تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۲۵۹۹۶۳

از واکنش جوانان به نامه تاجگردون تا انهدام باند حفاری غیرمجاز در بویراحمد و سرگذشت ۷۷ هزار حاشیه‌نشین

۳
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
جوابیه‌ای به نامه تاج گردون به مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران

جناب تاجگردون جذب ۳۷۰ نفر در زمان مدیرعامل و رئیس سابق حراست شرکت نفت و گاز گچساران طی کدام آزمون بوده است؟! وخوشحال می‌شویم در این مورد شفاف سازی کنید.
جمعی از جوانان بیکار گچساران دریادداشتی به نامه اخیر تاجگردون به مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران واکنش نشان دادند.
جناب آقای غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
در ابتدای سخن و قبل از نوشتن چند سطری از بیان واقعیات جامعه خدمت جنابتان باید با صراحت تمام بگوئیم حنای شما دیگر رنگی ندارد.
چند روز پیش بود که در فضای مجازی نامه جنابعالی را به مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در فضای مجازی مطالعه کردیم. به همین جهت خاطرشما را به زمان آقای پاکدل مدیر اسبق این شرکت جهت یادآوری شما جلب می‌کنیم.
اگر که فراموش نکرده‌اید نامه‌ای به مهندس پاکدل نوشتید و معترض استخدام‌های ایشان و تیمشان بودید و همانند نامه امروزتان به مدیرعامل جدید از عدالت نوشتید؛ حال اینکه خود در همین ناعدالتی مسبب آن بوده‌اید.
به واقع می‌دانیم بر اساس قانون در سراسر کشور برای جذب چند نفر آزمونی برگزار می‌شود و از طریق آزمون نیرو را جذب می‌کنند.
سوال اینجاست که چگونه ۳۷۰ نفر که در زمان مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز گچساران و رئیس حراست سابق این شرکت (به گفته خودشان) با سفارش شما جذب شده‌اند و پس از مدتی بر اساس قانون اخراج و اکنون در حال برگشت به کار هستند؟!.
گناه جوانان بیکار این شهر چیست که پارتی همچون شما نداشتند تا آن‌ها را برای چند روز موقت بر سر کار بفرستید تا امروز به صورت دائم جذب شوند.
از سوی دیگر بر اساس شواهدی که موجود است در شرکت نفت و گاز گچساران نیروهائی وجود دارد که با سابقه بالا هنوز به صورت حجمی مشغول بکار هستند و این در حالی است که این نیروهای تازه از راه رسیده بر اساس مجوزهایی که گفته می‌شود شما از وزیر دریافت کرده‌اید به یک مرتبه به صورت ارکان ثالث مشغول به کار می‌شوند.
جناب تاجگردون جذب ۳۷۰ نفر در زمان مدیرعامل و رئیس سابق حراست شرکت نفت و گاز گچساران طی کدام آزمون بوده است؟! وخوشحال می‌شویم در این مورد شفاف سازی کنید.
 
المان «آسیاب بادی» در ورودی شهر دهدشت جمع‌آوری می‌شود/ احداث پارک اسکان در دهدشت
سیاوش زمان افزود: پارک اسکان در دهدشت احداث خواهد شد و وجود این المان «آسایب بادی» در منطقه‌ی احداث پارک، ضرورتی ندارد.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احتمالا المان «آسیاب بادی» در ورودی شهر دهدشت جمع‌آوری می‌شود.
سیاوش زمان افزود: پارک اسکان در دهدشت احداث خواهد شد و وجود این المان «آسایب بادی» در منطقه‌ی احداث پارک، ضرورتی ندارد.
وی عدم سنخیت این المان با فرهنگ شهرستان را علت برداشتن المان مذکور عنوان کرد و گفت: پارک اسکان در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع احداث می‌شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی این پارک، اضافه کرد: این پارک در دو فاز پیش بینی شده بود.
زمان گفت: واگذاری زمین در محدوده‌ی درجه سه میراث فرهنگی و با مصوبه‌ی شورای شهر برای احداث پارک اسکان، صورت گرفت.
وی بیان کرد: فاز نخست پروژه شامل احداث ۳۶ سکوی اسکان، هشت چشمه سرویس بهداشتی، نماز خانه، سفره‌خانه سنتی، فضای سبز، پارکینگ و سفره هفت سین با طراحی کوزه‌ای می‌باشد.
