴ به تعداد تعداد هزار و ۸۲۰ پرونده و در سال ۹۵ هم به تعداد هزار و ۹۸۵ پرونده ذکر کرد.
این مسوول گفت: در سه ماهه اول امسال هم میزان کشفیات ما ۶۷ میلیارد ریال بوده که این میزان در سه ماهه اول سال قبل ۴۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.
بهمنی افزود: در سال گذشته تا این موقع از سال ۳۵۶ نفر دستگیر شدند که امسال تعداد آن‌ها به ۴۷۹ نفر رسیده است.
انتخاب بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد
به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می‌شوند
بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی که واجد شرایطی مانند تربیت فرزندان موفق و شایسته، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های تحصیلی، علمی، فرهنگی و ورزشی خود و فرزندان، سابقه پرداخت حق بیمه باشند انتخاب و معرفی می‌کند.
بر اساس اعلام این اداره کل، به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و به منظور ترویج فرهنگ تکریم و ارج گذاری به مقام ارزشمند بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه، به عنوان اسوه‌های صبر و استقامت و خردورزی در جمع خانواده و جامعه، نسبت به انتخاب و تجلیل از آنان اقدام خواهد شد.
این اداره کل اعلام کرده است تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به شعب سازمان و دفاتر کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی استان اقدام و در صورت دارا بودن شرایط و مدارک و مستندات لازم تا ۱۵ مرداد با تکمیل فرم و تحویل مدارک خود در این فراخوان عمومی ثبت‌نام کنند.
 
تدوین تقویم نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری/صادرات بیش از ۱ میلیون دلاری محصولات غیر نفتی استان به خارج کشور
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویم نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تدوین شد.
مجید محنایی گفت: این نمایشگاه‌ها با هدف تقویت استان برگزار می‌شوند و باید به صورت تخصصی برگزار شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های استانی محصولات جزعی به فروش می‌روند که برگزاری این نمایشگاه‌ها نباید موجب تعطیلی واحدهای استانی شوند.
در ادامه داریوش دیودیده از تدوین تقویم نمایشگاه‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اولویت مسوولان استان است تا در بخش صنعتی کمترین تبعات را داشته باشیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بویراحمد ۶ نمایشگاه، گچساران ۴ نمایشگاه، کهگیلویه دو نمایشگاه و دنا ۳ نمایشگاه و در سایر شهرستان‌های استان هر کدام یک نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود به آمار صادرات محصولات استان به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه سال جاری ۲۹۲ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۱۳۲ هزار دلار از محصولات استان شامل پودر و عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی صادر شد که محصولات صادراتی به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و به لحاظ ارزش ۲۱ درصد کاهش داشته است.
 
تاجگردون:افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی توفیق بزرگ دولت است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲ برابری سهم مالیات در بودجه عمومی کشور توفیق بزرگ دولت است که باید تدوام یابد.
غلامرضا تاجگردون در نشست با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار کرد که سهم مالیات در بودجه عمومی کشور در سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد تعیین شده در حالی که ۱۰ تا ۱۲ سال پیش این میزان حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد بود که این امر بیانگر افزاش درآمدهای مالیاتی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که ایران به لحاظ تأمین منابع مالی از مالیات نسبت به کشورهای تولید کننده نفت در وضعیت خوبی قرار دارد اما نسبت به کشورهای توسعه یافته اختلاف زیادی نسبت به تأمین منابع پایدار از محل مالیات وجود دارد.
وی تصریح کرد که مجلس شورای اسلامی برای شفاف سازی قوانین مالیاتی و وصول مالیات بر ارزش افزوده، آماده همکاری با سازمان امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های د‌ارای فعالیت اقتصادی است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت که کمک به ترویج فرهنگ مالیاتی و پرداخت عادلانه مالیات بر ارزش افزوده به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های شرکت نفت گامی در جهت توزیع اصولی منابع و توسعه خدمات رسانی به منطقه است.
محمدعلی غفاری افزود که آگاهی بخشی به مؤدیان با اطلاع رسانی مناسب برای آگاهی اشخاص حقوقی و حقیقی در استفاده‌ از معافیت‌های مالیاتی پیش بینی شده در قانون اولویت این سازمان است.
وی تصریح کرد که فراهم کردن بستر آگاهی از قوانین و مقررات یکی ازمولفه های حقوق شهروندی در سازمان امور مالیاتی در فرایند ارتباط دوسویه با مؤدیان مالیاتی است.
 
