تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۲۵۸۱۷۶

تشریح جزئیات تعطیلی ۳ ماهه فرودگاه یاسوج

۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش داده می‌شود.
پژمان نیک‌اقبالی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار کبنا در یاسوج در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تعطیلی فرودگاه یاسوج در طول سه ماه به ضرر استان نخواهد بود؟، اظهار کرد: اولاً می‌دانید فرودگاه یاسوج در ابتدای این دولت یک فرودگاه تقریباً تعطیلی بود، و فقط هفته‌ای یک پرواز در آن انجام می‌شد. اما با رایزنی‌های بسیار، خوشبختانه پروازها را در این دولت به هر روز هفته افزایش دادیم.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اما محدودیت‌های در سیستم باند فرودگاه از جمله طول باند و سیستم ناوبری باعث می‌شد، که ما پروازهای مطمئنی در سطح هواپیماهای بزرگ‌تر را نداشته باشیم.
نیک‌اقبالی افزود: به همین خاطر با رایزنی‌های بسیار فراوان و پیگیری‌های زیاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس خوشبختانه یک کار بسیار اساسی در فرودگاه مصوب و مقرر شد که طول باند فرودگاه از دو هزار و ۶۰۰ متر به حداقل سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش پیدا کند، که اعتباری حدود ۲۴ میلیارد تومان را نیاز داشت و باید دره‌ای را با حجم بسیار از مصالح پر و به باند تبدیل می‌کردیم.
وی ادامه داد: همچنین عرض باند قبلی را که ۴۵ متر بود، را به ۶۰ متر افزایش دادیم و این‌ها مستلزم کار اجرایی بود، سعی کردیم این کار اجرایی تداخلی با پرواز‌ها به وجود نیاید اما خوشبختانه الان اجرای عملیات به مرحله‌ای رسیده که نیاز به آسفالت و روکش کامل کل مجموعه باند می‌باشد.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از این روکش قطعاً ما شاهد ارتقای فرودگاه یاسوج به سطح بالاتری خواهیم بود، لذا من فکر می‌کنم در دراز مدت نه تنها به توسعه استان ضرر نزده بلکه باعث توسعه استان خواهد شد.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: البته برنامه زمانبندی برای اتمام این پروژه را از ۲۶ خرداد به مدت سه ماه تعریف شد که قرار است ظرف چند روز آینده جلسه‌ای با مسئولین فرودگاه و مشاورین و پیمانکار پروژه داشته باشیم و راهکارهایی را برای اینکه این زمان سه ماهه را به حداقل برسانیم، پیدا کنیم.
وی گفت: بعد از اتمام این عملیات ما می‌توانیم شاهد نشست و برخاست هواپیماهای متوسط، و انشاالله بتوانیم تعداد پرواز‌ها را افزایش داده و حتی پرواز در شب را در این فرودگاه عملیاتی کنیم. بنا بر این لازم است برای مدتی کوتاه مردم این سختی را تحمل کنند که در پی آن شیرینی خوبی در استان به وجود خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1