زمان از تعیین یک سالن آمفی تئا‌تر با ظرفیت۳۰۰نفر و احداث سکو در فاز دوم این طرح خبر داد.
وی با اشاره به المان آسیاب بادی نصب شده در محل پارک اسکان، گفت: با توجه به اینکه، این المان هیچ سنخیتی با فرهنگ بومی شهرستان ندارد، و همچنین به علت واکنش‌های منفی شهروندان در فضای مجازی نسبت به نامناسب بودن این المان، احتمالاً جمع‌آوری می‌شود.
زمان تصریح کرد: اعتبار این پروژه۸میلیارد تومان بوده که ظرف مدت۳۵ روز آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
آغاز طرح بازدید و بررسی عملکرد ادارات کهگیلویه از فردا
معاون فرماندار کهگیلویه گفت:در راستای رسیدگی به امور و مسایل مردم در دستگاه‌ها و بررسی چگونگی خدمات‌رسانی به آنان اجرای طرح بازدید و بررسی عملکرد ادارات شهرستان از فردا آغاز می‌شود.
اسلام خسروی امشب در جمع خبرنگاران از اجرای طرح بازدید و بررسی عملکرد ادارات شهرستان به منظور نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی به مردم خبر داد و اظهار داشت: طرح از فردا ۲۱ تیر ماه آغاز می‌شود.
معاون فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: بازدید سر زده از ادارات و بررسی عملکرد مدیران علاوه بر دهدشت در بخش‌های تابعه هم اجرا خواهد شد.
خسروی با بیان اینکه برخی از بازدیدها ممکن است سرزده و بدون اطلاع قبلی باشد، افزود: نتیجه هر بازدید به استانداری و همچنین به مدیرکل یا مدیر عامل یا رئیس سازمان مربوطه منعکس می‌شود.
معاون فرماندار کهگیلویه گفت که در برخی از بازدیدها اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.
وی این طرح را با هدف ارزیابی عملکرد مدیران، وضعیت ظاهری و نظافت محیط اداره، مصرف بهینه انرژی به ویژه برق، امکانات اطفای حریق، مناسب سازی فضا برای معلولان و جانبازان، امنیت فضای فیزیکی، گروه واکنش سریع برای آتش سوزی و سایر بحرانها ، حضور و غیاب مدیر و کارمندان ، رضایت ارباب رجوع ، وضعیت پروژه‌ها و سایر اقدامات عنوان کرد.
خسروی بیان کرد: وضعیت جذب بودجه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ، جذب اعتبار از وزارتخانه، برنامه اقدامات انجام شده و پیش رو در سال ۹۶ و برنامه‌های بلند مدت، تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های دینی و مذهبی و فرهنگی ، عمل به مفاد صورتجلسات شورای اداری و سایر صورتجلسه‌های الزام‌آور، تعامل مجموعه مدیریتی با کارمندان و کارگران ، ورزش کارکنان هم در طرح مورد نظر بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه این بازدیدها به صورت دوره‌ای بوده و جدی و منظم ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با مدیرانی که در حیطه وظایف خود کم کاری داشته باشند هیچ تعارفی نداریم.
 
برخی وزرای دولت اصلاحات عامل اصلی فتنه ۷۸ بودند
امام جمعه چرام گفت: برخی وزرای دولت اصلاحات عامل فتنه ۷۸ بودند.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار با اشاره به بحران‌ها و فتنه‌های سیاسی که برخی افراد و جریان‌ها از ابتدای شکل‌گیری انقلاب با حمایت استکبار جهانی در کشور به راه انداخته‌اند اظهار کرد: از فتنه بنی‌صدر و در نهایت فتنه ۸۸ همه با حمایت و محوریت استکبار جهانی و در رأس ان‌ها آمریکا بوده است.
وی با اشاره به نقش وادادگان داخلی در فتنه‌های رخ داده در طول نزدیک به ۴۰ سال اخیر در کشور گفت: وادادگان و عناصر داخلی برای اربابان خارجی خود خوش رقصی کرده‌اند اما در نهایت دود فتنه به چشم خودشان رفته و آن که بیش از همه ضرر کرده خود فتنه‌گران و سران آن‌ها بوده‌اند کما این که بنی‌صدر و سران فتنه ۸۸ اکنون هیچ جایگاهی در بین ملت ایران ندارند و مطرود شده‌اند.
