تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۵۷۱۹۴

کاهش ۸۴ درصدی آمار ازدوج گچساران / جشنواره عکس سلفی کارگر در کهگیلویه و بویراحمد / قلع و قمع ۴۰۰ اصله درخت در منطقه پروبالی گچساران

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/

آمار ازدواج در گچساران ۸۴ درصد کاهش یافت
رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: ۲۸۸فقره ازدواج در سه ماهه نخست سالجاری در دفتر خانه های سطح این شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد کاهش را نشان می دهد.
عطاء الله گرجی پور افزود: ۵۳۰ فقره ازدواج سال جاری در مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه آمار طلاق در گچساران ۴۳ درصد کاهش داشته، گفت: ۶۵ مورد طلاق در سه ماه نخست امسال در این شهرستان به ثبت رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته آمار پدیده طلاق ۹۳ مورد به ثبت دفترخانه های شهرستان رسیده بود.
گرجی پور ادامه داد: نرخ مرگ و میر در گچساران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: امسال ۱۱۹ مورد فوت در این شهرستان رخ داد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱مورد مرگ و میر در این شهرستان ثبت شد.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران ابراز کرد: امسال یکهزار و ۹۴۱ مورد تولد در گچساران ثبت شده است.
وی تصریح کرد: صدور یکهزار و ۹۰۰ کارت ملی هوشمند و تعویض ۲ هزارو ۵۰۰ جلد شناسنامه از دیگر خدمات این اداره بوده است.
 آب‌رسانی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد دشوار است
مدیر کل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کاهش بارندگی بخش عمده‌ای از چشمه‌های مناطق عشایری این استان را خشک کرده است گفت که با این شرایط و به دلیل کمبود امکانات، آب‌رسانی به عشایر به‌سختی صورت می‌گیرد.
مجید علی پور افزود که خشکیدگی چشمه‌های آب مناطق عشایری در ارتفاعات مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد کم سابقه بوده است.
میزان بارندگی امسال شهر سردسیری سی سخت حدود ۱۱۰ میلی متر و یاسوج بیش از ۵۲ میلی متر نسبت به سال زراعی قبل کاهش یافته است.
سال زراعی جاری ۴۷۷ میلی متر باران در سی سخت بارید در حالی که میزان بارش بلند مدت این شهر ۶۹۰ میلی متر است.
میزان بارش سال زراعی جاری در یاسوج ۵۱۵ میلی متر اعلام شده در حالی که میانگین بلند مدت بارندگی این شهر ۸۱۲ میلی متر است.
وی اظهار کرد که این خشکیدگی چشمه حجم آب‌رسانی را چند برابر کرده است اما تمام نیروهای و تجهیزات برای آب‌رسانی سیار مطلوب به کار گرفته شده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۶ دستگاه تانکر روزانه چند بار به مناطق عشایری این استان برای توزیع آب اعزام می‌شود.
علی پور ابراز کرد: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به مناطق عشایری این استان تصویب شده اما هنوز بودجه‌ای از این میزان اختصاص نیافته است که نیازمند تخصیص سریع این اعتبار هستیم.
وی از اختصاص چهار دستگاه کامیون جدید برای آب‌رسانی سیار مطلوب خبر داد و گفت که با توجه به وضعیت خشکیدگی چشمه‌ها نیازمند این تجهیزات هستیم.
علی پور با اشاره به تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز، ۳۷ درصد شیر و تولید سالانه ۱۰ هزار مترمربع صنایع دستی توسط عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند.
جشنواره عکس سلفی کارگر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت که جشنواره عکس سلفی کارگر، تلاش و زندگی در این استان برگزار می‌شود.
پیام اکبری اظهار داشت که این جشنواره با موضوع‌های کارگر و محیط کار، مطالعه، فعالیت هنری، سفرۀ کارگری، سفر یا مأموریت اداری، سلفی با اعضای خانواده، جمع دوستانه و شاد برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد که متقاضیان تا روز دهم تیر برای شرکت در این جشنواره فرصت دارند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که این جشنواره با هدف ارج نهادن به تلاش‌های شبانه روزی کارگران در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، معدنی، کشاورزی و خدماتی برای ارتقای انگیزه‌های کاری، انعکاس و ماندگار کردن صحنه‌های جذاب و تأثیرگذار عرصه‌های مختلف زندگی شغلی برگزار خواهد شد.
وی گفت که هر عکاس می‌تواند ٣ قطعه را، به آدرس پست الکترونیک photo@tamin.ir ارسال کند.
اکبری ابراز کرد که عکس‌ها باید در محل کار و یا دارای نشانه‌هایی از کار مانند لباس و ابزار کار باشد.
اکبری افزود که عکس‌های منتخب برای استفاده در امور نمایشگاهی، تبلیغاتی، انتشاراتی و اطلاع رسانی برای برگزارکننده با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر محفوظ است.
وی گفت که به ١۵ نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره هدایای نقدی داده خواهد شد.
 
