تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۵۹۵۸۳

آقای شهردار دست مریزاد!

۱۰
۰
کبنا ؛پیمان فرامرزی

چه خوشمان بیاید و بخواهیم و چه برای صندلی شیکمان دردسرساز باشد و نخواهیم، یاسوج به عنوان مقصد گردشگری تابستانه جنوب کشور مطرح شده است. هرچند که رخوت و سکون حاکم بر متولیان گردشگری سبب شده که این شهر همچنان ناشناخته باشد و عمده هجوم گردشگران متوجه چند روز تعطیلات عید فطر گردد و در گردشگری زمستانه هم که یاسوج باز پتانسیل خوبی در این زمینه هم دارد، جا بمانیم و نتوانیم کاری انجام بدهیم اما فصل گردشگری امسال یاسوج، یعنی تعطیلات عید فطر را می‌توان به عنوان نقطه عطف و آغاز به یاد ماندنی برای صنعت توریسم در این شهر، در تقویم ثبت کرد.
به گزارش امید مردم، تعطیلات عید فطر امسال، یاسوج همچون سالهای گذشته میزبان صده‌ها هزار مسافر و گردشگر بود، اما شرایط امسال اصلا قابل مقایسه با سالهای پیش از این نیست. امسال هیچ مسافری آواره خانه‌ها و ادارات برای سرویس بهداشتی و یا چادر زدن در پیاده روهای مرکز شهر نبود. آنقدر در شهر یاسوج ظرفیت و مکان اسکان و تفریح تدارک دیده شده بود که مسافری که به یاسوج می‌آمد، لب‌‌ همان رودخانه بشار در پارک‌های بزرگ شهر اتراق کند و نیازی نباشد که وسط میادین و بلوار‌ها به دنبال جایی برای چادر زدن و اسکان بگردد. امروز حاصل دسترنج شهردار فعلی یاسوج را که از سالهای پیش و با تمرکز بر ساخت پارک‌های گردشگری محورآغاز شده بود، ثمر می‌دهد و همه مردم شهر و حتی استاندار هم – به گواه پیام تقدیری که فرستاد- این موضوع را حس کردند و شاید بتوان گفت امسال تنها سالی بود که روز تعطیلات عید فطر، رسانه‌ها از کمبود‌ها و نواقص گردشگران در استراحت و تفریح نگفتند و با یک چرخ زدن در میان مسافران گرمازده‌ای که در خنکای سایه ساران پارک‌های یاسوج اتراق می‌کردند، خیالشان راحت بود که امسال تنها سالی است که جا و مکان و سرویس بهداشتی گردشگرگریزی نمی‌کند. خیالشان راحت بود که اگر از زیبایی‌های شهر یاسوج بگویند و گردشگر بیاید، جا و فضای گردشگری به اندازه کافی هست که مردم مه‌مان نواز مرکز استان، سرِآخر با شرمندگی مهمانانشان را بدرقه نکنند.
آینده نگری محمد علی جاوید، شهردار یاسوج در احداث و بهسازی چندین پارک بزرگ در شهر یاسوج، فضا را برای حضور گردشگران مهیا کرده است و همچنین برای شهروندان یاسوجی هم مجتمعی متشکل از چندین و چند پارک و فضای سبز درست لب ساحل دلنشین بشار ایجاد کرده تا بتوانند بدون دغدغه به تفریح بپردازند. سرآمد همه این پارک‌ها، پارک ولایت است. پارکی که احداث آن هرچند در دوران شهردار سابق و با فشار استاندار وقت آغاز شد اما چیزی که امروز می‌بینیم، مدیون جاوید است. پارک ولایت تنها یک پارک نیست و با کاربری‌هایی چون محل تجمع، تفریح، نمایشگاه، ورزش و… چهره‌ای متمایز‌تر از بقیه پارک‌های شهر دارد. پارک ولایت از عید فطر امسال نماد گردشگری یاسوج است، نماد پایتخت طبیعت ایران، پارکی منحصر به فرد و زیبا که البته با بزرگ شدن درختان آن و در سالهای آینده قطعا یکی از مناطقی از شهر یاسوج خواهد بود که از سوی گردشگران مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد. هرچند این پارک تا رسیدن به آن مرحله کمی زمان می‌خواهد اما همین الان هم می‌تواند در حوزه توسعه فضای سبز و پارک‌ها نمره قابل قبولی را در کارنامه شهردار ثبت کند.
