تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۵۵۱۵۶

کشاورز: نظام درآمد کهگیلویه و بویراحمد موفق است / درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفت

۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی با حضور ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورا، محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی، مدیرعامل بانک کشاورزی و سایر اعضا در محل سالن جلسات مدیریت امور شعب بانک ملی استان برگزار شد.
ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان در راستای طرح موضوعات، مسائل و مشکلات و هم اندیشی، تعامل، همراهی، پشتیبانی و همگرایی بیشتر بین دستگاه‌های تابعه برای انجام بهتر و موثرتر وظایف محوله در راستای تحقق اهداف عالیه وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت می‌گیرد.
کشاورز بیان داشت: اتفاقات بسیار خوبی در دستگاه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی رخ داده و این نتیجه تلاش، برنامه ریزی و اقدامات خوب و منسجم مدیران و کارکنان در دستگاه‌های تابعه است که با تلاش شبانه روزی در جهت انجام وظایف محوله قانونی فعالیت می‌کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: چند مقوله مهم در سال گذشته در وظایف و حیطه‌کاری دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت که لازم است تا مورد توجه و دقت قرار گیرد.
وی بیان داشت: اولین مقوله، تامین مالی نظام بودجه‌ای استان است که در همین راستا اداره کل امور مالیاتی استان با تلاش و کوشش، برنامه ریزی، فرهنگسازی و اطلاع رسانی گام مهم و موثری در تحقق اهداف نظام بودجه ای برداشت و برای اولین بار سقف درآمدهای وصولی، بالای ۹۷ درصد سهم مشخص شده در قانون بوده است که اتفاق بسیار خوب و امیدوار کننده در نظام مالی و بودجه ای کشور و استان است و از این حیث نظام درآمد ما کارنامه موفقی در سال گذشته دارد.
وی اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۱۰۴ درصد سهم درآمدهای استانی وصول شده است که ناشی از برنامه ریزی و  فعالیت گسترده در جهت تحقق درآمدهای مصوب است. کشاورز بیان داشت: در سال ۹۶ رسالت سنگینتری بر دوش داریم و لازم است باز هم ضمن رعایت اصول مشتری مداری و تکریم مودیان، نسبت به تحقق درآمدها برای توسعه زیرساختهای استانی در جهت رشد و توسعه و آبادانی اقدام نمائیم.
کشاورز سپس به مقوله ستاد اجرای بودجه اشاره کرد و افزود: ضرورت توجه به تامین مالی نظام بودجه ای استان از موضوعات بسیار مهم در حیطه فعالیتهای دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان است که بر اساس بخشنامه وزیرامور اقتصادی و دارایی باید جلسات ستاد بودجه استان بصورت ماهانه در استان برگزار  و مسائل و مشکلات و موانع پیش روی نظام بودجه ای، بحث خلق منابع جدید درآمدی، فرارهای مالیاتی و پرداخت حق و حقوق دولت مطرح و نتیجه مباحث و گزارشات پس از جمعبندی به دفتر وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال گردد و همین موضوع اهمیت برنامه ریزی و فعالیت بیش از پیش را مشخص می‌سازد.
کشاورز همچنین در این نشست به توافق بین وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای تجمیع فعالیت حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی پرداخت و بیان داشت: بر اساس این توافق از این به بعد امور سرمایه گذاری داخلی و خارجی بصورت واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی مستقر هست، انجام خواهد شد.
کشاورز افزود: این مرکز به ریاست استاندار و نایب رئیسی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و با استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری در این مرکز و با حضور نمایندگان دستگاههای متولی سرمایه گذاری در استان فعالیت میکند تا روند انجام برنامه ها و دریافت مجوزهای سرمایه گذاری تسهیل و تسریع گردد.
کشاورز در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۶ نیز با همکاری، تعامل و همدلی شاهد موفقیت روزافزون دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان باشیم.
درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفت
محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در هفته مالیاتی بیان داشت: برای نخستین بار در سال ۹۵ درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی در کشور پیشی گرفت و در سال جدید نیز یکسری اقدامات در راستای شفاف سازی، جلوگیری از فرار مالیاتی و تلاش در راستای وصول به موقع مالیاتها صورت گرفته است و تلاش داریم تا باز هم ضمن تکریم مودیان مالیاتی بتوانیم با برنامه ریزی و تلاش و کوشش درآمدهای مصوب را وصول نمائیم.
مدیرکل امور مالیاتی اظهار داشت: اشخاص حقیقی تا ۳۱ خردادماه و مستغلات و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی را به اداره کل امور مالیاتی ارائه نمایند.
جذب ۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی توسط بانک کشاورزی
در ادامه محمدی مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تبریک هشتاد و چهارمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی اظهار داشت: در سال گذشته محدویت منابع داشتیم اما بهترین کار ممکن جذب ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی بود که در استان به متقاضیان پرداخت گردید.
وی بیان داشت: همچنین مبلغ ۴ میلیارد تومان سهمیه ایثارگران و ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شد ضمن اینکه یک سوم پرداخت تسهیلات رونق مربوط به بانک کشاورزی بود.
بهنام احمدی مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از صدور مجوز واردات برای کالاهای تولیدی در استان از طرف گمرک  کشور از ابتدای خردادماه خبر داد و بیان داشت: شرکتهای تولیدی در استان می‌توانند با ایجاد انبار در استان، مواد اولیه را مستقیما به انبار ترانزیت و واردات کالاها مستقیما از طرف گمرک استان صورت خواهد گرفت که فرصت بسیار مناسبی برای بحث درآمد زایی در استان است.
وی اظهار داشت: برای دریافت مجوز قطعی واردات کالاها از گمرک استان نیازمند توسعه زیرساختها هستیم.
به گزارش کبنا، در ادامه این نشست دبیر شورای هماهنگی بانکها، مدیر اموال تملیکی و مدیر بیمه ایران به ارائه گزارشی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در مجموعه خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1