خطوط حمل و نقل عمومی در شهرک های جدید دوگنبدان راه اندازی می‌شود
شهردار دوگنبدان گفت که بنا به درخواست ساکنان شهرک‌های مسکونی جدید و به‌منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان، اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدام به افزایش خطوط کرده است.
اردلان زینل زاده افزود که براساس برنامه ریزی انجام شده خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی از ایستگاه درون شهری روبروی کلینیک تخصصی والفجر اقدام به جابجایی ساکنان مناطق ۵۰۰ دستگاه می‌کند.
وی اظهار کرد که مسیرهای برگشت خطوط اتوبوسرانی شهرک‌های هدایت، خلیج فارس، بهارستان، معلم، بلوار بعثت، انتهای شهرک جهاد، شهرک نفت و مسکن مهر است.
شهردار دوگنبدان ابراز کرد: مسیر برگشت تاکسی‌های مناطق ۵۰۰ دستگاه بوستان معلم و چهار راه گلستان تعیین شده است.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد که در خط کارکنان دولت مسیر رفت روبروی بانک ملی مرکزی و مسیر برگشت این خط فلکه نرگسی است.
زینل زاده اظهار کرد: راه اندازی خطوط جدید و افزایش طول مسیر، سبب تقسیم مناسب تاکسی‌های درون شهری، عدم متمرکز شدن تاکسی‌ها در داخل شهر، کاهش بار ترافیک و همچنین رضایتمندی شهروندان می‌شود.
ضرورت کنترل و افزایش نیروهای گشتی طی ایام تعطیلات عید فطر در منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر بر کنترل و افزایش نیروهای گشتی طی این ایام در منابع طبیعی استان تاکید کرد.
عزت‌الله بهشتی‌فر اظهار کرد: همه ساله در مواقعی مانند تعطیلات عید فطر حضور مردم، مسافران و گردشگران در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اغلب مردم و گردشگران با حضور در منابع طبیعی قصد استفاده از طبیعت را دارند، افزود: باید پیش‌بینی و آمادگی کامل برای حفاظت از منابع طبیعی در این ایام انجام شود.
وی بر کنترل و افزایش حضور نیروهای گشتی به منظور برقراری امنیت و حفاظت از منابع طبیعی در این ایام تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی برای اجرای این برنامه نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها است.
این مسوول با اشاره به کمبود نیروی حفاظتی در منابع طبیعی استان، گفت: امیدواریم ادارات و دستگاه‌ها همکاری کرده و تعدادی از نیروهای کشیکی خود را برای حضور در منابع طبیعی معرفی کنند.
بهشتی‌فر در ادامه به وقوع آمار بالای آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد از این آتش‌سوزی‌ها به علت عوامل انسانی اتفاق افتاده است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر خودداری مردم و گردشگران از روشن کردن آتش در منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: حتی‌المقدور باید از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری شود.
وی با بیان اینکه نباید ته سیگار روشن یا فندک را در میان علفزارها انداخت، افزود: اگر جایی آتشی روشن شد باید دقت کرده و قبل از ترک محل حتما آنرا با آب خاموش و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرد.
این مسوول، تصریح کرد: مردم باید همکاری کرده و در صورتی که قصد درست کردن کباب در جنگل یا مرتع را دارند با خود کباب‌پز و یا ذغال همراه داشته باشند تا به طبیعت آسیب نرسد.
بهشتی‌فر، یادآور شد: همه باید توجه داشته و به محض دیدن هرگونه آتش‌سوزی مورد را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه‌روزی ۱۵۰۴ به ادارات منابع طبیعی گزارش دهند تا نیروهای ما بتوانند به موقع در محل حضور یافته و آتش را کنترل و مهار کنند.
 
استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای شناسایی هنرمندان صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای شناسایی و معرفی هنرمندان صنایع دستی استان تاکید کرد.
محمود باقری اظهار کرد: امسال بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری بر تلاش برای افزایش تولید و توسعه اشتغال در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تاکید شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توجه و توسعه صنایع دستی را یکی از بخش‌های موثر در رونق تولید عنوان کرد و بیان داشت: توجه و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان این حوزه می‌تواند در رونق و افزایش تولید ملی موثر باشد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی از هنرهای کهن و اصیل این استان است، گفت: اغلب هنرمندان پیشکسوت و قدیمی این رشته در استان بدون دیدن هیچگونه آموزشی صنایع دستی بی‌نظیری را طراحی کرده و می‌بافند.
این مسوول بر شناسایی و استفاده از هنرمندان برای توسعه بخش تولید و اشتغال حوزه صنایع دستی در استان تاکید کرد و یادآور شد: برای شناسایی و معرفی هنرمندان صنایع دستی استان باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کنیم.
وی از هدفگذاری اداره کل صنایع دستی استان برای شناسایی و ساماندهی هنرمندان صنایع دستی خبر داد و افزود: امسال ساماندهی چهار هزار هنرمند صنایع دستی در استان هدفگذاری شده که تاکنون حدود دو هزار هنرمند در این حوزه شناسایی و ساماندهی شده است.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در یاسوج، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از چهارم تا نهم تیر ماه در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برپایی این نمایشگاه در ایام تعطیلات عید فطر را فرصتی مناسب برای معرفی هنر و صنایع دستی هنرمندان برجسته استان به دیگر استان‌های کشور عنوان کرد.
وی با عنوان اینکه حوزه صنایع دستی نقش موثری در افزایش و ارتقای تولید ملی، ایجاد اشتغال و در نتیجه عملی شدن اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان این رشته برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی می‌تواند در تشویق و ترغیب بیشتر آنها برای توسعه هنرشان موثر باشد.
این مسوول برگزاری نمایشگاه‌های ملی صنایع دستی به میزبانی یاسوج را از برنامه‌ها و اهداف مهم این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: سعی داریم تا با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و اعزام هنرمندان استان به نمایشگاه‌های کشوری در دیگر استان‌ها دست‌بافته‌های هنرمندان استان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنیم.
باقری با اشاره به ظرفیت‌های گوناگون کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، گفت: حوزه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها برای فراهم کردن زمینه تولید داخلی، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان است.
قلع و قمع ۴۰۰ اصله درخت در منطقه پروبالی گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد ۴۰۰ اصله درخت در منطقه پربالی گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران قلع و قمع شد.
فرهان جلیلی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۰۰ اصله درخت در منطقه پروبالی شهرستان گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قلع وقمع شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این اقدام بر اثر تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور در این شهرستان صورت گرفته است.
جلیلی با اشاره به تعداد درختان قلع و قمع شده بیان کرد: این تعداد اصله درخت قلع و قمع شده در دو هکتار از اراضی گچساران اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: قلع و قمع کردن درختان در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی شهرستان گچساران صورت گرفته است و این قانون هر ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اجرا می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای ۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مراتع است ،یادآورشد: از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1