تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۲۴۷۴۴۷

سرنوشت بیمارستان ۹۶ تختخوابی دوگنبدان به کجا رسید؟/ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان/ امهال وام طرح‌های آبیاری/ ۶۴ طرح عمرانی کشاورزی در گچساران در دست اجراست

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه وبویراحمد/
افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی دوگنبدان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج گفت که بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر دوگنبدان ۱۵ اردیبهشت امسال با حضور مسئولان کشوری بهره‌برداری می‌شود.
اورنگ ایلامی افزود که بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان ۱۲۰ هزارنفری گچساران در فضایی با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۵۰ مترمربع در سه‌طبقه احداث‌شده است.
وی بیان کرد که عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختی شهر دوگنبدان به نام بی‌بی حکیمه از سال ۱۳۸۶ آغازشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: اولویت استخدام و درمان در این مرکز به بانوان اختصاص دارد اما در بخش اورژانس به مردان نیز خدمات درمانی ارائه خواهد شد.
ایلامی همچنین از راه‌اندازی اورژانس امداد هوایی گچساران در نیمه دوم اردیبهشت امسال خبر داد.
وی گفت که پایگاه امداد هوایی گچساران برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، کهگیلویه، باشت، بهمئی، لنده و چرام خدمات‌رسانی می‌کند.
وی بیان کرد: بهره‌برداری از طرح سلف‌سرویس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت را از دیگر برنامه‌های توسعه‌های زیرساخت‌های عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۹۸۰ تخت است که ۷۱۵ مورد از آن‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی بیمارستان‌های ۱۰۰ تختخوابی کوی کارکنان شهر دوگنبدان و بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر باشت و تکمیل و تجهیز بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر دوگنبدان از خدمات خوب دولت یازدهم در زمینه زیرساخت‌های بهداشت و درمان است.
غلام رضا تاجگردون ابراز داشت: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهر دوگنبدان در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع در سه طبقه در دست اجراست که تکمیل آن بخش عمده‌ای از نیازهای مردم این شهرستان را رفع می‌کند.
وی گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر باشت نیز در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و امکاناتی شامل بخش‌های جراحی، زایمان، سونوگرافی، داخلی، اورژانس و دیالیز در مراحل پایانی ساخت است.
تاجگردون تصریح کرد که ۲۲۸ تخت بیمارستانی در قالب این سه طرح با حدود ۲۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی به فضای درمانی موجود اضافه می‌شود.
 توسعه زیرساخت‌های درمانی گچساران
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۹۰۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای اجرای ۲۵ طرح عمرانی بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است.
هایده حافظ قرآن افزود: این طرح‌ها شامل خانه بهداشت، مرکز درمانی، اورژانس ۱۱۵، مرکز جامع شهری، ساختمان متخصصان، بیمارستان‌های ۱۲۶ و ۹۶ تختخوابی، ساختمان اورژانس شهید رجایی و ساختمان DIC در این شهرستان است.
وی بیان کرد: بیش از هفت میلیارد ریال در دولت یازدهم برای ساخت خانه بهداشت روستاهای دشت مور، پشه کان، سراب ننیز، خیرآباد، هفت چشمه، آرو، نازمکان و آبشیرین هزینه شد.
حافظ قرآن ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان بازسازی و ساخت فضاها و خانه‌های بهداشت روستایی بوده است.
وی تصریح کرد: هفت دستگاه آمبولانس با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید وارد مدار خدمت رسانی اورژانس در این شهرستان شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هم اینک هفت پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در این شهرستان فعال است که از این تعداد، پایگاه‌های دیل، دژسلیمان و امامزاده جعفر با اعتباری بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.
وی اظهار داشت: این تعداد پایگاه‌ها در دیل، دژسلیمان، بی‌بی حکیمه، خیرآباد، امامزاده جعفر و سطح شهر دوگنبدان مستقر هستند.
وی افزود: سه باب ساختمان متخصصان با اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد ریال، کلینیک متخصصان با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال و مرکز جامع شهری و شهید حسینی با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال در دولت یازدهم در این شهرستان راه اندازی شد.