امام جمعه چرام به فتنه ۷۸ اشاره کرد و با بیان اینکه اتاق فکر این فتنه برخی از وزرای دولت اصلاحات بودند افزود: فتنه ۷۸ ماهیت بسیاری از افرادی را که تا پیش از آن نقاب بر چهره داشتند برملا کرد.
وی از روزهای تاریخی که مردم وارد عرصه شدند یادی کرد و گفت: در ۲۳ تیر طومار این فتنه پیچیده شد همچنان که در ۹ دی طومار فتنه‌گران ۸۸ را پیچیدند و برای همیشه از صحنه سیاسی کشور و همه عرصه‌های دیگر کنار رفتند.
افشار با اشاره به وظیفه جنبش دانشجویی در چنین برهه‌هایی گفت: جنبش دانشجویی وقتی به جای هزینه شدن برای احزاب و افراد پشت سر ولی‌فقیه حرکت کند هیچ گاه در ورطه جریانات منفعت‌طلب و برانداز نخواهد افتاد.
تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در لنده/ افتتاح نمادین مسکن خانواده‌های دو معلولی با اعتبار ۴ میلیارد ریال
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: با حضور مسؤولان در طول این هفته مسکن خانواده‌های دو معلولی با اعتبار ۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
نورعلی کاظمی اظهار داشت: هفته بهزیستی در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود، تا ضمن تقدیر از خادمان اقشار آسیب‌پذیر( معلولان و مددجویان)، خدمات ارائه شده توسط این نهاد ارزشمند به اقشار آسیب‌پذیر برای مردم بازگو شود.
وی افزود: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای خدمات‌رسان در سطح کشور بوده که بیش از ۱۵۰ وظیفه و مأموریت برای آن تدوین شده و همه در جهت خدمات‌رسانی و حمایت از معلولان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌باشد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد:در طول یک سال گذشته خدمات ارزشمندی در حوزه آموزش، فرهنگی ، پیشگیری، حمایتی و مزایای دیگر برای اقشار تحت حمایت سازمان در شهرستان لنده انجام شده است.
کاظمی یادآور شد: به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مسؤولان شهرستان و استانی برنامه‌های متنوعی در جهت گرامیداشت هفته بهزیستی در این شهرستان اجرایی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در هفته بهزیستی که از ۲۵ تیر‌ماه لغایت ۳۱ تیر‌ماه می‌باشد برنامه‌هایی از قبیل افتتاح مرکز توانبخشی آموزشی معلولان ذهنی آموزش‌پذیر زیر ۱۴ سال، افتتاح نمادین مسکن خانواده‌های دو معلولی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، افتتاح طرح‌ها و صنف‌های خود اشغالی اجرایی خواهد شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده ادامه داد: طرح‌های خود اشتغالی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی معلولان و جامعه هدف سازمان انجام شده و تاکنون موفقیت‌های چشمگیری نیز به همراه داشته است.
کاظمی در پایان، نشست با اصحاب رسانه و ارائه گزارش عملکرد، بازدید از چند خانواده تحت حمایت، برپایی نمایشگاه توانمندی مدد جویان بهزیستی، دیدار با امام جمعه و فرماندار و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در شهرستان لنده ذکر کرد.
 
طرح هجرت سه با حضور سه هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح هجرت سه با حضور داوطلبانه سه هزار دانش آموز پسر و دختر مقطع تحصیلی متوسطه دوم از امروز /سه شنبه/ در این استان آغاز شد.
هادی زارع پور اظهار داشت: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
وی افزود که دانش آموزان شرکت کننده در این طرح کار مرمت، بهسازی و زیباسازی ۵۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد را تا پایان مرداد سال جاری انجام می‌دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.
زارع پور عنوان کرد که هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد و غنی سازی اوقات فراغت آنان در فصل تابستان سال جاری است.
وی ابراز داشت: شرکت کنندگان در این طرح بیش از پیش با فعالیت‌های جهادی و ایثارگری آشنا می‌شوند.
کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر فعالیت درزمینه گردشگری عشایری را کسب کرد
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت که این استان در همایش اکوتوریسم عشایر کشور که هم اکنون در حال برگزاری است به عنوان یکی از استان های برتر در زمینه رونق گردشگری عشایری شناخته شد.
