تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۲۵۶۲۷۵

خبر تکان دهنده از یک مدرسه در دهدشت / ۵۵ دانش‌آموز یک مدرسه فرزند طلاق هستند

۱
۰
کبنا ؛







نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع گزارش عملکرد ادارات درباره اقدامات فرهنگی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق و خودکشی بود و هر کدام از اعضای شورا این بار بر خلاف رویه زنگ انشایی نشست‌های گذشته ضمن ارائه عملکرد دستگاه متبوع راهکار و پیشنهادهایی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.

به گزارش کبنا، سید ایرج کاظمی‌جو عملکرد ناحیه مقاومت بسیج در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را خوب توصیف کرد و گفت: اجرای طرح پاکسازی محله آلوده گلزار از جمله اقدامات مهم و اثربخش این نهاد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، بهره‌مندی از ظرفیت هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های کاربردی اداره  خود در زمینه پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی عنوان کرد.

کاظمی‌جو در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: طی بررسی به عمل آمده در یکی از مدارس دهدشت از مجموع ۱۲۰ دانش‌آموز ۵۵ نفر فرزند طلاق هستند، وی گفت که می‌طلبد در قالب پژوهش بررسی کارشناسی شود.

سید لطف‌الله فروزان مدیر آموزش و پرورش شهرستان که در نشست حضور داشت این موضوع را تأئید کرد و افزود: درصد بالایی از دانش‌آموزان دو مدرسه به این معضل گرفتار هستند.

علی دشتیان جانشین فرمانده انتظامی شهرستان هم به آمار خودکشی اشاره کرد و با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خودکشی کاهش یافته است، افزود: سال ۹۵ در مجموع ۱۵ مورد خودکشی در شهرستان روی داد که از این تعداد پنج مورد طی سه ماه نخست سال بوده است.

دشتیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد خودکشی در شهرستان روی داده است.

مجید کرمی هم به اقدامات قضایی در مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال و در مدت کمتر از سه ماه ۶۰ فقره پرونده مجرمیت مواد مخدر صادر شده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه همه درخواست‌ طلاق‌های توافقی قبل از رسیدگی در دادگاه به واحد مشاوره بهزیستی ارجاع داده می‌شود، گفت: از ۶۱ فقره پرونده ارجاعی ۳۷ فقره به دادگستری عودت داده و منجر به صدور حکم شد.

کرمی خاطرنشان کرد: ۲۷ فقره درخواست طلاق یکطرفه برای مصالحه به شورای حل اختلاف ارسال شد که سه مورد به صورت قطعی منجر به سازش و مابقی در حال رسیدگی است.

همچنین سید اصغر پوربهشت با یادآوری عملیات غرورآفرین سپاه در شلیک موشک‌ها به مقر داعش با بیان اینکه فرمان رهبر انقلاب در کمتر از پنج دقیقه عملیاتی شد گفت: تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی و جنگ نرم تمام عیار فرهنگی که سال‌ها است از سوی رهبری به مسؤلان گوشزد می‌شود هم نیازمند اقدام عملی است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از عوامل مختلفی است که می‌توان از بیکاری به ام‌الفساد و ریشه اصلی این معضلات نام برد.

وی، بالا رفتن سن ازدواج را موضوعی حادتر از معضل طلاق دانست و افزود: در این زمینه نشست‌های روشنگری و کارگاه‌هایی از سوی بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود.

پوربهشت از تشکیل شبکه روشنگری، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی با حضور اولیائ و مربیان دانش‌اموزان، کارگاه‌های آگاه‌سازی با حضور معتمدین محلی مناطق آلوده و پخش فیلم مستند با موضوع مواد مخدر، دیوار نویسی ۶۰۰ متری با موضوع مواد مخدر را از جمله عملکرد ناحیه مقاومت بسیج با همکاری قرارگاه جواد الائمه در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد عنوان کرد.



--------------------------------------
گزارش: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک
--------------------------------------




نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
باید تحقیق بشه این طلاق ها بیشتر از چه طایفه ای هستند تا دیگران به اینها مبتلا نشن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1