تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۲۵۷۳۶۵

بیمه‌ای برای معلمان کهگیلویه و بویراحمد تا بلاتکلیفی کارکنان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

آتش‌سوزی جنگل‌های شادگان باشت مهار شد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های شادگان باشت خبر داد.
عزت‌الله بهشتی اظهار داشت: آتش‌سوزی در جنگل‌های شادگان باشت از ظهر امروز آغاز شده بود که پس از چند ساعت مهار شد.
وی با بیان اینکه به محض اطلاع از حادثه کارکنان منابع طبیعی به محل اعزام شدند، افزود: نیروهای دیده‌بان و مردمی شهرستان باشت نقش مهمی در مهار این آتش‌سوزی داشتند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش آتش‌سوزی‌ها در فصل گرم سال، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با انسجام و مشارکت بیشتری در مواقع حادثه و بحران منابع طبیعی را همراهی کنند.
بهشتی با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی با کمبود خودرو و نیروی انسانی جهت اطفای حریق مواجه است، گفت: باتوجه به گرمی هوا حداقل تا پنج ماه دیگر امکان آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی وجود دارد.
وی افزود: آموزش و فرهنگ سازی دو راهکار اساسی برای مقابله با آتش سوزی‌ جنگل‌ها و مراتع است که انتظار می‌رود دهیاران در روستاها و بخشداران برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر مناطق در محل جمع‌آوری زباله از آتش‌بر استفاده کنند.
بیمه حوادث شامل فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد
هادی زارع‌پور اظهار داشت: بر اساس این طرح دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، سوادآموزان، آموزشیاران سوادآموزی و نوباوگان مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک وابسته به آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد نیز می توانند از ابتدای سال تحصیلی جاری از خدمات بیمه حوادث و درمان استفاده کنند.
وی افزود که هدف از اجرای این طرح کمک هر چه بیشتر به بهبود و ارتقای روز افزون سلامت فرهنگیان و دیگر فعالان عرصه آموزش کهگیلویه و بویراحمد است.
بهره برداری و آغاز ساخت ۲ پل در بویراحمد
با حضور برخی مسئولان استان و شهرستانی دو دهنه پل در شهرستان بویراحمد بهره برداری و کلنگ زنی شد.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بهره برداری و کلنگ زنی دو پل در بویراحمد در مراسم کلنگ زنی پل بتنی هم سطح روستای مازه خریده، توسعه متوازن و منطقی حوزه‌ی سررود جنوبی بویراحمد را ضروری خواند و گفت: در همین راستا یکی از اهداف پیشرفت، پیش بینی زیرساخت‌های ارتباطی مناسب برای دسترسی و برخورداری از شبکه ارتباطی مناسب این منطقه است که امروز دو پل ارتباطی بتنی در این حوزه بهره برداری و کلنگ زنی شد.
زارعی افزود: با پیگیری‌های انجام شده پل سوم بشار نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد و با این ارتباط اتصال منطقی بین روستاهای منطقه سررود جنوبی با جاده شیراز و اصفهان برقرار می‌شود.
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان هم هدف از اجرای این طرح را حذف پل حادثه خیز این روستا عنوان کرد و گفت: پل روستای مازه خریده پلی کم عرض و غیر استاندارد بود که در سالهای گذشته شاهد تصادفات منجر به فوت در این روستا بودیم.
راستا افزود: پل جدید این روستا به طول ۳۲ و عرض ۱۱ متر با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تا ۴ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
نظری فرماندار بویراحمد هم در مراسم بهره برداری از پل ورودی روستای نره گاه بویراحمد اعتبار ساخت این پل را ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ساخت این پل ۶ ماه به طول انجامید و هم اکنون ۴ هزار نفر می‌تواننداز این پل برای اتصال به یاسوج و دیگر نقاط استفاده کنند.
 