مجید علی پور اظهار داشت: راه اندازی چهار مرکز اقامتگاه بوم گردی در مناطق عشایری، ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و راه اندازی تور گردشگری از فعالیت‌های توسعه گردشگری عشایر در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد که عشایر به دلیل حفظ سنت‌های دیرین جامعه ایرانی، پخت غذاهای محلی و سالم، زندگی در طبیعت بکر، نوع پوشش لباس و مهمان نوازی می‌توانند میزبان‌های خوبی برای گردشگران باشند.
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که سیاه چادرهای عشایر، جذابیت زندگی و کوچ در کنار طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر از ویژگی‌های منحصر به فرد زندگی عشایری است.
علی پور ابراز داشت که با هدف استفاده از ظرفیت‌های پنهان گردشگری و ایجاد اشتغال توسعه توریسم عشایری در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.
 
مهاجرت به شهرها و پیامد آن؛ ۷۷ هزار حاشیه نشین در کهگیلویه و بویراحمد
۷۷ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه های یاسوج و دوگنبدان زندگی می کنند که آسیب های اجتماعی متعددی برای این شهرها خلق کرده است.
سکونت گاه‌های غیررسمی یا حاشیه نشینی مختص ایران نبوده و بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی تجارت، تا سال ۲۰۳۰ میلادی، بیش از نیمی از مردم جهان در حاشیه شهرها زندگی خواهند کرد که این افزایش در کشورهای ثروتمند با رشد کمتر و در کشورهای فقیر یا در حال توسعه با رشد زیادی همراه و مهاجرت‌های بی‌رویه، بافت جمعیتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
۱۹ میلیون حاشیه نشین در سکونتگاه‌های حاشیه شهرهای ایران زندگی می‌کنند.
** حاشیه نشینی در شهرهای یاسوج و گچساران
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۷۷ هزار نفر حاشیه نشین در استان زندگی می‌کنند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر مربوط به شهرستان بویراحمد و مابقی نیز مربوط به شهرستان گچساران است.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.
** آسیب‌هایی که ساکنان حاشیه شهرها را تهدید می‌کند
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: در مناطق حاشیه‌ای استان علاوه بر ساخت و سازهای غیرقانونی، بالا بودن میزان فقر، بیکاری و انواع جرائم از جمله سرقت و نزاع‌های فردی و دسته جمعی آسیب‌های مختلف اجتماعی نیز در حال گسترش است.
وی افزود که سطح سواد و مهارت‌های زندگی ساکنان مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد پایین بوده و هنجارهای دینی، قانونی و اجتماعی نیز در این مناطق چندان رعایت نمی‌شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مناطق حاشیه‌ای این استان فاقد امکانات اولیه بوده و زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی نیز چندان در آنها فراهم نیست.
وی ابراز داشت: باید در این راستا نقشه راه تهیه شده و کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز فعال‌تر شود.
حجت الاسلام میرمحمدی گفت که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در این استان دارای برنامه مدون بوده و راهکارهای مناسب ارائه دهند.
** راهکارها
وی اظهار داشت: ساخت مکان‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در این مناطق خواهد داشت.
فرماندار بویراحمد نیز خواستار کاربردی‌تر شدن تصمیم گیری و اجرا در زمینه کاهش معضلات موجود در مناطق حاشیه‌ای این شهرستان شد.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: باید در هر کدام از نشست‌های کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی کهگیلویه و بویراحمد روی یک یا ۲ موضوع خاص تمرکز شده و برای کاهش آنها راهکار عملی ارائه شود.
وی افزود که بررسی چند موضوع مختلف در این نشست‌ها کارایی و اثرگذاری لازم را ندارد.
نظری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه نهادهای فرهنگی بویراحمد برنامه‌های مورد نظر خود در زمینه کاهش معضلات و مشکلات رایج در مناطق حاشیه‌ای این شهرستان را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کنند.
شهردار یاسوج نیز ابراز کرد: ساخت و سازهای بدون مجوز و به صورت شبانه منجر به رشد مناطق مسکونی بدون پیش بینی فضایی برای جدول گذاری، معابر، فضای سبز و دیگر خدمات شهری شده است.
محمد علی جاوید با بیان اینکه نجف آباد و شرف آباد مهمترین مناطق حاشیه شهر یاسوج هستند افزود: ساماندهی این مناطق نیازمند تلاش و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی است.
