تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۵۴۱۰۹

واکنش تاجگردون به حواشی موسسه آرمان

۱۸
۰
کبنا ؛.
نماینده مردم گچساران و باشت نسبت به اعترضات گسترده اخیر در خصوص موسسه اعتباری توسعه(آرمان) واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز، غلامرضا تاجگردون طی یادداشتی  نوشته است: به موضوع این مؤسسات قبلاً اشاره صریح داشتم و حتی بعدازآن توسط برخی مواخذه شدم ولی متأسفانه مردم عزیز توجه نفرمودید.
به نقل از پرتال خبری تاجگردون، وی در یادداشتش نوشت:
بسمه‌تعالی
سپرده‌گذاران محترم موسسه وحدت (آرمان)
با سلام و احترام
نظر به مشکلات پیش‌آمده و درخواست مبنی بر پیگیری وضعیت سپرده‌گذاری شما عزیزان نکات زیر به استحضار می‌رسد، خواهشمند است توجه لازم را مبذول فرمایید.
در خردادماه سال ۹۵ در سخنرانی که در حسینیه امام جعفر صادق(ع) گچساران داشتم به موضوع این مؤسسات اشاره صریح داشتم و حتی بعدازآن توسط برخی مواخذه شدم ولی متأسفانه مردم عزیز توجه نفرمودید...
چندی پیش معاون بانک مرکزی در شبکه سراسری حضور پیدا کرد و اعلام نظر کردند و متأسفانه برخی از این آقایان که مصونیت دارند در حد شکایت از بانک مرکزی مقابله کردند و مردم عزیز بدانند وجود چنین مؤسسات پولی که هرکدام به پشتوانه کس یا گروهی درگذشته راه‌اندازی شده‌اند و چندین سال است دولت و بانک مرکزی در حال مقابله با آنان هستند از معضلات جدی کشور بوده که خسارات بسیار سنگینی به مردم عزیز و اقتصاد کشور وارد ساخته‌اند.
نهایت در آخرین مصاحبه‌های اخیرم به خطر رانت خراسانی (که اتفاقاً نمونه بارز آن همین موسسه است) اشاره کردم و بازهم برخی حرف‌های حقیر را سیاسی تلقی کردند و این مطالب چیزی جز مراقبت نبود و از این به بعد هم احتمال تکرار این خطا وجود دارد و مردم باید هوشیار بوده و مسئولین بانکی کشور دقت و جدیت بیشتری به عمل‌آورده و قوه محترم قضاییه نیز همچنین.
مردم و سپرده‌گذاران عزیز درهرصورت حق‌دارند چراکه مجموعه عوامل حکومت می‌بایستی جلوی این نوع رفتارهای متقلبانه را می‌گرفتند که نشد و بعضاً سپرده‌گذاران نسبت به همه این اطلاعات دسترسی نداشتند و این‌گونه گرفتار شدند.
قریب به سیصد هزار نفر جزء سپرده‌گذاران این موسسه هستند که متأسفانه بعد از چپاول حقوق مردم در دیگر نقاط کشور عمده این سپرده‌گذاران در نقاطی جدید هستند که تاکنون مواجهه با این نوع کلاه‌برداری نشده و یا کمتر شده‌اند.
با این مقدمه فرایند پیش رو چیست؟
بانک مرکزی سهامداران این موسسه را احضار و اموال و املاک آنان را احصاء کرده است و هم‌زمان ممنوع‌الخروج شده‌اند و معمولاً دارایی‌های این مؤسسات کمتر از بدهی‌های آنان می‌باشد.
در چنین شرایطی قوه محترم قضاییه ورود کرده و مابقی بدهی‌ها را احصاء و از دیگر اموال آنان کسر می‌کند.
وجود حدود سیصد هزار سپرده‌گذار کار را کمی سنگین کرده و می‌بایستی متناسب با وصول و تبدیل دارایی‌ها تعداد این سپرده‌گذاران را کم کرد.
باتدبیر بانک مرکزی بانک دیگری عامل می‌شود و با دریافت و تبدیل دارایی‌ها وجوه مسترد می‌شود.
فرایند کمی پیچیده و قضایی می‌باشد. قوه محترم قضاییه می‌بایستی به دلیل کلاه‌برداری صورت گرفته‌شده در سطح کلان همکاری ویژه کند.
برای کم کردن تعداد افراد مشکل‌دار پرداخت مطالبات از افراد سپرده‌گذار با وجوه کمتر آغاز می‌گردد و این فرایند زمانی خاصی دارد یعنی ابتدا وجوه افرادی پرداخت می‌شود که سپرده کمتری دارند.
بانک مرکزی با پیگیری صورت گرفته‌شده همچنان که به اطلاع رسانده شد مصراً در حل مشکل تلاش می‌کند و این‌جانب و دیگر نمایندگان مردم در دیگر نقاط کشور وظیفه خود دانسته و میدانیم موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نماییم.
از دست مسئولین محلی و استانی کاری ساخته نیست و عمده مشکل می‌بایستی از مرکز انجام شود و مسئولین محلی (استانداران، نیروهای امنیتی و انتظامی) وظیفه‌دارند مشکلات شما عزیزان را در قالب فرایندهای طبقه‌بندی‌شده به مراجع بالاتر منتقل کنند که تاکنون انجام داده‌اند.
اینک از سپرده‌گذاران عزیز خواسته می‌شود ضمن اعلام شکایت به بانک مرکزی و مراجع قضایی (صرفاً مکتوب و بدون نشست و تحصن و از این قبیل موارد) به فرایند فوق که فرایندی حقوقی و زمان‌بر است توجه لازم را داشته باشند و یقین بدانید وکلای شما من‌جمله حقیر پیگیر موضوع بدون سروصدا و جوسازی هستیم.
در انتها مردم عزیز توجه کافی را داشته باشند صرفاً در مؤسساتی سپرده‌گذاری کرده که دارای مجوز قانونی و رسمی بوده و از انجام هر نوع معامله با دیگر مؤسسات خودداری فرمایند.
غلام‌رضا تاج گردون
نام شما