حافظ قرآن افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی دوگنبدان در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع در دولت تدبیر و امید در شهر دوگنبدان آغاز شد.
وی بیان کرد: ۴۸۰ میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای این طرح اختصاص یافت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هم اینک بیمارستان ۹۶ تختخوابی‌بی بی حکیمه با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در دست اجراست.
 تجهیز بیمارستان شهید رجایی به ابزار پیشرفته پزشکی
رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت که این بیمارستان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به وسایل پزشکی موردنیاز مجهز شده است.
محسن حیدر پور افزود: دستگاه‌های لاپاراسکوپ و ارتروسکوپ در بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان نصب و راه اندازی شد.
وی بیان کرد که این تجهیزات با هدف کاهش انجام عمل‌های جراحی باز خریداری و نصب شده است.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران با بیان اینکه بخش «ان. آی. سی. یو» نوزادان بیمارستان به سیستم مانیتورینگ مجهز شده است افزود: با نصب این سیستم شرایط و وضعیت بیماران به صورت سیستمی در ایستگاه پرستاری قابل کنترل و مشاهده است.
وی ادامه داد: دستگاه ونتیلاتور، تخت سی. پی. آر، دی سی شوک و سونوگرافی پیشرفته نیز با هدف ارائه خدمات بهتر به بیماران در این بیمارستان نصب و راه اندازی شد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: همه تخت‌های بیمارستانی بخش‌های مختلف به سیستم کنسول، تخت و سیستم احضار پرستار مجهز شده است.
حیدرپور هزینه خرید و نصب این تجهیزات را ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: اعتبار این تجهیزات از محل درآمدهای بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تأمین و هزینه شده است.
محور ارتباطی پاتاوه دهدشت آماده بهره‌برداری
۲۸ کیلومتر از قطعه دوم محور اصلی پاتاوه به دهدشت تا شهر لوداب آماده بهره‌برداری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان، با بیان اینکه سایر قطعات محور پاتاوهبهره‌برداری از محور ارتباطی پاتاوه دهدشت در حال اجرا است گفت: در بخش لوداب حدود ۲۵ کیلومتر راه روستایی احداث، آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است.
محمدعلی علیمردانی افزود: سایر محورهای پرتردد بخش لوداب نیز هم اکنون در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار است.
وی ادامه داد: راه ارتباطی روستای کَمَک‌ها به طول هشت کیلومتر است که از این مقدار ۴ کیلومتر آن زیرسازی و ابنیه آن ساخته شده، و ۴ کیلومتر دیگر نیز خاک‌برداری شده است.
 ۱۶ طرح آب‌رسانی در روستاهای گچساران در دست اجراست
سادات شیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در زمینه اصلاح شبکه، آب‌رسانی، مطالعه و ایجاد تأسیسات فاضلاب روستایی، تأمین آب آشامیدنی و تعمیر و نگهداری تأسیسات است.
وی بیان کرد: هم اکنون طرح اصلاح شبکه آب‌رسانی روستاهای امامزاده جعفر، ناصر آباد، خیرآباد با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و آب‌رسانی به روستاهای سرآب ننیز، تلخاب شیرین، مظفرآباد لیشتر، هفت چشمه، باغ انار، آب توت، انجیرسیاه، آب انجیرعلیا و سفلی، دیل، سربیشه، هسته کوه و گناوه با ۱۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال در دست اجراست.
شیری تصریح کرد: هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به تعمیر و نگهداری تأسیسات آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص یافت که از این میزان ۲ میلیاردو ۶۸۷ میلیون ریال جذب شد.
وی ابراز کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال گذشته برای تأمین آب روستاهای این شهرستان از سد کوثر در نظر گرفته شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: هم اکنون مطالعه تأسیسات فاضلاب روستای امامزاده جعفر با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در دست اجراست.
وی ابراز کرد: ۱۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبارات نفت و ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال مالی ۹۶-۹۵ به طرح‌های آب روستایی این شهرستان اختصاص یافت.
