تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : ۲۵۶۲۷۰

واردات تلخ سیمان به استانی که تولید کننده سیمان است

۰
کبنا ؛

جلسه کارگروه رفع موانع تولید به ریاست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و موضوع واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و واردات سیمان از جمله بحث‌های این جلسه بود.
به گزارش کبنا، در این جلسه تعریض جاده ارتباطی، دوربرگردان و ایجاد تقاطع، افزایش پهنای باند اینترنت، استقرار پایگاه بهداشتی و پاسگاه انتظامی، تخصیص زمین برای احداث پایانه‌بار و تمدید تسهیلات دریافتی کارخانه سیمان مارگون و همچنین مشکل کمبود نقدینگی کارخانه تولید انواع روغن های خوراکی گچساران بررسی شد.
محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه یکی از اهداف این کارگروه را کمک و حمایت از واحدهای تولیدی مشکل‌دار، راکد و نیمه فعال استان برای بازگشت به چرخه تولید دانست و گفت: زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید است که برای رسیدن به این مهم به تعامل و عزم جدی و همه جانبه دستگاه‌های اجرایی متولی، بخش خصوصی و بانک‌های عامل استان نیاز است.


رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، گفت‌‌: واردات ۸۰۰ تنی سیمان یکی از چالش‌های پیش‌روی این استانِ تولیدکننده سیمان است.

در این نشست که به طور مشخص به مشکلات کارخانه سیمان مارگون به عنوان تنها سرمایه‌گذاری خارجی در این استان اشاره شد، جبار کیانی با بیان اینکه سیمان وارداتی به کهگیلویه و بویراحمد کیفیت بسیار پایینی دارد، اظهار کرد: قیمت پایین این نوع سیمان موجب شده برخی خریداران به کیفیت پایین آن توجه نکنند و این سیمان وارداتی را در ساخت و سازهای خود استفاده کنند.
وی تولیدات این کارخانه را سه هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: کیفیت سیمان تولیدی کارخانه مارگون بسیار بالا است و حمایت از تولیدات استانی ضرورت دارد.
کیانی تصریح کرد: یکی از خریداران عمده سیمان وارداتی وقتی از نزدیک تولیدات سیمان مارگون را مشاهده کرد، گفت که با این کیفیت شرمم می‌آید حتی کیلوگرم از خارج این استان خریداری کنم.
وی اضافه کرد: لازم است پلیس جلوی ورود محموله‌های سیمان به این استان را بگیرد و همچنین همه دستگاه‌های اداری موظف به خرید از تولیدات همین استان شوند چرا که بر اساس قانون، این کار وظیفه همه مدیران  است.

نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1