پارک چشمه نباتی هم که دیگر، عروس خوش نقش و نگار پارک‌های شهر شده است،‌‌ همان چشمه نباتی‌ای که تا یکی دو سال پیش از بوی فاضلاب و زباله و با تجمع افراد نابهنجار، نه تنها گردشگران که خود ساکنان یاسوجی را هم از ماندن در آنجا فراری می‌داد، حالا یکی از زیبا‌ترین پارک‌های ساخته دست انسان در سطح کشور است. پارکی که تا چند مدت پیش خانواده‌ها سعی می‌کردند عطای رفتن به آنجا را به لقایش ببخشند، حالا شده است محل رفت و آمد و تفریح خانواده‌ها.
البته هنوز به آنچه که نقطه مطلوب باشد نرسیده‌ایم اما همین که می‌بینیم در فضاهای سبز و بلوارهای شهری دارند کارهایی می‌کنند، پارک‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری شهر به سرانجام رسیده و می‌رسند و شهر دارد واقعا رنگ و بوی پایتخت طبیعت شدن را کم کم می‌گیرد ته دلمان قرص می‌شود که یاسوج می‌تواند، هم در زمستان و هم در تابستان مقصد گردشگری باشد.
البته موضوع جذب گردشگر هم باید دست به دامان شهردار شد واقعا امیدی به متولیانی که حتی توان برگزاری یک نمایشگاه صنایع دستی را ندارند و نمایشگاهی که ماه‌ها باد در غب غب انداختند و در زمان برگزاری آن را در بوق کرنا کردند، باد با خود برد و از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در یاسوج تنها یک لبخند تلخ ماند و یک سوال که مسئولانی که حتی توان ساخت نمایشگاه با یک سازه مقاوم را ندارند، چرا مانده‌اند و به کدام دستاوردشان افتخار می‌کنند؟
این مسئولان آنقدر ناتوانند که حتی از فرصت‌های موجود که فضاهای مختلف رسانه‌ای و مجازی در اختیارشان قرار داده و اغلب هم رایگان هستند، نمی‌توانند استفاده کنند تا ضعف آن‌ها باعث بشود که گردشگری این شهر تنها به چند روز تعطیلات عید فطر خلاصه شده و مابقی تابستان، یاسوج از گردشگری صرفه‌ای نبرد. بعضی هم که انگار در تشخیص سود و زیان صنعت گردشگری عاجزند، می‌خواهند اینگونه القا کنند که این صنعت تنها زباله نصیب یاسوج می‌کند و با این حرف کام پایتخت طبیعت ایران که تازه می‌خواهد از گردشگری شیرین شود، تلخ می‌کنند.
بنظر از تابستان‌های گذشته تاکنون که بعد از تعطیلات عید فطر یک نشست آسیب‌شناسی برگزار می‌شد و همه برای سال بعد متعهد می‌شدند، تنها شهرداری به وظیفه خود عمل کرده و نشان داده که برای گردشگری و صنعت توریسم در این شهر دل می‌سوزاند، حال هم امیدی به مدیران فرورفته در خواب ناز نیست و باید باز از شهردار بخواهیم که در حوزه معرفی پایتخت طبیعت ایران حداقل به تمام جنوبی‌ها آستین بالا بزند و همت کند تا در کل فصل تابستان این شهر از گردشگر و گردشگری مملو باشد.