آدرس ايميل شما

مسیحی
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله باپیگیری نماینده عزیزمان جناب دکترتاجگردون در این زمینه و تاحصول نتیجه نهایی ، عزیزانی که در این موسسه سپرده دارند، باید با صبر و متانت و اقدام از طریق مراجع قضایی به حقوق حقه خود دست یابند .
تقی
Iran, Islamic Republic of
۴ سال گذشت هنوز میگید از قبل بوده شما تو این ۴ سال چگونه باهاش رفتار کردید؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کی تذکر دادی اگر اطلاع داشتی چرا تعطیل نشدند بعد از اینکه پول مردم رفت از این حرف ها می زنی
ککی ککا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر عزیز اینها نورچشمی ها هستند اینها اصول گراهای هستند که به نام ارزش ها وانقلاب اسلامی بر گرده های مردم سوار شده اند با حرف های قلمه سلمبه ودهان پر کن نسبت به مردم وارای مردم دهن کجی هم می کنند خیلی هم حق به جانب حرف می زنند در حقیقت تا صداوسیما سالم نشود متعلق به ایران اسلامی نشود وبدور از جبهه بندی سیاسی روشنگری نکند جامعه اگاه نشود این دست های پلید به نام ارزش ها وشهیدانواصولگرایی بر گرده مردم سوار ونهایت ظلم وستم را بر این مردم روا میدارند خدا به ابروی امیر المومنین کسانی که به این ملت وجمهوری اسلامی خیانت می کند وبه این ملت دهن کجی می کند نیست ونابودشان بگرداند ان شاء الله
ندا
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون تک تک افراد که نمیتونن شکایت کنن و کار مشکلی هست جنابعالی نماینده مردم هستی خواهش میکنم پیگیری کنید در ثانی اقای تاجگردون ما چی بگیم مجاز هست یا غیر مجاز تا همین مدت پیش از تلوزیون پخش کردن مجوز داره و در سایت ها هم موجود است گناه ما چیست
دهدشتی هببای مقیم گچساران
Iran, Islamic Republic of
وقتی تو که نمایند این شهری این حرفهارامیزنی آخ وبخت مافقیرها همیشه دنبال آدم پول داربودی
Iran, Islamic Republic of
دکتر اون مقالات رو قبلا خونده بودیم که فرموده بودبد ریشه این معضلات کجاست ولی کو گوش شنوا تازه بعضی ها با وقاحت تمام میخواستن شما رو مقصر جلوه بدن تا در نظر مردم بی اعتبار بشین. مردم ما باید آگاه باشن و در چنین شرایطی پولشون رو دو دستی به هر کسی تقدیم نکنن
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام این قضایا مربوط به بانک مرکزی ودولت است چرا فرافکنی می کنی وفراربه جلو چه ربطی به مردم وقوه قضائیه دارد کی وکجا ازقوه قضائیه خواسته شده وجلوگیری نکرده اقای ..فعلا این مختصرجوابیه رابزنید تاپاسخ کامل ازطریق دادگستری داده شود
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگفتید اصلأ اجازه فعالیت نمیدادید...
دولت خودش ... دزد و ... فاقلس
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت اینهمه از بانکها و موسسات خصوصی میترسه،موسسه کاسپین که مجوز داره چرا اون همه مشکل داره،بانک دولتی ... که اون همه مشکلات مالی داره از کجا نقدینگیشو تامین میکنه. به مردم صراحتا از مشکلات بانک‌های دولتی هم بگید.به نظر میرسه دولت چندان علاقه ای به خصوصی سازی بانکها نداره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
منظور از حکومت چه کسانی هست مگه این موسسات زیر مجموعه بانک مرکزی ودولت نیستند چرا رهبری را وسط می آورید
غلام
Iran, Islamic Republic of
در حکومتی که دم از اسلام زده میشه پول و سپرده مردم رو بر میدارم و میرن...اجازه تاسیس به موسسات میدن ومیگن مردم پول نزارن
خدادوست
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جناب آقای دکتر تاج گردون :

