تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۲۵۷۸۷۴

افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در بویراحمد+ تصاویر

۰
کبنا ؛نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دهستان کاکان بویراحمد افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز، ظهر امروز با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در روستای زردخونی از توابع دهستان کاکان شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

غلام‌محمد زارعی در این آیین با بیان اینکه روح همه ما با این سیاه چادرها جلا پیدا می‌کند، گفت: امیدواریم در این مسیری که قرار گرفته‌ایم جدی و مصمم بوده و علاوه بر این، کاری ماندگار انجام داده و سعی کنیم این مراکز به صورت دائمی باشند.
وی با بیان اینکه قصد داریم استقرار بوم‌گردی‌های عشایری را به صورت دائمی انجام دهیم، افزود: باید توجه کنیم که با این اقدام در پیشانی فرهنگ منطقه قرار می‌گیریم و کسانی که در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند به رفتار، عمل، برخورد و به بهداشت ما نگاه کرده و این رفتاها به عنوان یک پیام به سایر نقاط کشور مصادره می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین باید تلاش کنیم گردشگرانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و در این مکان‌ها حضور می‌یابند با خاطره خوش از اینجا رفته و خود مشوقی برای حضور سایر گردشگران در استان ما باشند.
زارعی با بیان اینکه جای جای استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه منطقه کاکان به دلیل وضعیت آب و هوایی کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی مختلف است، گفت: این ظرفیت باید دو دستاورد مهم داشته باشد یکی اینکه زمینه‌ای برای جذب گردشگر بوده و دوم اینکه زمینه‌ای برای توسعه منطقه باشد.
وی تأکید کرد: در کنار بحث گردشگری، بحث توسعه منطقه و ایجاد اشتغال و همه فرصت‌های موردنیاز باید در اختیار مردم دهستان کاکان قرار گیرد تا مردم این منطقه در کنار این آب و خاک اجدادی و با توجه به زحمت‌ها و تلاش‌های سال‌های گذشته، در مسیر توسعه پیش رفته و بتوانند از دستاوردهای بحث گردشگری بهره‌مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری استان پیش از این در بندان سی‌سخت افتتاح شده بود و این واحد دومین مجموعه گردشگری عشایری، هتل عشایری یا سیاه چادرهای عشایری است که در سطح استان افتتاح می‌شود.
محمود باقری با بیان اینکه دهستان کاکان با توجه به طبیعت بکر و نوع زندگی عشایری موجود در آن، بهترین مکان برای توسعه بوم‌گردی عشایری است، افزود: سیاه‌چادرهای عشایری می‌توانند میزبان گردشگرانی باشند که تمایل دارند در چنین فضاهایی حضور پیدا کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دارا بودن بافت‌های روستایی و عشایری از مزیت‌های مهم این استان در بحث گردشگری محسوب می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه گردشگری روستایی و عشایری نقش مهمی در جذب گرشگران دارد، بنابراین ما این فضاها را تقویت و حمایت می‌کنیم.
باقری گفت: مجموعه بوم‌گردی که امروز افتتاح شد، مجموعه‌ کامل و آماده‌ای برای گردشگرانی است که تمایل دارند از بوم‌های عشایری استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اصطلاح بوم‌گردی چند سالی است که در بحث گردشگری رواج پیدا کرده، ابراز کرد: به عنوان مثال در برخی مناطق استان هنوز خانه‌های گلی قدیمی را داریم که به عنوان بوم گلی از آنها استفاده می‌کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بوم عشایری نیز یکی از بوم‌هایی است که در استان موردتوجه قرار گرفته و امیدواریم افتتاح چنین مجموعه‌هایی، در بحث درآمدزایی، اشتغال‌زایی و عمل به شعار سال یعنی "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" کمک خوبی به مردم استان کند.
باقری با اشاره به اینکه چندین مجموعه در استان داریم که کار سیاه‌چادربافی و نی‌چیت‌بافی انجام می‌دهند، بیان کرد: سیاه چادرهای بکار رفته در این بوم‌ها همه از تولیدات خود استان بوده و غذاهای استفاده شده نیز غذاهای بومی هستند.

...........................
گزارش و عکس: علی اکبر پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
نفتش خوب بزرگه
هوش
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بودجه مصوب ایکنه نماینده ایما افتخار ایکنه چادر سیاه به پا ایکنه سی شغل پاره وقت
جناب غلام محمد زارعی شغل دائم نیازمند جوانان است
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اخ سی بانک صادرات
امیررضا شیرازی
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویر احمد و دنا واقعا عالی عمل می کند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت بویراحمد
سجاد
Iran, Islamic Republic of
عالی به به
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1