تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۵۹۳۰۲

خادمی: انتشار آزادانه اطلاعات، شفافیت و دسترسی به فضای مجازی از ابعاد حقوق شهروندی است / پشت درب‌های بسته نمی‌توان برای مردم تصمیم گرفت / هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد

۳
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حقوق شهروندی همه باید اسناد خود را منتشر کنند و هیچ چیز محرمانه‌ای نداریم.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی در همایش حقوق شهروندی که با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور و مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن حکیم جرجانی برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش سعی در ارئه راهکار‌ها و چالش‌های حقوق شهروندی با حضور اکثر کسانی که مرتبط با این موضوع هستند، مطالب مفیدی مطرح شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف این همایش را آموزش دستگاه‌های اجرایی برای بهبود و تسریع در انجام کار‌ها و تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مسئولین به مردم عنوان کرد.
خادمی در ادامه به تبیین حقوق شهروندی و مشارکت گروه‌های سیاسی و اجتماعی و مردم در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: برخی مشارکت‌ها را تنها محدود به انتخابات می‌دانند و از یک مکانیسم‌ استفاده می‌کنند و افرادی نماینده مردم و مجلس می‌شوند اما در دموکراسی مشارکت فرا‌تر از انتخابات است، مردم در هر لحظه از زندگی خود، در تصمیم گیری، قانون گذاری و اصللاح امور، مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه مشارکت یعنی حاکمیت قانون، شفافیت، مسئولیت پذیری و اجماع‌گری است، اظهار کرد: در برخی از مدل انتخابات اکثریت حاکم می‌شوند و رای اکثریت برقرار است. در برخی جوامع اینجور نیست نظر همه برقرار است. در مدل جدید می‌گوید که طوری تصمیم بگیرید که کسی ضرر نکند چون در مقابل مردم مسئول هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حقوق شهروندی دولت باید پاسخگو باشد و بخش خصوصی هم باید پاسخگو باشد و آن هم مسئول است و باید تلاش کند.
خادمی افزود: بخش خصوصی نباید هر کاری که می‌خواهد بکند، دولت باید منابعی که در اختیار دارد را به بهترین شکل از آن استفاده کند و تخصیص بهینه منابع داشته باشد و آن را در بهترین جا مورد استفاده قرار دهد.
وی گفت: ۲۲ حقوق و ۲۰ ماده در حقوق شهروندی با ۵۰۰ موضوع آمده است که؛ حق اداره شایسته امور بر پایه قانون‌مداری یعنی حق شایستگی امور یکی از این حقوق‌ها است. هر دولتی نمی‌تواند از حقوق شهروندی صحبت کند، دولتی که تدبیر نداشته باشد، دولتی که تصمیم‌های غلط بگیرد، دولتی که ول خرج باشد، دولتی که فریبکاری کند، نمی‌تواند به مسئله حقوق شهروندی ورود پیدا کند.
وی افزود: حق مردم است که دولتی بر سر کار بیاید که حسن تدبیر داشته باشد و این جزء حقوق مردم است.
خادمی گفت: بر پایه قانون‌مداری و یا حاکمیت قانون پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف جزء حقوق شهروندی است که از مدل حکمرانی نیز است.
وی افزود: آگاهی مردم از تصمیمات و اقدامات دولت یکی دیگر از ابعاد حقوق شهروندی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه پشت درب‌های بسته تصمیم گرفتن و اینکه مردم نامحرم باشند با حکمرانی و مدیریت خوب سازگار نیست.
خادمی گفت: انتشار آزادانه اطلاعات، دسترسی به اطلاعات، دسترسی به فضای مجازی، فضای رقابت و ایجاد شفافیت در فضای رقابت و برچیدن شدن رانت‌خواری نیز از دیگر ابعاد این حقوق است.
وی گفت: در حقوق شهروندی همه باید اسناد خود را منتشر کنند و هیچ چیز محرمانه‌ای نداریم، در کشورهای پیشرفته به دلیل اینکه مردم همه اطلاعات و اسناد را در اختیار دارند، قیمت‌ها پایین و به راحتی مردم می‌توانند کار خرید و فروش انجام دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
وبختمو که ..ونی بچسپ به توسعه استان از واتساپ وفضای مجازی بیو ودر تنه وشاه قاسم.
کارمند بهداشت گچساران
Iran, Islamic Republic of
.. یکی از کسانی.. حقوق شهروندی را.. ؟؟؟؟؟

چرا چیزی را می گویی که به..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بابا همایش توسعه استان و راه برون رفت از توسعه نیافتگی را برگزار کنید ول کنید این حرفهای نه من یه غاز را ما محروم در توسعه نه حقوق شهروندی.
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1