تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۶۰۸۶۱

آقایان نماینده؛ آئین‌نامه جدید وزارت بهداشت باعث افت خدمات پرستاری می‌شود

۰
کبنا ؛یکی از مخاطبان کبنا متن زیر را خطاب به نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که از منظر خوانندگان می‌گذرد.
این متن به شرح زیر است؛
بسمه تعالی
نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس
آقایان تاجگردون، زارعی و هاشمی‌پور
سلام علیکم
با احترام به استحضار می‌رساند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تامین کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۴ آئین نامه‌ای تحت عنوان «آئین نامه استفاده از ظرفیت‌های پرستاری» تدوین و به دانشگاه‌های سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ نمود.
آئین نامه ذکرشده با توجه به اینکه از نظرات کار‌شناسی اشکالات اساسی بسیاری داشت منجر به اعتراض جامعه‌ی پرستاری به خصوص نهاد‌های علمی، صنفی، حرفه‌ای گردید، که در نتیجه وزارت بهداشت مسئولیت بررسی و اصلاح این آئین نامه را به دست صاحب نظران پرستاری سپرد و آئین نامه‌ای تحت عنوان آئین نامه توسعه همکاری بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی با دانشکده‌های پرستاری و مامایی در آموزش دانشجویان پرستاری در کارگروه توسعه پرستاری در منطقه آمایشی (۷) استان اصفهان مصوب گردید که مورد وفاق جامعه‌ی پرستاری نیز بود.
در همین راستا در کمال ناباوری وزیر محترم بهداشت طی ابلاغیه‌ای در مورخ ۹۶/۲/۲۳ عملاً خواستار اجرای آئین نامه‌ای شدند که در آبان ماه توسط معاون اموزشی این وزارت تدوین و ابلاغ گردیده بود.
نمایندگان محترم استان (آقایان تاجگردون، زارعی و هاشمی‌پور) خواهشمندیم با توجه به التهابات به وجود آمده در جامعه‌ی پرستاری به خصوص دانشجویان این گروه برحسب ضرورت و اهمیت این موضوع از اجرای این ابلاغیه که قطعاً سبب خروج پرستاری از شکل آکادمیک خواهد شد، جلوگیری نمایید چرا که این ابلاغیه در صورت اجرایی شدن به دلیل کار‌شناسی و علمی نبودن سبب افت کیفیت خدمات پرستاری به مردم خواهد شد و در واقع این روند سلامت بیماران را تهدید می‌کند.
پیشاپیش از حسن توجه شما کمال تشکر را داریم.
سید مصطفی خادمی
رئیس شورای دانشجویی نظام پرستاری گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1