تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۲۶۰۵۱۸

آیت‌الله ملک‌حسینی: انتخابات شوراها پرده از واقعیت‌ها برداشت / ارجاع تخلفات انتخابات گذشته به مراجع قضایی

۱
۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات شوراها پرده از خیلی از واقعیت‌ها برداشت.
به گزارش کبنا، مسؤولان و اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کردند.
در این دیدار که به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص وظایف و عملکرد شورای نگهبان سخنانی ایراد کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان این که دو مسیر صدق و کذب داریم افزود: مسیر پاک مسیر جاودانه است و در این مسیر نصرت خداوند را خواهیم داشت.
این استاد برجسته حوزه‌ علمیه در خصوص نظارت شورای نگهبان اظهار کرد: به لطف خداوند انتخابات شورای شهر و روستا پرده از واقعیت‌ها برداشت و واقعیت هم این است که اگر نظارت استصوابی نباشد معنا ندارد.
آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: انتخابات شوراهای شهر و روستا نشان داد رسالت ناظران جدی، سخت و مؤثر است و از برکات انتخابات شوراها این بود که همه دیدند و فهمیدند چه اتفاقاتی در بسیاری از مناطق کشور افتاد.
وی گفت: مردم به نقش حقیقی نظارت در عرصه‌های دیگر هم پی بردند که این نظارت می‌تواند توسعه پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خطا را به صفر رساندن در نظارت عصمت می‌خواهد افزود: البته نظارت هم شرایطی دارد.
وی افزود: ناظر اگر می‌خواهد مسیر به درستی طی شود خود باید پک و سالم باشد و دانش و تعهد لازم را داشته باشد.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر تعهد و دانش در ناظر نباشد هر دو فاجعه است تصریح کرد: نقش پیدا کردن مسائل حزبی و باندی در نظارت‌ها مصیبت‌ساز است و همچنین این میدان نباید عرصه و میدان انتقام‌ها باشد.
ملک‌حسینی در ادامه اظهارات خود در توصیه‌ای به مسؤولان شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دفترهای نظارت شورای نگهبان نقد ناظرین محلی را همواره در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: همواره نقد گزارش و نقد گزارشگر را هم داشته باشید و اگر دیدید کسی تعهد لازم را برای نظارت ندارد برای همیشه عذرش را بخواهید.

ارجاع مواردی از تخلفات انتخابات گذشته در کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام شیخ قدرت‌الله خرم‌روز با تبریک سالروز تشکیل این نهاد به برکات آن اشاره کرد و گفت: از سال ۸۰ که دفاتر نظارت و بازرسی استانی و شهرستانی شکل گرفته در همه طول سال دفاتر فعال هستند.
این مسؤول گفت: بازرسین و سرناظران بخشی از این مجموعه هستند که در انتخابات گذشته تعداد سه هزار و ۸۰۰ نفر در سطح استان از اقشار مختلف مردان و زنان از سلائق مختلف حضور داشتند و فعالیت کردند.
خرم‌روز در ادامه افزود: تلاش ما این است که نیروهایی که دغدغه انقلاب داشته و شاخصه‌های اصلی را دارا هستند و امانت‌داری از رأی مردم می‌کنند وارد این مجموعه شوند.
وی گفت: آن چه که برای شورای نگهبان اهمیت دارد حق‌الناس است که بارها در خصوص رأی مردم بر آن تأکید داشته‌اند.
این مسؤول بیان کرد: از منظر رهبری معظم، نظارت استصوابی هم حق‌الناس است و کسانی که خیلی دلبسته نظام نیستند به آن هجمه وارد می‌کنند.
وی با بیان اینکه خود قانون اساسی تفسیر نظارت استصوابی را بر عهده شورا نگهبان گذاشته است افزود: نظارت استطلاعی زیاد اثرگذار نیست و مخالفت‌ها با نظارت استصوابی هم به همین دلیل است که نظارت اثرگذاری وجود نداشته باشد.
مسؤول دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تخلفات را به مراجع قانونی و قضایی ارجاع می‌دهیم و در همین انتخابات گذشته هم گزارش تخلفات را به تشکیلات اجرایی در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مراجع قضایی ارجاع دادیم.
وی با تأکید بر اینکه روی هم رفته به دنبال مچ‌گیری نیستیم افزود: اما گاه مواردی می‌بینیم که رعایت نمی‌شود و این چنین مواردی موجب دلسردی مردم می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اشتباهی که مردم در حق خودشون مرتکب بشن ظلم به خودشون هست و بهتر از اشتباهی هست که در نتیجه نظارت رخ بده چون اون حق الناس هست و بخشیدن در کارش نیست
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
1