عدم پرداخت مطالبات پرستاران و پرسنل بیمارستان امام سجاد یاسوج/بلاتکلیفی کارکنان بخش سرپایی این بیمارستان
۹ خرداد ماه بود که جمعی از پرستاران و پرسنل بخش سرپایی بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق، بیمه و مزایای خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع و اعتراض کردند.
۹ خرداد ماه بود که جمعی از پرستاران و پرسنل بخش سرپایی بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق، بیمه و مزایای خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع و اعتراض کردند.
کارکنان این بخش از بیمارستان امام سجاد(ع) با بیان اینکه به دلیل عدم دریافت حقوق و مزایای خود در مضیقه هستند گفتند: مسؤولان دانشگاه و بیمارستان به آنها وعده‌های توخالی می‌دهند و خواستار رفع مشکلاتشان توسط مسؤولان استانی شدند.
بعد از تجمع پرستاران و پرسنل بیمارستان یاسوج فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع کارکنان بیمارستان امام سجاد از پیگیری جدی برای پرداخت مطالبات این افراد خبر داد و گفت: از طریق دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان مطالبات پرسنل را پیگیری می‌کنم.
اما علی‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر پیگیری جدی مطالبات کارکنان بخش سرپایی بیمارستان امام سجاد که از آذر ماه سال ۹۵ تاکنون بیمه و مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند گویا این افراد همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و وضعیت آنها مشخص نشده است.
یکی از پرسنل این بخش بیمارستان در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: هر روز به مسؤولان بیمارستان مراجعه می‌کنیم و خواستار دریافت مطالبات خود هستیم اما مسؤولان در جواب وعده امروز و فردا را به ما می‌دهند،
وی با بیان اینکه به گفته مسؤولان دانشگاه هنوز برای این بخش از بیمارستان پیمانکاری پیدا نشده گفت: حتی به حراست بیمارستان مراجعه کردیم که به ما گفتند در صورت واگذاری این بخش به پیمانکار احتمالا فقط ۳ ماه از بیمه ما پرداخت می‌شود و ۳ ماه دیگر آن پرداخت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مسؤولان بیمارستان گفتند تا وضعیت بیمه ما مشخص نشده حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: به رئیس دانشگاه و معاون دانشگاه مراجعه کردیم اما جواب درستی و مشخص دریافت نکردیم و هنوز بلاتکلیف هستیم.
 
فاز نخست پروژه پل سوم بشار یاسوج به بهره‌برداری می‌رسد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس از بهره‌برداری فاز نخست پروژه پل سوم بشار در ماه‌های آینده خبر داد.
غلام‌محمد زارعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پل سوم بشار یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که هدف از احداث آن کاهش ترافیک و پیوند دادن ضلع جنوبی شهر یاسوج به کمربندی یاسوج به شیراز است.
وی افزود: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ هر سال مبلغ چهار میلیارد تومان از محل ماده ۱۸۰ برای این پروژه در نظر گرفته شد، اما به علت عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ نتوانستیم طبق برنامه زمان‌بندی این پروژه را به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس عنوان کرد: به علت عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰، تلاش کردیم به روش‌های دیگر این پروژه را اجرا کنیم و تا چند ماه آینده فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.
زارعی ابراز کرد: فاز دوم نیز با رایزنی‌های انجام شده به پروژه اصلی بزرگراه یاسوج-شیراز متصل شد و به مناقصه رفت و امیدواریم با تکمیل این فاز شاهد تسهیل ترافیک در ورودی شهر یاسوج باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که برای برون‌رفت از ترافیک شهری انجام شد تعریف پروژه پل پایین جاده شرف‌آباد بود که سال گذشته از شهرداری خواستیم عملیات اجرایی آن را شروع کند.
زارعی به تقاطع مهریان اشاره کرد و بیان کرد: یک تقاطع غیر همسطح و مدرن را در این مکان احداث کرده و آن را در پروژه ملی یاسوج-اقلید لحاظ کردیم تا از اعتبارت ملی برخوردار شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر سی‌سخت نیز پروژه پل شهید نجفی را تعریف کردیم که از اقدامات مؤثر در حوزه راه بود.
تأسیس وزارت میراث فرهنگی در دستورکار مجلس است
عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس با بیان اینکه تأسیس وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستورکار مجلس است، گفت: تأسیس این وزارتخانه سبب ایجاد یک ساختار جدید و فراگیر برای آینده این صنایع است.
غلام‌محمد زارعی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در یاسوج اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در راستای استفاده از همه ظرفیت‌های اشتغال و تولید برنامه‌های جدی دارد که بیمه هنرمندان صنایع دستی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
فراهم می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که همه نگاه‌ها به سمت تولید داخلی است که با توجه به سبقه کشور ما، صنایع دستی از مهم‌ترین محورهای تولید داخلی است.
زارعی عنوان کرد: کشور ما به عنوان یکی از کانون‌های اصلی صنایع دستی در جهان مطرح بوده و هست که امیدواریم این صنعت روز به روز به سمت بالندگی و توسعه بیشتر پیش برود.
وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تحت عنوان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در دستورکار دارند که یک ساختار جدید و فراگیر برای آینده این صنعت خواهد بود تا با برنامه‌ریزی جامع بتواند در همه کانون‌های تصمیم‌گیری نقش‌آفرینی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1