 بیداری اسلامی از برکت خون شهداست
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت که اگر امروز شاهد شعله‌ور شدن نهضت بیداری در جهان هستیم به برکت خون شهدایی است که با لبیک گویی به فرمان‌ امام خمینی (ره) برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند.
جهانگیر انصاری در برگزاری یادواره ۲۹ شهید بخش دیشموک اظهار داشت که ملت ایران ملتی با بصیرت است و می‌داند که این عزت، افتخار و استقلال حاکم در کشور همگی به برکت خون شهداست.
وی بیان کرد که اگر امروز ایران اسلامی از امنیت، اقتدار سیاسی، پیشرفت چشمگیر علمی، خودکفایی در بسیاری از بخش‌ها و شاخصه‌های توسعه برخوردار است به برکت خون شهیدانی است که خود را فدای آرمان‌های انقلاب کردند.
انصاری با اشاره به اینکه برخی از کشورها از جمله آل سعود کودکانه علیه ایران خط و نشان می کشند عنوان کرد که اگر این دشمنان توانایی مقابله با نظام اسلامی را داشتند هیچ وقت درنگ نمی‌کردند.
وی افزود: دشمنان نظام اسلامی در جنگ سخت ناموفق بودند و برای شکست از حربه جنگ نرم استفاده خواهند کرد.
انصاری اظهار کرد: رمز و راز موفقیت ملت ایران در ۳۸ سال گذشته اطاعت از فرمان‌های ولایت و رهبری است که همانا راه عزت، اقتدار و افتخار است.
وی گفت: تمام شهدا در وصیت‌نامه خود بیش از هر چیز بر توجه به امام، ولایت، ارزش‌های اسلام و قرآن تأکید داشتند.
یادواره ۲۹ شهید والامقام بخش دیشموک و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام این بخش با حضور جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، خانواده معزز شهدا و جانبازان در حوزه مقاومت بسیج امام محمد تقی (ع) بخش دیشموک برگزار شد.
 
منافع تمامی بازاریان در ساماندهی خیابان بلادیان گچساران لحاظ شده است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه منافع بازاریان در طرح ساماندهی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان در شهرستان گچساران که از چهار سال پیش تاکنون در حال بررسی های توسط کارشناسان بوده، لحاظ شده است.
پژمان نیک اقبالی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح برای تغییر سیمای فرسوده مرکز اصلی تجاری شهرستان گچساران بر تعامل تمام دستگاه های اجرایی برای به حداقل رساندن زمان اجرا و ایجاد کمترین مانع در راستای کسب و کار بازاریان در زمان اجرای عملیات اجرایی تاکید کرد.
وی بیان کرد که این طرح به عنوان الگوی مبلمان شهری می تواند در دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که در روزهای آینده طرح ساماندهی خیابان شهید بلادیان آغاز می شود.
غلامرضا تاجگردون افزود که با توجه به اینکه خیابان شهید بلادیان محل کسب و کار و مرکز اصلی خرید شهر دوگنبدان است، تلاش می شود این طرح با رویکردی جامع اجرا و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای فاز نخست این طرح اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته این طرح تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی طول این طرح را ۲۸۰ متر ذکر کرد و گفت: زیباسازی مرکز این شهر قدیمی، دادن روح فضای مدرن شهری با در نظرگرفتن رفاه عمومی مردم از مهمترین هدف اجرای این طرح است.
وی گفت: این طرح شامل تبدیل خیابان شهید بلادیان به پیاده رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است و علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی و زیباشناختی دارد.
تاجگردون بیان کرد: در ساماندهی و زیباسازی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان بدنه سازی، کف سازی، فضای سبز و نور پردازی اجرا می شود.
وی بیان کرد که این طرح ها برای رفاه حال مردم مورد تاکید مسئولان است و اجرای همزمان آن می تواند سیمای شهر دوگنبدان را دگرگون کند.
 
افزایش ۶۳ درصدی کشفیات کالای قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد میزان کشفیات کالای قاچاق در این استان را به لحاظ ارزش ریالی ظرف چهار ماهه سال جاری با ۶۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۸۹ میلیارد و ۲۹۳میلیارد ریال ذکر کرد.
سید موسی خادمی اظهار داشت که ظرف این مدت بیش از ۶۵۰ خودروی حامل کالای قاچاق در استان توقیف شده است.
وی با اشاره به افزایش میزان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به میانگین کشوری، گفت که این امر بیانگر تلاش و همت متولیان امر و اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان بوده است.
خادمی یادآور شد که تعداد پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان در زمینه کالای قاچاق ظرف سه ماه گذشته سال جاری ۴۳۸ مورد بوده است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای استقلال و راه اندازی اداره امور تملیکی و فروش کالاهای قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد افزود: این مهم گامی ارزشمند برای ساماندهی و بهبود وضعیت کالاهای مکشوفه توسط دستگاه های متولی خواهد بود.
وی با بیان اینکه ظرف سه ماهه گذشته سال جاری سه باند قاچاق کالا در استان متلاشی شد، افزود: اولویت اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا به ویژه گمرک و نیروی انتظامی در استان با باندهای بزرگ و سازمان یافته باشد.
** بازنگری و آسیب شناسی در قوانین مبارزه با قاچاق کالا در کشور ضروری است
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز گفت که بازنگری در برخی قوانین و آیین نامه های اجرایی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری ضروری است.
امین دلیری اظهار داشت که یکی از آسیب های جدی در این راستا فاصله های طولانی میان آرای بدوی و قطعی در دستگاه قضایی است.
وی تصریح کرد که این فاصله طولانی به قاچاقچی و فرد خلاف کار فرصت می دهد تا وی اقدام به سندسازی و مدرک سازی در زمینه محکومیت پرونده خود روی بیاورد و قاضی را دچار تشکیک و رسیدگی مجدد کند.
دلیری ابراز داشت که این امر سبب شده که سالانه افزون بر ۶۳ درصد کالاهای مکشوفه به فرد قاچاقچی استرداد شود و حتی دولت و نظام را متحمل پرداخت هزینه به این شخص متخلف کند.
وی شکاف بین عرضه و تقاضا در سطح بازار و عدم رونق تولید را از دیگر آسیب های فرا روی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور دانست و گفت: البته در برخی کالاها همچون میوه این معضل تا حد قابل ملاحظه ای مرتفع شده است.
وی افزود: یکی دیگر از آسیب های جدی در این راستا فرار از قانون توسط افراد خلاف کار و قاچاقچی با ترفندهای فراوان است که مصداق های زیادی نیز در این زمینه وجود داشته است.
وی با بیان اینکه ادارات اموال تملیکی در هر استان موظف هستند که کالاهای ممنوعه را در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن امحا کنند، افزود: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر استان بر اساس قانون می تواند هزینه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کالاهای مکشوفه با دستور استاندار و هماهنگی دستگاه قضایی به تعاونی های مجاز و دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ها واگذار کنند.
وی از تدوین نهایی و عملیاتی کردن سامانه جامع اطلاعاتی شناسایی کالاهای قاچاق در کشور تا آینده ای نزدیک خبر داد.
 
