تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۵۸۱۴۱

چه کسانی پاسخگوی بوی تعفن زباله‌ها در برخی مکان‌های گردشگری یاسوج هستند؟

۱
۰
کبنا ؛

تعطیلات عید فطر امسال هم شاهد حضور مردم و مسافران به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بودیم اما آنچه بیش از همه چیز خودنمایی می‌کرد بوی نامطبوع و تعفن زباله‌ها در برخی از مکان‌های گردشگری یاسوج بود.


به گزارش کبنا، رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد بارها و بارها با پرداختن به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان کوچک و محروم اما ثروتمند و مستعد سعی کردن آنها را بیش از گذشته به مردم و هموطنان در سایر نقاط کشور معرفی کنند تا بلکه این استان از ظرفیت گردشگری که اولین راه‌حل توسعه این استان است استفاده کرده و مسیر توسعه را طی کند.

تلاش‌ها و زحمات رسانه‌های استان به زحمت نشست و امروزه در ایام‌های نوروز، تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستان شاهد حضور خیل عظیمی از مردم، مسافران و گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصا مرکز این استان شهر یاسوج هستیم که با داشتن آب و هوای خنک در ایام تابستان حجم زیادی از مسافران را در دل خود جای می‌دهد.

تعطیلات عید فطر امسال هم شاهد حضور مردم و مسافران در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بودیم اما آنچه بیش از همه چیز خودنمایی می‌کرد بوی نامطبوع و تعفن زباله‌ها در برخی از مکان‌های گردشگری یاسوج بود، زباله‌هایی که در همه قسمت‌های شهر یاسوج دیده می‌شوند اما در مکان‌های گردشگری زباله‌ها بیشتر دیده می‌شود و بوی نامطبوع زباله‌ها بیشتر احساس می‌شود.


یکی از مکان‌های گردشگری زیبا در شهر یاسوج تنگ مهریان است که در مسیر جاده یاسوج به اقلید، یاسوج به سی‌سخت و یاسوج به اصفهان قرار دارد و باید گفت شاهد تردد زیادی از این جاده زیبا و این مکان دل‌انگیز هستیم اما در تنگ مهریان بیش از آنچه نسیم ملایم و هوای خنک جان تازه‌ای را به مسافران ببخشد بوی زباله‌ها استشمام می‌شود.

زباله‌هایی که از چند روز گذشته در مسیر جاده مهریان و در حوالی رودخانه مهریان رها شده و با گرم شدن هوا بوی نامطبوعی از آنها استشمام می‌شود و کافی است با خودرو از این مکان عبور کنید تا بوی نامطبوع زباله‌ها را استشمام کنیم.

نکته جالب دیگری که باید به آن پرداخته شود این است که در چند روز گذشته و قبل از تعطیلات عید فطر رسانه‌های استان بارها و بارها به این وضعیت اشاره کردند و با یادآوری این نکته که وجود زباله‌ها چهره پایتخت طبیعت ایران را زشت کرده خواستار توجه به این موضوع و اندیشیدن تدابیری شدند اما مسافران آمدند و رفتند و این وضعیت اصلاح نشد.


اما سوالی که اینجا مطرح است این که مسؤول رسیدگی به این وضعیت و حل این مشکلات چه کسی، نهادی و یا دستگاهی است؟ چرا با وجود اینکه گردشگری را یک ظرفیت عظیم در توسعه استان می‌دانیم زمان حضور گردشگران به زیرساخت‌ها و وضعیت شهر و استان بی‌توجه می‌شویم تا این فرصت به راحتی از دست برود و چرا یک بار برای همیشه فکری برای این بحران نمی‌شود؟

نام شما

آدرس ايميل شما

پایتخت
Iran, Islamic Republic of
همه پاسخگو هستند بجز شهرداری
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1