تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۲۴۸۲۹۰

شطرنج دموکراسی

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حداد مومنی
مناظرات انتخاباتی هم اکنون جدی ترین فیلتر برای انتخاب کاندیدای اصلح در نظر گرفته شده است، که  این مناظره را بررسی و تحلیل  می کنیم.
آقای  میرسلیم پدیده ی مناظره دوم  اصولگرایان که از اقبال پایینی برخورداراست در این مناظر ه بطورمعقولانه و بامستند به تحلیل مسائل علمی و آموزشی و ساختاری داخلی  رسوخ کرد و از لاک منزوی بودن خارج شد.
آقای هاشمی طبا ،چهره ای تشابه انگیز با محمد غرضی۹۲  در مناظرات  نرمی و وبال و سنگینی خاصی را  داراست، اما این گفتمان بیشتر به سمت برآیند فکری اصلاح طلبان نزدیک تر است. و با توجه به شانس بسیار ضعیف ایشان ممکن است در مواردی اثر گشای جریانی خاص  باشد هرچند این کار به صبر ایوب و عمر نوح نیاز دارد.
آقای جهانگیری که با چتر حسن روحانی و به عنوان ضربه گیر به میدان آمده بود با به هم ریختن معادلات مناظرات و پرش هیدرولیکی اش در مناظره اول  خودش را در هوایی آفتابی می بیند .ظاهرا باید ایشان را  کاندیدای ویژه دوره بعد ریاست جمهوری  اصلاح طلبان  یا کاندیدای احتمالی عبوری از روحانی این دوره دانست.
وضعیت دو کاندیدای دیگر جریان  جمنا  بصورتی است که قالیباف یا نقش ایثار دکتر عارف انتخابات ۹۲ را برای رئیسی به کار می برد و با دنیای ریاست جمهوری با شرط معاون اولی رئیسی خداحافظی می کند ،یا اینکه با  استمرار حضورش و به شرط دارا بودن نمودار صعودی مناظرات منتظر اما و اگر های احتمالی می نشیند.
آقای رئیسی با توجه به اینکه آرای ثابت و طیف های خاص ونهاد های انقلابی و همچنین افراد پایه اصولگرایی را در سبدش دارد اما پاشنه آشیل ایشان فقدان آرای قشر متوسط به پایین جامعه که احتمالا با طرح های احمدی نژادی قالیباف  جذب گردد و در سبد سردار ریخته شوند.
آقای روحانی که جنگ روانی را به جهانگیری واگذار کرده است و دست به عصا با گفتمان کنایه آمیز به طیف مخالف سعی دارد که  تکیه گاه امنی را برای دولت فعلی اش مهیا سازد،ناگفته نماند که عملکرد ۳ سال انتهایی دولت نهم و دهم  سابق نیز به عنوان گفتمان نقادانه،  پوششی  رای برای دولت یازدهم بوجود آورده و تا حدی روکش بر عملکرد دولت یازدهم قرار داده است.
باید نشست و دیده که در مناظره نهایی ۶ کاندیدای ریاست جمهوری با چه دستی میدان مناظرات را ترک می کنند.
پدیده شدن؟؟؟اجماع؟؟؟خود زنی سیاسی؟؟؟

فعال رسانه ای
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود احسنت زیبا
جمشیدی عسکر
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو
AskaR jamshidi
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود بر دکتر حداد مومنی ..........انشاالله که موفق باشی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1