شیری ادامه داد: از این میزان اعتبارات تاکنون ۸۱ درصد از اعتبارات دو درصد نفت و ۴۶ درصد از اعتبارات استانی و ماده ۱۸۰ جذب شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان را بیش از ۵۳۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۵۸ روستا با ۲۷ هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.
وی بیان کرد: با بررسی انجام شده ۳۵ درصد از شبکه داخلی و ۴۰ درصد از خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده و نیاز جدی به مرمت دارد.
شیری گفت: ۲۹ ایستگاه شبکه آب‌رسانی و ۲۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، آب روستایی این شهرستان را تأمین می‌کنند.
وی عنوان کرد: ۸۴ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش این شرکت است.
اداره آب روستایی گچساران در حال حاضر افزون بر چهار هزار و ۵۸۶ مشترک دارد.
 آغاز عملیات ساخت پلی کلینیک تأمین اجتماعی گچساران
عملیات ساخت پلی کلینیک تأمین اجتماعی گچساران همزمان با روز جهانی کارگر آغاز شد.
مدیردرمان تأمین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران در زمینی به مساحت ۵۳۰۰ متر مربع احداث می‌شود و زیر بنای آن ۳۷۸۰ متر مربع است.
دکتر اکبری افزود: بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان برای احداث این درمانگاه هزینه می‌شود.
وی اظهار داشت: سازنده پلی کلینیک تأمین اجتماعی شرکت خانه سازی ایران متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه بویراحمد اظهارامیدواری کرد با آغاز بکار این پلی کلینیک بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی مردم این منطقه که اکثراً از بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند، حل شود.
پرداخت بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیش از ۸۰ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی از ابتدای سال گذشته تاکنون به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شد.
محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۳ اردیبهشت) در جمع کارکنان این نهاد، گفت: کمیته امداد جهت رفع مشکلات معیشتی مددجویان خدمات مختلفی در طول سال ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه تلاش برای توانمندسازی مددجویان با ارائه برنامه‌های مختلف از اولویت‌های کاری کمیته امداد است، اظهار داشت: چهار هزار و ۷۷۴ مورد تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی با اعتبار ۸۰ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال از ابتدای سال گذشته تاکنون به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شده است.
نظری، یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه برای رفع مشکلات درمانی، معیشتی، فرهنگی، تحصیلی، مسکن، کمک هزینه تأمین جهیزیه و سایر نیازمندی‌های مددجویان و افراد نیازمند پرداخت می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دو هزار و ۸۰۴ مورد از تسهیلات کارگشایی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال از منابع این صندوق به مددجویان پرداخت شده است.
نظری، به خدمات صندوق قرض الحسنه امداد اشاره و ابراز داشت: این صندوق تسهیلاتی را در زمینه‌های مختلف با کارمزد حداکثر سه درصد به مددجویان پرداخت می‌کند.
وی منابع صندوق قرض الحسنه امداد را وجوه سپرده‌های اختصاصی از مرکز، سپرده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در این صندوق، هدایا و کمک‌های نقدی و غیرنقدی عنوان و تاکید کرد: مشکلات مالی و معیشتی خانواده‌های متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه پس از بررسی دقیق و کارشناسانه، انجام مراحل و فرآیند اداری و با توجه به شرایط آن‌ها به صورت وام قرض الحسنه یا کمک نقدی بلاعوض در دستور کار قرار می‌گیرد.
امهال وام طرح‌های آبیاری و زهکشی در استان
وام طرح‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در کهگیلویه وبویراحمد امهال می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: وام طرح‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی امهال می‌شود.
مجید محنائی افزود: به استناد قانون بودجه سال ۱۳۹۶(بند ز تبصره ۱۳ ردیف ۳۵) دولت موظف است، وام طرح‌های شبکه‌های فرعی زهکشی که به دلیل کم آبی، تغییر اهداف طرح، عدم اجراء از طریق منابع دولتی به بهره‌برداری نرسیده‌اند و کشاورزان قصوری نداشته‌اند امهال و جریمه ای برای دوره امهال در نظر نگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: محل تأمین اعتبار از محل ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران خواهد بود.