البته شهر هنوز مشکلات زیادی دارد تا بدانجا که نقطه مطلوب است برسد، پروژه بهسازی بزرگ‌ترین پارک جنگلی جنوب کلنگ خورده و باید به سرانجام برسد که شهردار فعلی چه ابقا شود و چه از آن ۶۰ گزینه‌ای که شورای شهر مطرح می‌کنند، کس دیگری بر کرسی شهرداری بنشید باید، آن را در اولویت بگذارد. اولویت بعدی شهر یاسوج، چهره پیر این شهر جوان است که شهردار بعدی اگر شورا حاشیه‌هایی چون هزینه‌های سرسام آور تیمداری را به آن تحمیل نکند، باید برای این چهره شهر فکری بکند، ساختمان سازی در یاسوج هیچ نشانی از پایتخت طبیعت ندارد و شهردار بعد مجبور است که با طرح‌هایی چون احداث پیاده‌روهای باغ راهی، سبزسازی ساختمان و غیره برای این مشکل و معضل هم فکری بکند و ده‌ها و شاید صد‌ها مشکل دیگر که البته جاوید نشان داد که می‌شود کار کرد و امروز با دیدن ثمره این کارهای آقای شهردار، به رسم انصاف هم شده باید به وی بگوییم؛ دست مریزاد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مدیرعامل
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشبین من صبح که از جلوی ترمیناب به محل کار می رفتم می دیدم چطور برای سرویس بهداشتی صف کشیده بودند ؟
انتخابی بر اساس شایسته سالاری نه سیاسی و طایفه ای
Iran, Islamic Republic of
واقعا دست مریزاد جاوید پاک سیرت ک امدی برای قانونمند کردن شهرداری و انقد باصلابت و پاک کار کردی ک‌الان هیچ ترسی و شک و شبه ای برای جوابگویی عملکرد چهارساله ات نداری ولی حیف ک ما لرها قدر انسان های تلاش گر و خوب و کسانی‌ک اهل بخور بخور نیستند نمیدانیم انشاله به حق تمام‌ زحمت های ک برای مردم این شهر فقط از روی صداقت و برای پیشرقت این شهر کشیدی بهترین ها نصیبتان شود و مطمعن باشید شورایی ک در ابقا شما شک کند احساس خطر کرده اند ک منافعشان با شما تامین نمیشود چون فقط قانون را میشناسید و جایی به کسی برای گریز از قانون نمیدهید و یک توصیه به اعضای محترم شورای جدید بدون از مسایل سیاشی و قومی عملکرد شهرداری قبل از امدن جاوید و بعد از ایشون رو کاملا بررسی کنید اگر‌ جایی شک و شبهه داشتید در یک مناظره حضوری با ایشان به پرسش و پاسخ بنشینید ک بعدا شرمنده کارگرانی نشوید که تازه به یه ارامش‌ نصبی از بابت حقوق رسیده اند هیچ کسی کامل نیست ولی مطمعنن میشود عیب و ایرادات جزیی را با شورای متخصص فعلی حل نمود و در کنار هم یه شهر ایده حال ساخت با امید روزهای خوب برای شهر زیبایمان
علیپور
Iran, Islamic Republic of
اتفاقن جاوید فقط به فک/ شخصی خود /
علی
Iran, Islamic Republic of
جاوید باید برود
دنا
Iran, Islamic Republic of
جمع کن .برو بابا.
دکتر ایرجی جهان آبادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جاوید
البته از بی سلیقگی مدیر سایت پیداست که قصدش توهین است ای چه عکسی است
معاون
Iran, Islamic Republic of
فایده نداره با این ادا و اتوارا که درمیاری قکر می کنی دوباره شهردار می شوی التماس نکت
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جرات نکردی مردک کامنت ها رو بذاری متاسفم برات
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
شهردار جدید انتخاب شده است.ب.. خودت خفه نکن
معاون
Iran, Islamic Republic of
خواننده محلی اقای بزرگیان می گوید: دو دستی دم من سرم شیون کنم سیت
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1