تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۵۴۳۴۷

هشدار «نیک‌اقبالی» به کشتارگاه‌ها؛ تعطیل می‌شوید / محل کشتارهای غیرمجاز بویراحمد معرفی شدند

۰
کبنا ؛ 
نشست کارگروه‌ کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار در حالی برگزار شد که یکی از موضوعات اصلی آن بهداشت و بیماری تب کریمه کنگو بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: تاکنون گزارشی از وجود تب کریمه کنگو در دام‌های استان گزارش نشده است، اما تا زمانی که مرحله بحرانی این بیماری در کشور سپری شود، باید هرگونه لاشه غیرمجاز را مثبت اعلام و معدوم کنیم.
بهمنش با اشاره به موضوع تب کریمه کنگو با اشاره به گزارش مورد انسانی مشکوک مبتلا به این بیماری در منطقه چاروسا، اظهار داشت: نیروهای دامپزشکی شهرستان کهگیلویه به موقع نسبت به سمپاشی این منطقه اقدام کردند.
وی افزود: یکی از مکان‌هایی که این روزها بیشترین نقش را در بیماری تب کریمه کنگو دارد، در کشتارگاه‌های غیرمجاز است، در هر مکانی که در بیرون از شهرها گوسفندی آویزان باشد، احتمال تب کریمه کنگو وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کادر کشتارگاه‌های استان برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری مسائل بهداشتی را رعایت کنند، همچنین گوشت به مدت ۲۴ ساعت و جگر به مدت ۴۸ ساعت در دمای پیش‌سرد یخچال در دمای چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده و سپس وارد بازار شود.
بهمنش با بیان اینکه گاهی زمان ارزشمندتر از آن است که برای تشکیل جلسات هدر رود، گفت: ما موظف به اجرای دستورالعمل‌ها هستیم و نیاز به تشکیل جلسه نداریمT باید اقدامات بهداشتی را بدون برگزاری جلسه انجام دهیم و هر جا خلاف قانون عمل شد برخورد شود.
وی با اشاره به اهمیت اتاق پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها، گفت: اتاق پیش‌سرد کشتارگاه گچساران فردا افتتاح می‌شود، در مورد کشتارگاه دهدشت نیز بخشی از کار انجام شده و تا چند هفته آینده اتاق پیش‌سرد این کشتارگاه نیز راه‌اندازی می‌شود اما در مورد کشتارگاه شهر یاسوج مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کشتارگاه‌های سی‌سخت، باشت و لنده که اتاق پیش‌سرد ندارند هر چه سریع‌تر نسبت به نصب این اتاق و یا خرید یخچال اقدام کرده و لاشه‌ها را بعد از گذاشتن در یخچال وارد بازار کنند، در غیراینصورت تا پایان ماه رمضان تعطیل شده و کشتارگاه یاسوج موطف می‌شود گوشت موردنیاز آنها را تأمین کند.
بهمنش با بیان اینکه تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در دام گزارش نشده، گفت: با این وجود باید تا زمانی که مرحله بحرانی بیماری تب کریمه کنگو  در کشور سپری شود، هرگونه لاشه غیرمجاز را مثبت اعلام و معدوم کنیم.
می‌توانیم از کمبودها به‌ویژه در مسائل بهداشتی چشم‌پوشی کنیم
پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: کشتارگاه‌های شهرستان‌های باشت، سی‌سخت و لنده در صورت عدم تجهیز به اتاق پیش‌سرد یا یخچال ایستاده تا پایان ماه تعطیل می‌شوند.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط جدید حاکم در منطقه و بیماری‌های جدیدی مانند تب کریمه کنگو، نمی‌توانیم از کمبودها به‌ویژه در مسائل بهداشتی چشم‌پوشی کنیم.
نیک‌اقبالی با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در کشتارگاه‌های استان، افزود: تا پایان ماه به شهرداری‌های باشت، سی‌سخت و لنده که کشتارگاه‌های آنها اتاق پیش‌سرد ندارد، مهلت داده می‌شود و در صورتی که در این مدت به اتاق پیش‌سرد یا یخچال ایستاده مجهز نشوند نسبت به تعطیل کردن آنها اقدام می‌کنیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خطرات بهداشتی کشتارهای غیرمجاز، گفت: رسانه‌ها مکان‌های کشتار غیرمجاز دام به‌ویژه در دشت‌روم، سپیدار و فیلگاه را معرفی کرده و از مردم خواسته شود در شرایط جدید از این مکان‌ها خریداری نکنند.
نیک‌اقبالی ابراز کرد: دستگاه قضایی با دامپزشکی برای برخورد با کشتارهای غیرمجاز و مسائل غیربهداشتی در سطح استان همکاری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1