تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۲۵۹۳۲۸

مسئولان به مردم پاسخگو باشند نه مقامات بالاتر / شهروند درجه دو نداریم / هر کس شایسته‌تر، مقام والاتر

۲
۰
کبنا ؛دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: مسئولان به جای پاسخگویی به مقام مافوق خود به مردم پاسخگو باشند.
الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در این همایش گفت: سال گذشته که منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور دولت تدبیر رونمایی، و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد؛ همه دستگاه‌ها ی اجرایی موظف به رعایت حقوق شهروندی در محیط اداری شدند.

امبن‌‎زاده اظهار کرد: هدف از این همایش برای مقدمات آموزش، تدوین و اطلاع رسانی حقوق شهروندی به مردم است. در زمینه اجرای رعایت حقوق شهروندی در شورای عالی اداری تصویب شده، که حتی یک منشور که ضمانت اجرایی هم دارد؛ اگر در محیط اداری رعایت نشود، متخلفین مجازات می‌شوند.
وی بیان داشت: تعاملی که با قوه قضاییه خواهیم داشت، که اگر شخصی در محیط اداری حقوق شهروندی آن نقض شده است، در اسرع وقت به حقوقش رسیدگی شود.
وی افزود: مهم‌ترین موضوع در حوزه حقوق شهروندی در بخش آموزش و پژوهش قوه قضایی است، که به زودی نهایی خواهد شد؛ که در استان‌ها با کمک وکلای، آموزش قوانین و مقررات حقوق شهروندی به اصناف، بخش‌های دولتی و مردم ارائه شود.
وی بیان داشت: آسیب‌ها و چالش‌ها در کشور به دلیل عدم آگاهی مردم است، اگر مردم مطالعه کنند دچار هیچ گونه آسیبی نخواهند شد. «که در این رابطه رئیس جمهور می‌گوید: دانستی. مردم هم در حوزه معرفتی، احساسی و اجرایی باید آگاه باشند. البته برخی از مردم حقوق شهروندی را می‌دانند ولی باید در رعایت حقوق شهروندی مشارکت کنند و صرفا مطالعه‌گری صرف نیست.
امین‌زاده گفت: حقوق بیت المال در وقت و زمان باید رعایت شود، غیرقابل پذیرش است که اگر اینکه بخواهیم وقت مردم را بگیریم. بنده امروز مشمول این تخلف شدم؛ که به روستا بویراحمد مراجعه کردم تا به حقوق شهروند دیگری رسیدگی کنم، در این سالن حقوق شهروندی مردم ضایع شد. که اولا می‌خواهم پاسخگویی و عذرخواهی جز اولویت مهم هر مسئولی باشد. وقتی کسی عذرخواهی می‌کند نباید دیگر آن کار را تکرار کند.

وی در ادامه افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف فعال است و باید این استان الگوی مشخصی را در زمینه حقوق شهروندی ارائه دهد.
این مسئول گفت: برنامه جامع حقوق شهروندی در ۱۴ شاخص در استان‌های کشور اجرا می‌شود.
امین‌زاده به دیدار خود با امام جمعه یاسوج اشاره و اظهار کرد: در دیدار با امام جمعه محترم یاسوج ایشان به من گفتند که «با عمل خود حقوق شهروندی را نشان دهید که با شعار نمی‌توانید». ایشان درست می‌گویند با عمل باید حقوق شهروندی را انجام دهیم. در هر مکانی که مردم متولیان امر را می‌بینند باید بدانند که خود مسئولان و متولیان، در اجرای حقوق شهروندی پیش قدم هستند.
وی با بیان اینکه وقت، وقتل عمل است، گفت: حقوق شهروندی در تاریخ ۲۹ آذر ۹۵ ابلاغ شد، شاخص‌‌ها و عملکرد دستگاه‌ها در بحث حقوق شهروندی نیز مشخص گردیده است.
دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم فرصت‌ها و زمینه‌های لازم برای اجرای حقوق شهروندی باید فراهم شود.
وی به تبیین حقوق شهروندی پرداخت و افزود: باید امکانات رشد معنوی و مادی برای افراد فاخر فراهم شود و شهروند درجه دو نداریم، هر کس شایسته‌تر باید مقامی والاتر داشته باشد.
امین‌زاده بیان کرد: عده‌ای گفتند که یارانه باید هدفمند شود، اما بدون هدفمندی یارانه‌ها را توزیع که در این بین افراد بیشتر و افراد کمتر یارانه دریافت کردند.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در ادارات ما مسئولان فقط مقامات بالاتر پاسخگو هستند، در صورتی که باید به ارباب رجوع پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
ای استا ن محروم چه داره که شهروند درجه دو داشته بو.
باشت
Iran, Islamic Republic of
دستیار ویژه رئیس جمهور، مسئولین فقط برای چپاول رای مردم فقز با مردم هستند و وقتی رای مردم نتیجه قبولی آنها شد دیگر مردم موردم میشوند.
مسئولین این استان اصلا جواب مردم را نمی دهند و متاسفانه ولی نعمتها بعد از انتخابات می شوند ولی نقمتهاااااااااااااا
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1