شهردار یاسوج تصریح کرد: صرف بخشی از اعتبارها و تجهیزات برای خدمات رسانی به این مناطق از مشکلات شهرداری است.
جاوید ابراز کرد: اجرای طرح تفضیلی برای تفکیک و اجرای خدمات شهری تنها راه ساماندهی مناطق حاشیه نشین این شهر است که در برخی مناطق در حال اجراست.
وی نبودن مدیریت واحد برای ساماندهی و کنترل پدیده حاشیه نشینی را از چالش‌های پیش روی مسئولان دانست.
شهردار یاسوج گفت: برخی از ساخت و سازهای انجام شده در مناطق حاشیه این شهر باید برای ساماندهی تخریب شود.
وی با اشاره به اثر نامطلوب پدیده حاشیه نشینی در ظاهر شهر گردشگر پذیر یاسوج و نبود زیرساخت‌ها برای زندگی مردم، بر شتاب بخشی به ساماندهی این مناطق با همکاری تعاونی‌ها تاکید کرد.
شهردار یاسوج گفت که صدور پروانه ساخت و ساز در مناطق حاشیه این شهر از برنامه‌های در حال اجرا برای کاهش این مشکل است.
جاوید اظهار داشت: این حرکت به ساخت‌وسازهای اصولی با کاربری تعریف شده کمک خواهد کرد
** کمبود زیرساخت‌های آموزشی در مناطق حاشیه شهرها
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که یکی از مشکلات مهم در مناطق حاشیه‌ای استان کمبود فضای آموزشی و نیاز به ساخت فضاهای جدید بوده و بیشترین مشکل در این زمینه نیز در مناطق مادوان سفلی و علیای شهرستان بویراحمد است.
هادی زارع پور اظهار داشت: مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به ترتیب نیازمند ساخت ۱۰، سه و پنج فضای آموزشی جدید هستند.
وی افزود که اعتباری افزون بر ۳۶۰ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد فضای آموزشی جدید در مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.
** تقویت زیرساخت‌ها و ساماندهی مناطق حاشیه شهرها
رشید غفاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه حدود ۱۶ پایگاه جدید در حاشیه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر کهگیلویه و بویر احمد ایجاد شده گفت که به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز یک نیروی مراقب سلامت مشغول ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در این پایگاه‌ها هستند.
فرماندار گچساران هم گفت که احیای بافت فرسوده حاشیه شهر از برنامه‌های در حال اجرا برای ساماندهی این مناطق است.
بر اساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی این شهر تا سه سال آینده با یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
عبدالرحیم رحیمی افزود که این طرح با سرعت خوبی در حال اجراست.
وی ابراز داشت: برای هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده تاکنون ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است و ۱۰۰ میلیون ریال دیگر برای سال ۱۳۹۶ ابلاغ شده است.
رحیمی تصریح کرد که تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.
وی بیان کرد که تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
حاشیه نشینی زائیده مهاجرت از روستاها به اطراف شهرهاست که این پدیده سبب ایجاد چالش هایی مانند مشاغل کاذب، توزیع نامناسب امکانات ، آسیب های اجتماعی می شود.
سکونت بیش از ۱۰ درصد مردم استان در حاشیه ۲ شهر یاسوج و گچساران پیامدهای ناخواسته و ناخوش آیندی به همراه دارد که علاج آن برنامه ریزی بهتر و گسترده تری است.
نخستین کتابخانه سیار روستایی در مارگون راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین کتابخانه سیار روستایی با حمایت مسئولان شهرستان‌های بویراحمد ودنا در لوداب، مارگون و پاتاوه راه‌اندازی می‌شود.
عیسی گرجی زاده با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز فرهنگی هنری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ مرکز ثابت، ۲ مرکز پستی و مابقی سیار روستایی هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رده سنی اعضای کانون از ۶ تا ۱۶ سال را شامل می‌شود، عنوان کرد: این مراکز در حوزه فرهنگی، هنری، علمی و ادبی به فعالیت می‌پردازند.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار نفر عضو دارد که ۵ هزار نفر از این تعداد اعضای فعال کانون هستند.
گرجی زاده با بیان اینکه ویژه برنامه‌های امسال کانون در قالب جشنواره قصه‌گویی بخش نوجوان، کتابخوانی، شعر خوانی، سوگواره ادبی عاشورا و مسابقه بازی‌های محلی برگزار می‌شود، گفت: اعضای فعال مراکز به اردوهای تابستانه درون استانی و برون استانی اعزام می‌شوند.
