تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۲۵۶۲۴۱

از مصالحه دو پرونده قتل تا شناسایی ۱۳۲ نقطه حادثه‌خیز استان / طلبکارانی که از بدهی خود برای آزای زندانیان گذشتند

۰
کبنا ؛نشست خبری مسئولان ارشد قضایی با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
حجت‌السلام سید ابراهیم ساجدی رئیس شورای حل و اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با بیان اینکه از سال‌های گذشته ۹۹ فقره پرونده در شورا وجود داشت، اظهار کرد: در سال ۹۵، ۳۱ هزار و ۱۰۸ پرونده ورودی داشته که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده مختومه شده و از این تعداد ۶ هزار و ۷۵۲ فقره مصالحه شده که  درصد پرونده‌های مصالحه شده نسبت به قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.
ساجدی افزود: اعضای شورای حل و اختلاف در سال گذشته دو پرونده قتل در استان را منجر به مصالحه کرد، که یک فقره بدون هیچ چشم داشتی مصالحه شد، و همچنین در شهر گچساران بدهی مالی ۲۸ زندانی نیز به مصالحه ختم شد که طلبکاران از حدود یک میلیارد بدهی خود نسبت به این افراد گذشت کردند.
فاتحی معاون قضایی در این نشست نیز گفت: ۱۰ هزار و ۶۰۸ فقره پرونده به دادگاه تجدیدنظر در سال گذشته رسیدگی و مختومه شد.
گشتاسبی معاون پیشگیری در این نشست نیز گفت: ۷۸ برنامه فرهنگی پیشگیری از وقوع جرایم در استان برگزار شد، و همچنین ۱۵ هزار نفر در ۷۱ کارگاه آموزشی شرکت کردند.
گشتاسبی افزود:در شورای پیشگیری از وقوع جرم ۴۲ جلسه با ۳۰۰ مصوب  برگزار و همچنین در حوزه انتخابات ۱۹ جلسه با ۹۹ مصوبه برگزار کردیم.
وی بیان داشت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم برنامه های صدای عدالت و ۵ عدد فیلم ضبط و پخش شد و همچنین ۳۰ جلسه با حضور امنیتی قضایی برگزار کردیم.
شش جلسه پیشگیری از قاچاق کالا، شناسایی ۱۳۲ نقطه حادثه خیز استان و ۳۶ برنامه متفرقه در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان از دیگر اقدامات معاونت پیشگیری از جرم عنوان شد.
 
امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست  از افتتاح پزشکی قانونی شهرستان دنا خبر داد و گفت: آزمایشگاه آسیب شناسی استان در تیرماه سال‌جاری افتتاح می شود و این افتتاح در راستای افزایش خدمات پزشکی قانونی استان است.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان پزشکی قانونی شهرستان کهگیلویه،عنوان کرد: در حال رایزنی برای جذب اعتبار جهت ساخت این ساختمان هستیم که با بهره‌برداری آن مردم شریف آن منطقه  نیازمند مراجعه به سایر شهرستان‌های استان نیستند.

امینی افزود: در سال ۹۵ تعداد پرونده‌های ورودی به واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان ۲۸ هزار و ۷۴۴ فقره بود که در حوزه معاینات سرپایی و اجساد به کمیسیون شهرستان‌ها ارجاع داده شد.

همچنین در این نشست مدیرکل زندان‌های استان آماری در خصوص زندانیان استان داد که در نوع خود جالب توجه بود از جمله این که ۸۰ درصد از زندانیان استان فاقد هرگونه سابقه‌ای هستند و تنها ۲۰ درصد آن‌ها سابقه‌دار هستند.
وی گفت: ۶۰ درصد از زندانیان استان متأهل و ۴۰ درصد از آن‌ها مجرد هستند و ۱۱ درصد آن‌ها بالای دیپلم هستند.
در این نشست همچنین نگین‌تاجی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کارهای مهم را آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها ذکر کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۴۰ هزار پرونده آرشیو الکترونیکی شد.
وی گفت: در زمینه پرونده‌های پیر هم درصد کاهش آن‌ها ۶۵ درصد بوده که هر چند در سال‌های قبل رتبه‌های ۲۹ و ۳۰ را در این زمینه داشتیم اما اکنون این رتبه به یک تا ۵ کشوری رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1