استاندار خوزستان گفت: در نشستی که یکشنبه شب با رئیس کل بانک مرکزی داشتم مقرر شد مشکل سپرده گذاران خوزستانی در سریع ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

شریعتی اظهار کرد: سیف به معاون خود حیدری دستورات لازم را برای برطرف شدن سپرده گذاران آرمان در خوزستان صادر کرد.
وی تاکید کرد: به عنوان استاندار خود را موظف می دانم از حقوق تک تک مردم این استان خوزستان حمایت کنم و این پیگیری ها نیز در همین راستاست.
جواب حق
Iran, Islamic Republic of
غیر خوت یه کاری کنی بخت بوم ترب من دس بقیه مسئولین نی
ههههههه
همش دوستای خ.. خراسانی کجا بود از خودت درآوردی
سعید
Iran, Islamic Republic of
وقتی تو وکیل مردم هستی اینو میگی وای به حال بقیه....نه انگار همین دولت تابیر امید که جنابعالی سنگشه و سینه ایزنی .. چطور تو دولتهای قبلی چنین مشکلاتی وجود نداشت... البته دولت ضرری نیکنه یه مدت بی پیل ای مردم بی گناه و بی زبون کار ایکنن بعد اقساطی شوون ایدنش..واقعا سی خون متاسفم..حیف ای رای که دادم....
سهیل قنبری
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون عزیز با عرض معذرت اگه نمیخواید کاری واسه مردم کنید الکی یاوه بافی نکنید. شما به عنوان نماینده وظیفه دارید مشکلات مردم را پیگیری کنید نه در این شرایط حاد بنشینید و نصیحت کنید. در اکثر شهرها مسئولین دست کم برای تحقق مشکل بازگشت پول مردم در حال رایزنی و روحیه دادن به مردم هستن. از نظر بنده شما طی این چند سال هیچ قدمی برای مردم گچساران بر نداشته اید و این مردم ساده بیخودی فریاد تاجگردون تاجگردون سر داده اند. شما اون صندلی رو فقط اشغال کردید و خودتون رو... هیچی بیخیال!!! در این دنیا که زورتون زیاده اما اون دنیا قطعا پاسخگو خواهید بود
علی
تاجگردون خودش از سهامداران بانک هایش خصوصی هست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1