تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۲۵۶۹۸۴

دعوا با کسی نداریم / اقدام شبانه آبفا نادرست بود / زمین به ما بدهند، چم‌گنجشکی را بردارند / نوکر استاندار و شورای تأمین هستیم

۶
۰
کبنا ؛معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدام شبانه آب و فاضلاب برای قلع و قمع درختان چم گنجشکی نادرست بود.
به گزارش کبنا از یاسوج، رحیم استوار قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع چم‌گنجشکی، اظهار کرد: علوم پزشکی یاسوج خودش را با شهرهای بزرگ مقایسه نمی‌کند، اما شهرهایی که مشابه شهر ما هستند، مکان‌هایی را برای فضای سبز حوزه سلامت مشخص کردند، اینجا همچنین جایی را برای ما اختصاص ندادند، سال ۸۲ منابع طبیعی طی قرادادی این منطقه چم گنجشکی را به ما اجاره داد که برای فضای سبز و مکان رفاهی باشد، ما کاری به قانونی و غیرقانونی این موضوع نداریم آن زمان این مکان را به علوم پزشکی داد و در جریان آن نبودیم که خلاف بوده یا نه.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان مدیرعامل آب و فاضلاب در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: ین بی‌انصافی است که مدیرعامل آبفای به متولی بخش سلامت بگوید به دنبال ساخت آلاچیق است و خود را دلسوز‌تر از علوم‌پزشکی در سلامت و آب مردم بداند.
استوار افزود: علوم پزشکی خود متولی سلامت است، آمدند و بررسی کردند که این چم گنجشکی بهترین جا برای تصفیه خانه است و گفتند ۱/۸ هکتار می‌خواهیم و قرار شد ما آن منتهی‌الیه چم گنجشکی را بدهیم و به جای آن به ما زمین بدهند، روزی که دانشگاه تعطیل بود این‌ها لودر بردند و به ارزش ۳ میلیارد تومان فضای سبز و درخت از بین رفت.
وی ادامه داد: به آنها گفتیم، اینکار تبعات اجتماعی دارد و آن موقع زمان انتخابات بود و ما هم مخالف بودیم، حالا که زمین به علوم پزشکی اجاره داده شده، مگر خانه اجاره‌ای شما را از شما می‌گیرند. این تخریب انجام شد و به جو دانشگاه لطمه وارد کردند و چند زمین معرفی کردند و ما می‌رفتیم و می‌دیدیم که این زمین‌ها مشکل دارند و یک زمین پشت بیمارستان امام سجاد(ع) دادند و بعد متوجه شدیم این زمین متعلق به خود علوم پزشکی بوده.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چم گنجشکی مثل خانه‌ی اجاره‌ی ماست این خانه را اگر می‌گیرید، باید عوضش را بدهند، این موضوع را توافق کردیم.
استوار افزود: ۱۰ جلسه گرفته شده و یک متر زمین به ما ندادند. کارشان خیلی بد بود که شبانه آمدند و درختان را قطع کردند. این کار‌ها بده اگر شب بیایند، خانه‌تان را خراب کنند، به شماها هم بر می‌خورد.
وی گفت: در صورتجلسه استانداری آمده که با فضای سبز ممانعت نشود، بعداً مشکل را برطرف می‌کنیم اما چرا بعد از چندین سال چند هکتار به علوم پزشکی نمی‌بخشند، تا دانشگاه توسعه پیدا کند، و گیر دادن به چند هکتار زمین چم‌گنجشکی و روی آن همواره دعوا است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما دعوا با کسی نداریم ما می‌گوییم اینجا اجاره ماست و قانوناً مال ماست و حالا زمین ما را می‌گیرید بلاعوضش را بدهید. اینکه دوستان آبفای می‌گویند آب را به آلاچیق ترجیح می‌دهند این حرف خیلی کوچکی است. آلاچیق هم لازمه، شهرداری هم پارک می‌سازد، مسئولان آبفا قول دادند به جای ۱/۸ هکتار زمین، زمینی بدهند، آن زمین کجاست؟ اینکه شش ماه هر روز ما را می‌برید و صورتجلسه تنظیم می‌کنید.
وی افزود: این بحث اصلاً کار سختی نیست راه حل وجود دارد. آبفا زمین را به ما تحویل بدهند و این زمین را بردارند، اصلاً تصفیه خانه بزنند ما مشکلی نداریم. بر اساس صورتجلسه حرف می‌زنم، گفتند ما مجوز داریم تصفیه خانه بزنیم ما کی مزاحم شما شدیم ما می‌گوییم که به ازای این زمین یک زمین بدهید می‌خواهید، همه را بردارید بردارید اشکالی ندارد
این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی گفت: این بحث را که شورای تامین می‌خواهد به صورت ضرب‌الاجلی حل کند، بحث معاوضه زمین هم به صورت فوریتی حل کند و در شنبه این هفته همه مسئولین در مراسمی بیایند و این مساله ختم به خیر شود، ماه فرودین می‌خواستند این مشکل برطرف شود و در زمین ما تصفیه خانه زده شود و هفته بعدش به ما زمین بدهند، دوستانی که می‌گویند درگیری در چم گنجشکی است، نه این درگیری نیست و تفاهم هست و ما به هم قول دادیم که زمینی به علوم پزشکی بدهیم. نوکر استاندار و شورای تامین هم هستیم و آنها هم کمک کنند تا بخش سلامت تقویت شود.
استوار گفت: صداقت که هست یه خورده پشتکاری باشد این مشکل برای همیشه تمام می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصیب ر
Iran, Islamic Republic of
مسئولان نوکر مردمند نه استاندار
اخردنیا
Iran, Islamic Republic of
درود بردکتر استوار عزیز واقعا مدیر چون مدیریت خونده
همکار
Iran, Islamic Republic of
حالا قدر دکتر نیکبخت را میدانند کارکنان علوم پژشکی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ما که متوجه نشدیم مگه کسی مالک زمین و خانه اجاره ای می شود. چرا.. مردم تشنه یاسوج بر نمی دارد.
شهروند رستم ممسنی
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک شهروند می خواهم این سوال را از آقای استوار که این همه ..و ازخودشان بپرسد که این همه ساخت و سازهای خاک خورده در محوطه بیمارستان امام سجاد یاسوج انجام شده واجب است یا تامین آب شرب مردم
لطفا عاقلانه حرف بزنید
Iran, Islamic Republic of
ای بیچاره.. به چه روزفلاکتی افتاده است
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1