وی افزود: یک کانون زبان انگلیسی وابسته به کانون زبان ایران در استان فعال است که در حال حاضر دارای ۴۰۰ زبان آموز است.
گرجی زاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی در اولویت فعالیت‌های مراکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار داشت: کتابخانه سیار روستایی در روستاهای مناطق مارگون، لوداب و پاتاوه راه‌اندازی می‌شود.
 
باند حفاری غیرمجاز در شهرستان بویراحمد منهدم شد
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری یک باند سه نفره حفاری غیرمجاز در شهرستان بویراحمد خبر داد.
سرهنگ هادی طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی گزارشات رسیده از یک حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد، نیروهای یگان حفاظت در عملیاتی این باند سه نفره را در حین حفاری دستگیر کردند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این عملیات یک قبضه اسحله شکاری و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.
طاهری با بیان اینکه با کسانی که قصد دست درازی به آثار تاریخی را دارند تعارف نداریم، گفت: متخلفان بعد از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی استان معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: تیم‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه‌روزی در حال پاسداشت از هویت تاریخی مردم هستند و اجازه نخواهیم داد به شناسنامه تاریخی مردم کهگیلویه و بویراحمد ضربه‌ای وارد شود.
 
لزوم سخت‌گیری نظام مهندسی و شهرسازی گچساران برای لحاظ کردن پدافند غیر عامل در ساخت‌و‌سازها
شهردار دوگنبدان گفت: نظام مهندسی و اداره شهرسازی در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید از جمله واحدهای مسکونی، پیاده‌روها، خیابان‌ها، واحدهای تجاری را رعایت کنند.
اردلان زینل‌زاده در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان گچساران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی می‌شود.
وی با اشاره به لزوم اهمیت پدافند غیر عامل در حوزه شهر اظهار کرد: توزیع فضای عناصر، ترکیب عناصر و عملکردهای اصلی شهر که تشکیل دهنده ساختار شهر هستند، نقش مهمی در میزان آسیب پذیری شهر در برابر حوادث مختلف دارند.
شهردار دوگنبدان ادامه داد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای را که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات و تجهیزات در مقابل تهدیدات انسان‌ساز گردد، پدافند غیرعامل خوانده می‌شود.
زینل‌زاده افزود: پدافند غیرعامل به عنوان راهکاری، جهت کاهش خطرپذیری در برابر خطرات مختلف و افزایش کارایی پس از وقوع خطر است که باید در سطوح مختلف برنامه‌ریزی منطقه‌ای، شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سازه‌های ساختمانی با استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی مجموعه می‌توانند نقش موثری در پدافند غیر عامل این حوزه داشته باشد.
شهردار دوگنبدان با اشاره به ساخت و سازهای جدید در بافت فرسوده دوگنبدان بیان کرد: احداث پارکینگ در ساخت و سازهای جدید نقش مهمی در اجرایی کردن پدافند غیر عامل در واحدهای مسکونی جدید خواهد داشت.
زینل‌زاده خاطرنشان کرد: رعایت نکردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید موجب به وجود آمدن خسارات جانی در زمان رخ دادن اتفاقات ناگوار خواهد شد.
شهردار دوگنبدان عنوان کرد: نظام مهندسی و اداره شهرسازی در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید از جمله واحدهای مسکونی، پیاده‌روها، خیابان‌ها، واحدهای تجاری را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان در ساختن پارکینگ در واحدهای مسکونی خود خودداری می‌کنند، ابراز کرد: احداث پارکینگ در واحد مسکونی مکانی امن در زمان بروز حوادث ناگوار است.
زینل‌زاده با اشاره به زمان جنگ گفت: در زمان بمباران و جنگ مردم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار به زیر زمین‌ها و مکان‌های امن پناه می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
بالاخره توجیه کردنه . امام رضا هم روحانی را قبول کرد دل به دل راه دارد.
رها
Iran, Islamic Republic of
هرکس با امام غریب ور افتاد به زمین می افتد . سلام بر روحانی و خاتمی و یار امام
مستانه
Iran, Islamic Republic of
کسی که مردم را .. می خواند رای نیاورد.
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1