تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۴۶۷۱۵

توانمندی بانوان شهر به فراموشی سپرده شده است / دست فروشی زنان یعنی مرگ تدریجی

۵
۰
کبنا ؛کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مادوان گفت: توانمندی بانوان شهر به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حاتم پیام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: فلسفه وجودی شورای شهر توسعه و پیشبرد مسائل مختلف عمران، آبادانی، زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است در واقع شورای شهر باید تنوعی از اندیشه‌های گوناگون علمی باشد تا بتوانند در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی جامعه تصمیم گیری دقیق تر و کارآمدتری داشته باشند.
پیام در ادامه افزود: یک شهر نیازمندی‌ها و مشکلات بسیار زیادی دارد و ضروری است که در تمام زمینه ها کارشناس مرتبط برای  تصمیم سازی و تصمیم گیری وجود داشته باشد تا اینکه با گردآوری تمام ظرفیت ها علمی به بهبود اداره شهر کمک کنند. از جمله ظرفیت‌های انسانی که می‌توانند در عرصه  مدیریت محلی به حرکت رو به شد برنامه‌های شوراها کمک کنند، بکارگیری ظرفیت بانوان در جهت کمک به تقویت شرایط زندگی بهتر و مطلوب تر جامعه زنان هست.
این کارشناس شوراهای اسلامی گفت: زنان قشر آسیب پذیر جامعه هستند که در بخش اشتغال به خوبی ظرفیت آنها بکار گرفته نشده است. برای مثال در شهر مادوان هیچ اقدامی برای ظهور توانایی بانوان شهر صورت نگرفته است حتی برای آن دسته از زنان سرپرست خانوار که اداره زندگی بر دوش آنهاست و برای تامین نیاز روزمره خانواده به شغل دست فروشی مشغول است یک محل مناسب در سطح شهر برای آنها درنظر گرفته نشده است که این دسته از زنان شاغل مجبور هستند بیش از ده کیلومتر دورتر از محل سکونت در جمعه بازار یاسوج  فرزند خود را سر کار ببرند که این هم به زنان و هم به کودک آسیب می رساند. دست فروشی یک زن یعنی مرگ تدریجی زنی که از سر ناچاری به دست فروشی روی آورده است. در چنین شرایطی شورای شهر بعنوان مدافع حقوق مردم باید تدابیری بیندیشد که زنان بتوانند همان شغل را در یک محیط مناسب‌تر با دسترسی آسان تر همراه با امنیت وآرامش و استفاده بهینه از امکانات موجود در شهر برای انها فراهم نمایند.
پیام اضافه کرد: چنانچه زنان در عرصه مدیریت تصمیم گیری شهر یا به عنوان مشاورین تصمیم گیران ادره امور شهرحضور فعال داشته باشند بهتر و عمیق تر می توانند مشکلات زنان را بفهمند. استفاده از ظرفیت وتوان حداکثری زنان درتصمیم گیری‌ها و برنامه‌های شورای شهر می توان بسیاری از مشکلات زنان را برطرف کرد که این موضوع مهم در شهر مادوان به فراموشی سپرده شده است که باید از این ظرفیت در آینده به خوبی استفاده شود و به تقویت توانایی بانوان شهر کمک کرد.
وی افزود: ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در شهر مادوان یکی از نیازمندی های بانوان  شهر است که ضرورت راه اندازی دارد. زیرا زمانی که مادران به آرامش می رسند و روح آنها در آرامش قرار می گیرد، بهتر و راحت تر می توانند فرزندان خود را تربیت کنند.
معاون اجرایی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود، اظهار داشت: شورای شهر براساس وظایف قانونی خویش میبایست معضلات، مشکلات، و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و بررسی کند و برای برطرف کردن آن طرح و برنامه به مسئولین مرتبط ارائه دهند که از جمله آسیب های اجتماعی که میتوان نسبت به برطرف کردن آن اعضای شوراها تلاش کنند خطراتی است که زمینه فروپاشی خانواده ها را در سطح شهر تهدید می‌کند که میتوانند در این زمینه آسیب شناسی کنند و بستر لازم  را برای آموزش ها و مهارت های زندگی به زنان فراهم نمایند از طرفی برای زنانی که دیگر توانایی کارکردن ندارند و بیمه هم ندارند، فکری کرد تا به بهبود شرایط زندگی آنها کمک شود.
پیام با بیان اینکه کارآفرینی زنان باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان را فراهم کنیم. زنان باید اداره زندگی را در اولویت قرار دهند تا بتوانند در پست های اجرایی نیز فردی مفید و مؤثر در سطح جامعه باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسیار بجا
کریم
Iran, Islamic Republic of
مادوان شهری که مدیر ندارد اعضای شوراش افرادی سنتی و بازنشسته هستن که با نیازهای شهرنشینی دانشی ندارند باید شهر را از بن بست خارج کنن این کار با انتخاب افراد کارآمد و توانمند امکانپذیر هست
دلم سوخت
Iran, Islamic Republic of
دلم سوخت با این خبر اونحا که زن بچه اش را با خود دارد تا نیاز خانواده اش تامین کند دعا کنیم افراد دلسوز و کاردانی برای شورای آینده انتخاب شوند
کاردان
Iran, Islamic Republic of
رای من مهندس پیام
مهدی روحانی
Europe
درود بر کاندید اصلح
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1