تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۲۵۲۹۴۲

هشدار جدی دامپزشکی درباره شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» و «تب مالت»

۰
کبنا ؛نشست بیوتروریسم به ریاست معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران استانی در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و کشنده است، این بیماری با آغاز فصل گرما منتشر، و ویروس این بیماری از دام به انسان منتقل می‌شود.
بهمنش با اشاره به اینکه تاکنون مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است، افزود: با تخلفات بهداشتی کشتار دام در سطح استان امکان وقوع این بیماری وجود دارد. این بیماری هیچ علائمی در دام زنده ندارد.
وی با بیان اینکه در برخی استان‌های همجوار مواردی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده است، تصریح کرد: انتقال این بیماری‌ در اثر کشتار غیرمجاز دام صورت می‌گیرد. مردم باید گوشت قرمز را به مدت  ۲۴ساعت در یخچال نگهداری، و سپس مصرف کنند؛ تا از این بیماری در امان باشند.
وی با اشارره به بیماری تب مالت، گفت: استفاده از شیرخام و ماست غیرپاستوریزه راه‌های انتقال بیماری تب مالت است؛ دامپزشکی استان استفاده از شیرخام و ماست غیرپاستوریزه را ممنوع کرده است، متاسفانه تاکنون ۸۰ واحد توزیع شیرخام در سطح استان وجود دارد که اقدام اساسی برای ساماندهی این واحدها باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
بهمنش با اشاره به رسیدگی تخلفات بهداشتی در مراجع قضایی، گفت: انتظار داریم تخلفات بهداشتی در مراجع قضایی در کمترین زمان ممکن پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1