 افزون بر ۲۷ میلیارد ریال جهیزیه به جوانان کهگیلویه پرداخت شد
امرالله فروزنده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا ۹۲۳ مورد جهیزیه به نوعروسان و ۵۲۵ مورد هدیه به داماد بوده است.
وی مبلغ جهیزیه نوعروسان را ۲۰ میلیون ریال و نوعروسان را پنج میلیون ریال اعلام کرد.
فروزنده با اشاره به برنامه‌های مختلف کمیته امداد در زمینه‌های مختلف آموزشی و اشتغالزایی جوانان بیان کرد: یک هزار و ۴۷۲ نفر آموزش‌های فنی و حرفه را فراگرفته‌اند.
وی اظهار کرد: بعد از اجرای دوره‌های آموزشی و ارائه گواهی معتبر از فنی و حرفه‌ای کمیته امداد با ارائه تسهیلات زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم می‌کند.
فروزنده اضافه کرد: در این راستا کمیته امداد سال گذشته زمینه اشتغالزایی ۴۸۱ نفر از مددجویان را فراهم کرده است.
نزدیک به ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه زیر پوشش کمیته امداد هستند.
 ۶۴ طرح عمرانی کشاورزی در گچساران در دست اجراست
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۶۴ طرح عمرانی در مناطق مختلف این شهرستان با اعتباری بیش از ۶۵ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال در دست اجراست.
علی مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در زمینه احداث کانال آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی حومه گچساران، ساخت جاده دسترسی و جاده بین مزارع، مطالعه ایستگاه پمپاژ، احداث پل بین مزارع، احیاء و مرمت قنوات، تجهیز چاه‌های آهکی، مطالعه و توسعه باغات، نظارت و کنترل آفات عمومی و سازمان‌دهی مالکیت اراضی کشاورزی است.
وی میانگین پیشرفت این طرح‌ها را ۱۵ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: بهره‌برداری از آن‌ها تأثیر مهمی بر اقتصاد این شهرستان خواهد داشت.
مرادی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۵ پروژه درزمینهٔ ساخت کانال آبیاری روستاهای گبرستان، آرو، ده جلیل خیرآباد، سرتیره، رودبال، نازمکان، سید جمال‌الدین، دیل، مارین، اسپر، چرزو، اسپر، شامبراکان، لیشتر، ده خلیفه و مردان معصوم با اعتباری بیش از ۱۳ میلیاردو ۸۵۰ میلیون ریال در دست اجراست.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد طرح عمرانی را ۳۵ تا ۶۵ درصد اعلام کرد.
وی ابراز کرد: چهار پروژه ساخت جاده بین مزارع در روستاهای کلاغ نشین، اسلام آباد لیشتر، ناصرآباد و چرزو با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، پیل بین مزارع روستای اسپر، ماهور باشت، تلخاب شیرین، سراب ننیز، پشه کان و مارین با اعتبار سه میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال در دست اجراست.
مرادی اظهار داشت: طرح تأمین آب و تجهیز وسایل آبیاری برای مقابله با خشکسالی با اعتبار یک میلیارد ریال، اجرای شبکه‌های تأمین آب روستاهای امامزاده جعفر به ۳۲ میلیارد ریال اعتبار، اجرای سدهای خاکی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ساخت ایستگاه پمپاژ دژ سلیمان با سه میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی تصریح کرد: ۶۵ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته به طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی گچساران اختصاص یافت که از این میزان ۱۴ میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال جذب شد.
مرادی گفت: ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل‌کشت در گچساران وجود دارد که از این میزان ۹ هزار هکتار به روش نوین آبیاری می‌شود.
سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در گچساران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

قشقایی
Iran, Islamic Republic of
خانم حافظ قران تو را به قران چرا بیمارستان ۹۶ تختخوابی که ۱۲ سال پیش شروع شده تمام نمی شود اما ۱۲۶ تختخوابی که سال قبل کلنگ زنی شده به بهره برداری می رسد .این سیاسی نیست دولت مهر هرگز فراموش نمی شود
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1