تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۲۵۳۵۹۳

سبز: به شایعات دامن نزنید / تب کنگو و مرگ مشکوک دختر ۱۹ ساله دهدشتی / تشکیل کمیته ویژه در یاسوج /

۱۰
۰
کبنا ؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مرگ مشکوک دختر ۱۹ ساله دهدشتی به تب کنگو در بیمارستان این شهرستان خبرداد.

غلامعلی سبز، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ساعاتی پیش دختر ۱۹ ساله ای در بیمارستان دهدشت مرکز کهکیلویه و بویراحمد فوت کرد که احتمالا مرگ این بیمار بر اثر تب کنگو بوده است.
وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در بیمارستان دهدشت در این ارتباط افزود: هم اکنون مکان بستری و مرگ این بیمار ایزوله و به حالت قرنطینه درآمده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مراقبت‌های ویژه برای قرنطینه کردن تعدادی از پرسنل بیمارستان دهدشت خبرداد و خاطرنشان کرد: هم اکنون کمیته ویژه ای برای بررسی موضوع در یاسوج مرکز کهکیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.
سبز گفت: خود ما نیز در این کمیته حضور خواهیم یافت و تا مشخص شدن نتیجه نهایی بررسی‌ها نمی‌توان گفت علت مرگ این دختر جوان بدلیل بیماری تب کنگو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: آزمایشات لازم برای مشخص شدن نتیجه نهایی مرگ این بیمار از سوی تیم‌های پزشکی در بیمارستان دهدشت انجام گرفته و در صورت مشخص شدن نتیجه نهایی آن را به مردم گزارش خواهیم داد.
این مسول دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: نباید به شایعات دامن زد و اطلاعات لازم در این ارتباط از سوی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی می‌شود.
سبز افزود: هم اکنون کمیته ویژه بررسی در استانداری تشکیل شده و تاساعاتی دیگر اطلاع رسانی‌ها درباره مرگ دختر جوان اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیاهپور
Canada
ظاهرا آقای معاون درمان اطلاع ندارند که اون بنده خدا خانم باردار بوده و در همه جای دنیا چنین مرگی یک بحران و فاجعه مدیریتی برای بهداشت و درمان است.
سینا
Iran, Islamic Republic of
خودتان مرگ مشکوک خبر میدهید آنوقت میگویید شایعه نکنیم , آموزشهارابیشترکنید اطلاع رسانی کنید مردم دجار مشکل نشوند
خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو:
یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده(بخصوص قصابها و سلاخها)، منتقل می‌شود.

ویروس CCHF به وسیله کنه هیالوما منتقل می‌شود. مخزن ویروس در طبیعت اصولاً کنه‌ها می‌باشد و گاو، گوسفند، بز و خرگوش نیز به عنوان مخزن مطرح می‌باشند.
قبل از خونریزی:
شروع علائم ناگهانی حدود ۱ تا ۷ روز طول می‌کشد (متوسط ۳روز)، بیمار دچار سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی (بخصوص در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسیت به نور) می‌گردد.
پیشگیری:
بیمار مشکوک به CCHF باید ایزوله شود و با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس نباشد. کلیه وسایل بیمارستانی مانند ماسک، دستکش، روپوش، پیش بند، لوله‌های خون، سرنگهای استفاده شده و هر وسیله‌ای که با ترشحات بیمار درتماس بوده باید سوزانده شود.

تذکر:
از خرید گوشتهای بازرسی نشده بدون مُهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) خودداری کنید.

پیشگیری بهتر از درمان است، این نیز بگذرد ....
خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
درگذشت هموطن دهدشتی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و

از خداوند سبحان، آرزوی جامعه ای عاری از بیماری های خطرناک و کشنده را مسئلت می نمایم.

اللهم عجل لولیک الفرج
همکار پزشک
Iran, Islamic Republic of
این مصیبت را باید به خانواده داغدار این خانواده تسلیت گفت و رسانه ها و مردم نباید نباید از کنار چنین صایعه اسفناکی ساده گذشت. حالا ببینیم که مدعیان سلامت مردم چطور با مسولین ضعیف برخورد می کنند.
رستمیان
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کنه این تیم کم دست وپا که در بخش درمان و بهداشت وپزشکی دانشگاه راه افتاده مگر خدابه مردم رحم کنه , اینهاکه ما می بینیم کارنابلد هستن
سهام
Iran, Islamic Republic of
په بنده خدا خودت میگویی مرگ مشکوک اتفاق افتاده آنوقت خودت هم میگویی به شایعات دامن نزنیم یعنی چه , خدامیدانید چطوری مدیریت میکنید همینجا دوکلام خواستید بگید ضدونقیض گفتید
Iran, Islamic Republic of
خداراشکر رسانه ها مردم را آکاه میکنن تاالان اینهمه اطلاعیه و خبردادنداید از مرگ مشکوک یک زن باردار آنوقت دوباره هم پیام میدهید شایعه سازی نشود بالاخره یک بیمار جوان فوت شد یا نشد چطور شایعه است این یا لاپوشانی کردن بامردم رو راست باشید
رسول
Iran, Islamic Republic of
یاسوج اینقدرپست ومیزصندلی تقسیم کردندتشکیل کمیته در یاسوج انجام شد, خب ازپشت میزها بلندشویدبرویددهدشت تاجه خبراست, کسی پستهایتان را تصاحب نمیکند
Iran, Islamic Republic of
الان اینکه خودتان اعلام کردید مرگ مشکوک , این واقعیت است یاشایعه, ؟
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1