رتبه ملی کهگیلویه وبویراحمد درزمینه طرح های اقتصادمقاومتی ارتقا یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که رتبه ملی سال گذشته این استان در زمینه تدوین و اجرای طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۳ بود که باید در سال جاری ارتقا داده شود.
مجید محنایی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این رتبه بر اساس ارزیابی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مشخص و اعلام شده است.
وی افزود که طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۶ کهگیلویه و بویراحمد متناسب با واقعیت ها و ظرفیت های موجود در این استان تهیه و ارائه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این صورت مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان بهتر می توانند به تعهدات خود در زمینه اجرای طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال جاری عمل کنند.
محنایی عنوان کرد که اجرای طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۶ کهگیلویه و بویراحمد جزء معیارها و ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی استان در آینده خواهد بود.
وی ابراز داشت: طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال جاری ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید دارای آمار و ارقام صحیح، دقیق و کامل باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ۲ کتابچه در مورد اقتصاد مقاومتی در این استان تهیه و تدوین شده که نخستین مورد در زمینه مفاهیم، تعاریف، سیاست ها و راهبردها و دومین مورد نیز شامل طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۵ دستگاه های اجرایی است.
حسن نوروزی اظهار داشت: کتابچه سوم با موضوع طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۶ دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حال تهیه و تدوین است.
وی افزود که منشور طرح های اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی سال جاری کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر توسط دستگاه های اجرایی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این منشور پس از جمع بندی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارسال می شود.
نوروزی عنوان کرد که این منشور حاوی اطلاعات لازم شامل نام طرح، اهداف اجرا، برآورد اعتبار مورد نیاز، مدت زمان اجرا و جمعیت برخوردار باشد.
مدیران عامل شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت آب و فاضلاب روستایی و شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در این نشست در مورد ۱۲ طرح اولویت دار سال ۱۳۹۶ خود در حوزه اقتصاد مقاومتی مطالبی ارائه دادند.
پنج مورد از این تعداد طرح مربوط به شرکت آب منطقه ای، یک طرح مربوط به شرکت آب و فاضلاب روستایی، ۲ طرح مربوط به شرکت آب و فاضلاب شهری و چهار طرح نیز مربوط به شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بود.
قرار شد مدیران دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست بعدی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان توضیحات لازم را در مورد طرح های اولویت دار سال جاری خود در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.
 
بهره‌مندی ۲۰ روستای کهگیلویه از شبکه های دیجیتال صدا و سیما
بخشدار چاروسا گفت که با تأمین تجهیزات جدید دکل کوه پنبه امکان استفاده از شبکه های دیجیتال صدا و سیما برای ۲۰ روستای این بخش از توابع شهرستان کهگیلویه فراهم شده است.
حیات پرواز اظهار داشت که تاکنون باتوجه به کمبود امکانات امکان استفاده از شبکه‌های دیجیتال برای این روستاها فراهم نبود.
وی این روستاها را شامل آبله، کمردوغ، کون مسی و امام زاده سید محمود و روستاهای حوزه قلعه بنی اعلام کرد.
پرواز بیان کرد که در سیستم دیجیتال امکان دریافت شبکه‌ها با ابعاد اچ دی بر روی تلویزیون برای این روستاها فراهم شده است.
وی اظهار کرد که با ایجاد بستر شبکه‌های دیجیتال در روستاها تا حدود زیادی از ترویج فرهنگ استفاده از ماهواره نیز جلوگیری خواهد شد.
پرواز افزود: با همکاری شرکت مخابرات از هفته آینده روستای امام زاده سید محمود نیز به اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.
بخش چاروسا با ۱۲۸ داری سکنه نزدیک به ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1