تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۲۴۶۹۰۶

در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور «ابتکار» چه گذشت؟ + تصاویر

۹
۰
کبنا ؛شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و به ریاست سید موسی خادمی استاندار استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های دولتی شورای اداری استان برگزار شد.
در این نشست، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که کانون گرد و غبار به طول ۱۰۰ کیلومتر و تا ارتفاع پنج یا ۶ کیلومتر از عراق وارد ایران می شود و به دلیل وسعت بالا مقابله با چنین بحرانی دشوار است.
معصومه ابتکار اظهار داشت: ایران در زمینه کاهش پدیده گرد و غبار تاکنون برنامه هایی را با دولت عراق پیگیری کرده و تفاهم نامه هایی را نیز با یکدیگر منعقد کرده اند اما ناامنی ها و شرایط سیاسی حاکم بر این کشور همسایه مانع اجرای کامل آنها شده است.
محیط زیست ایران در سال‌های گذشته دچار آسیب شد
وی افزود که ۱۲ تا ۱۴ تیر سال جاری نخستین اجلاس بین المللی با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان سازمان ملل متحد در تهران برای مهار و مقابله با پدیده گرد و غبار برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: رفع مشکل پدیده گرد و غبار نیازمند گذشت زمان و تلاش بین المللی و فرامرزی است و ایران به تنهایی از عهده آن برنمی آید.
ابتکار گفت که عرصه های زیست محیطی ایران در سال های گذشته به دلیل برخی بی توجهی ها دچار آسیب جدی شده و بحران هایی از قبیل گرد و غبار و آلودگی هوا ایجاد شده که با اقدام های ارزنده و برنامه ریزی و مدیریت های شایسته دولت یازدهم هم اینک تا حدودی این بحران ها کاهش یافته است.
وی افزود: هدف گذاری حفاظت از عرصه های زیست محیطی در ابعاد کلان تنها محدود به قوه مجریه نیست بلکه دیگر قوا و مردم نیز باید همکاری کنند.
وی گفت که دولت بدون مشارکت مردم نمی تواند اقدام چندانی در حوزه صیانت از عرصه های زیست محیطی انجام دهد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در دولت یازدهم ۱۴ لایحه با موضوع محیط زیست از جمله در زمینه حفاظت از تالاب ها، هوای پاک و پدیده گرد و غبار تدوین شد که برخی به قانون تبدیل شده و تعدادی نیز در حال تبدیل شدن به قانون است.
ابتکار عنوان کرد که محیط زیست در صورت آسیب دیدن تجدید ناپذیر بوده و به همین دلیل حفاظت از آن یک اصل مهم به شمار می رود.
وی ابراز داشت: یکی از اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در زمینه محیط زیست نگاه برنامه محور به آن در برنامه ششم توسعه و تدوین سند فرابخشی محیط زیست است که این سند می تواند دستور کار استانها باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که در زمینه اقتصاد سبز و اشتغالزایی بدون آلودگی هوا و تخریب محیط زیست اقدام های ارزنده ای در دولت تدبیر و امید انجام شده و منشور مشاغل سبز نیز در حال تدوین است که به زودی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.
ابتکار اظهار داشت: روستائیان کشور باید در زمینه کاهش مصرف آب، کاهش فرسایش خاک و روی آوردن به کشاورزی سازگار با محیط زیست آموزش دیده و توانمند شوند.
وی افزود که باید شرایط لازم برای توسعه هر چه بیشتر طبیعت گردی در کشور و مشارکت دادن مردم و بخش خصوصی برای حفاظت از عرصه های زیست محیطی بیش از پیش فراهم شود.
حق ناشی از حمله پلنگ پرداخت می‌شود
ابتکار بیان کرد: حق بیمه ناشی از حمله پلنگ به گوسفندان هم اینک در کشور پرداخت می شود و اجرای چنین طرحی برای یوزپلنگ، خرس و گرگ نیز در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی عنوان کرد که طرح حفاظت از گونه های جانوری به ویژه خرس به دلیل قرار داشتن در معرض تهدید انقراض به تمامی استانهای کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابراز داشت: آیین نامه ها و ضوابط مربوط به قرق های اختصاصی در ایران انجام شده و بر اساس آن مردم با کاشت برخی گونه های گیاهی علاوه بر تامین معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی خود به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنند.
ابتکار عنوان کرد که انتخابات پیش رو یک رویداد مهم در عرصه ملی و بین المللی است و دشمنان نیز آن را رصد و پیگیری می کنند و باید به طور سالم، آزاد و پرشور برگزار شود.

محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد در آمایش سرزمینی مسائل زیست محیطی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که محور توسعه این استان در طرح آمایش سرزمینی مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی و گیاهان دارویی تعیین شده و دلیل آن نیز وجود ظرفیت‌های گسترده در چنین زمینه‌هایی در استان است.
سید موسی خادمی اظهار داشت: بر این اساس باید از ایجاد صنایع بزرگ در استان به دلیل ایجاد آلودگی محیط زیست و تخریب جنگل و مرتع پرهیز شود.
وی افزود که ایجاد این‌گونه صنایع در کهگیلویه و بویراحمد مشکل بیکاری استان را نیز حل نمی‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی متعدد از قبیل جنگل، مرتع و آب می‌تواند در سال‌های آینده جزء استان‌های راهبردی کشور در زمینه محیط زیست شود.
خادمی عنوان کرد که باید با حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های زیست محیطی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ملی آن را روز به روز در این راستا ارتقا داد.
وی ابراز داشت: انتظار می‌رود که مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز کمک فکری و نرم افزاری لازم را به کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی این استان به جای هزینه شدن برای تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی صرف پرداخت حقوق برای صیانت از عرصه‌های زیست محیطی و منابع طبیعی می‌شود که رفع آن مستلزم تصمیم گیری و چاره اندیشی مسئولان کشوری است.
خادمی اظهار داشت: اعتباراتی در سفر ۲۴ و ۲۵ مرداد سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در حوزه محیط زیست مصوب شد که بخشی از آن تاکنون تخصیص نیافته است.
وی افزود که اطلاع رسانی از خدمات دولت تدبیر و امید جزء وظایف و نقش‌های اصلی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
خادمی بیان کرد: این اقدام مهم پاسخی مناسب به برخی دروغ‌ها و نسبت‌های ناروای عده‌ای از افراد به دولت یازدهم خواهد بود.
وی عنوان کرد که دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد امکانات، تجهیزات، نیروها و خودروهای خود را برای برگزاری مطلوب و باشکوه انتخابات پیش رو در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سلمان
Iran, Islamic Republic of
آغا په کامرانی خو گفته بی دیگر در این جلسات شرکت نیکنم
فرزند لوداب
Iran, Islamic Republic of
بنده نمیدونم زهرا زمانی تو این جلسات چیکار میکنه ///افسوس بحال بویراحمد
غمخوار مردم
Iran, Islamic Republic of
حالا مصوبات کاش به نفع مردم باشه
دوست
Iran, Islamic Republic of
هنرمندواقعی یعنی دوستکام / دوستکام دوستت داریم و از پایتخت ایران روز معلم را به شما تبریک می گوییم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
مدیران عزیز خودتان را برای رفتن آماده کنید خصوصا استاندار محترم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای .. برادرش در ستاد رئیسی و هدایت خواه گلو پاره می کند و البته .. بوده در دولت احمدی نژاد حال خودش در پست مدیرکلی ب..روحانی است. این هم از عجایب این خانواده چهار نفره است که در تمامی دولت ها پست استانی دارند و به همه هم رای می دهند... خلص اصولگرایی است حا...ر خالص لاهوتی و بخشدار و دکتر هم خالص اصلاح طلبی و مدیر نخبگان و گزینه ریاست دانشگاه دولت روحانی. جل الخالق
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تو جلسه استانداری نباید از رنگ انتخاباتی روحانی استفاده میشد . تخلفه
Iran, Islamic Republic of
اینهای که توی این جلسه هستند میخوان برای محیط زیست تصمیم گیرند که دلی بجک روستا سپیدار را تبدیل به کارخانه سنگ شکن کردند بهترین جایی ایران واقعا مسخره هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
.؟؟.؟؟؟..!!،،،!!پیام به دولت ابتکار که با هزینه این مردم برای کار تبلیغاتی می ایند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1