تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۵۵۵۵۰

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه هواشناسی باشت

۲
۰
کبنا ؛
عملیات اجرایی ایستگاه هواشناسی شهرستان باشت با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش کبنا، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین آغاز عملیات اجرایی این ایستگاه گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان طی ۶ ماه راه اندازی خواهد شد.
فرج الله شکوهی‌پور با بیان اینکه این ایستگاه برای شهروندان خصوصا کشاورزان لازم و ضروری بوده افزود: تاثیر مثبت در کشاورزی، الگوی کشت، تاریخ و نوع کشت و برنامه های بیمه ای برای کشاورزان از مهمترین مزایای راه اندازی این ایستگاه است.
شکوهی‌پور گفت: باتوجه به دواقلیم آب وهوایی گچساران وباشت و بارش باران و یا کم بارشی در شهرستان باشت برخی کشاورزان باشتی با مراجعه به شهر دوگنبدان برای بیمه کشاورزی و خسارات وارده با مشکل مواجهه می‌شدند،که با راه اندازی این ایستگاه اتوماتیک (یکی از مجهزترین و به روز ترین ایستگاهها در سطح کشور ) مشکل مردم در این زمینه برطرف خواهد شد.






مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت که طرح ساخت ایستگاه هواشناسی شهرستان باشت در ۲ مرحله پیش بینی شده است.
فرج الله شکوهی‌پور افزود: مرحله اول این طرح شامل ساختمان و دیوار چینی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع تا ۲ ماه آینده بهره برداری می‌شود.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که این طرح با سه میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان هواشناسی کشور اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: مرحله دوم ساختمان هواشناسی باشت با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود.
شکوهی پور با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های هواشناسی در پیش بینی خسارت‌ها به ویژه برای محصولات کشاورزی بر تلاش فرمانداران شهرستان‌های لنده و چرام برای راه اندازی ایستگاه‌های هواشناسی در این شهرستان‌ها تاکید کرد.
وی بیان کرد که هر یک از دستگاه‌ها و تجهیزات ایستگاه‌های هواشناسی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بودجه نیاز دارد.

پیش از این ایستگاه های هواشناسی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت می‌کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

بنگرو
Iran, Islamic Republic of
بازم محمدو
ناشناس
درود بر نماینده محترم شهرستان گچساران و باشت و درود و خدا قوت به مدیر کل کاردان و شایسته ،جناب. آقای شکوهی پور
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1