تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۲۴۵۰۸۴

تجمع صاحبان واحدهای مرغ زنده در جلوی استانداری / خادمی: از تجمع جلوی استانداری جلوگیری شود

۷
۰
کبنا ؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه انتخابات به مشکلات مردم رسیدگی شود تا شاهد تجمع احتمالی آنها در مقابل استانداری استان نباشیم.


 ظهر امروز جمعی از صاحبان واحدهای زنده فروشی مرغ با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بسته شدن واحدهای خود پس از ۵ ماه به دلیل آنفلونزای فوق حاد پرندگان اعتراض کردند و خواستار بازگشایی واحدهای کسب و کار خود پس از کنترل این بیماری در سطح استان شدند.

یکی از معترضان با بیان اینکه نزدیک به دوهزار نفر از حدود ۲۵۰ واحد زنده فروشی مرغ امرار و معاش می‌کنند،افزود: واحدهای زنده‌فروشی استان‌های همجوار فعال بوده اما در این استان با وجود اینکه بیماری کنترل شده اجازه بازگشایی واحدها را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: مسافت زیادی را از کهگیلویه تا یاسوج طی کردیم و امیدوارم مسؤولان استان خصوصاً استاندار برای رفع این مشکل ما چاره‌ای بیاندیشد.

همزمان با تجمع صاحبان واحدهای مرغ زنده شهرستان کهگیلویه نشست شورای سلامت در سالن جلسات استانداری برگزار شد و پیرامون این موضوع صحبت شد.عبدالله بهمنش با بیان اینکه فاضلاب کشتارهای غیرمجاز دشت‌روم بویراحمد از فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج خطرناک‌تر است، گفت: نوروز امسال برای جمع‌آوری کشتارهای غیرمجاز در دشت‌روم بویراحمد از ظرفیت نیروی انتظامی استفاده شد اما صاحبان واحدهای کشتار غیرمجاز با ماموران برخورد بدی داشتند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۰ درصد در زمینه جمع‌آوری مرغ زنده در استان موفق بودیم عنوان کرد: تنها در شهر دهدشت مشکل داریم و کشتار غیرمجاز در دشتروم و تنگاری بویراحمد نیز به معضلی برای ما تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برای امنیت و سلامت غذایی مردم کوتاهی نمی‌کنیم، افزود: در برخورد با واحدهای زنده فروشی و کشتارغیرمجاز معضلات زیادی ایجاد شد و تهدید شدیم لذا تصمیم قاطع‌ گرفته شود.

این مسؤول اضافه کرد: ممکن است به خاطر انتخابات محدودیت‌هایی باشد اما اگر بهداشت و سلامت مردم را در نظر بگیریم نباید محدودیتی ایجاد شود.

بهمنش اضافه کرد: مقرر کردیم کشتارهای منطقه دشتروم در کشتارگاه شهر یاسوج انجام شود و همچنین واحدهای زنده فروشی مرغ به واحدهای عرضه مرغ کشتار روز تبدیل شوند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جمع‌آوری کشتار غیرمجاز تا قبل از عید نتایج خوبی گرفتیم اما با شروع سال جدید و افزایش گردشگران در استان کنترل این مسیر از دسترس خارج شد در روز بیش از ۵۰ مورد لاشه کشتار می‌شد.

فتاح محمدی اضافه کرد: دامپزشکی استان در کنترل بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در دنا و کهگیلویه اقدامات خوبی انجام داده است.

اما سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواستار رسیدگی به مشکلات مردم شد و افزود: در آستانه انتخابات قائل به ایجاد مشکلات اجتماعی نیستیم و دامپزشکی باید در خصوص وضعیت مرغداری‌های کهگیلویه انعطاف نشان دهد.

مسؤول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای رفع مشکلات واحدهای مرغداری به گونه‌ای عمل شود که نه مردم دچار ضرر و زیان شوند و نه دامپزشکی در این زمینه با مشکلی مواجه شود.

وی با بیان اینکه در کنار شورای سلامت نشستی برای بررسی وضعیت واحدهای مرغداری کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شود، افزود: این شهرستان کشتارگاه ندارند و به همین دلیل نباید واحدها تعطیل شوند لذا با همکاری صندوق کارآفرینی امید واحدهای زنده فروشی به واحدهای عرضه مرغ کشتار روز تبدیل شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دستگاه‌های استانی نسبت به رفع مشکلات اجتماعی مردم اقدام کنند تا در آستانه انتخابات شاهد تجمع احتمالی افراد جلوی استانداری استان نباشیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
کمی بیشتر صبر کنید الکی که تعطیل نکردن حتما هنوز خطر رفع نشده
یاسوح
Iran, Islamic Republic of
مردم بیان از حقشون دفاع کنند باید برخورد شود اواخر دولت امید است هر چه دلت میخواد بگو استاندار
بشارت
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد بگو سمبل کاری کنید همانطور که در رتبه بندی دستگاههای اجرایی کردید اداره ای که در استان رتبه اورد در تهران رتبه ۳۱ شد . اقتصاد مقاومتی سمبل کاری .رتبه بیکاری سمبل .انتصاب مدیران سمبل, افتتاح پروژه سمبل , کلنگ زنی سمبل.... اونموقع توقع داری مردم بخاطر ماندن شما و مدیران ضعیفتان به روحانی رای بدهند . به حق چیزها ندیده و نشنیده
محمد
Romania
چطوره که همه استانها مرغ زنده می فروشن فقط استان ما نفروشن؟چطور که پارسال که دامهای مردم بخاطر بی توجهی دامپزشکی بخاطر تب برفکی تلف شدن آقای بهمنش حتی از مردم عذرخواهی هم نکرد؟الان احساس مسئولیت می‌کنه؟ من شنیدم بخاطر کشتارگاه گچسارانه که همشهریش اونو گرفته و از کشتارروزا هم تعهد گرفتن فقط باید گچساران کشتار کنن
جواد
Romania
من از این این زنده فروشا سراغ دارم همه دارایشو گذاشتو تو اینکار اومده تو بیابون ساختمان سازی کردی اونوقت میگن کشتار روز بیاره آخه کی میاد تو بیابون مرغ کشتار روز بگیره همون تو شهر میگیرن. این بیچاره الان باید چیکار کنه دامپزشکی اقساط وامشو میده؟
دهدشت
Europe
متن نظر مسئولین محترم بجای اشتغال زدایی اشتغال زایی کنید نه این که بخاطر منافع یک نفر کسب و کار ۲۰۰ نفر شاغل که ۲۵۰۰ نان خور دارن را قطع کنید خدا را خوش نمیاد اونا هم باید درآمدی داشته باشند که متاسفانه در شهرستان کهگیلویه هیچ منبع درآمدی نیست
علی -دهدشت
Europe
درسراسر کشور در روز کارگربه جای تقدیر و جشن برای کارگران زحمت کش آنهارا مجبورکردن جلوی استانداری ها تجمع کنند و از بیکار شدنشان توسط دولت شکایت و گله کنند واقعا چرا ؟؟
نه شغل درست و حسابی دارند نه زمینه اشتغالی!
همین مرغ زنده فروشان را مثال میزنیم:
در شهرستان کهگیلویه بزرگ نه صنایع سنگینی وجود دارد و نه کارخانه ای ,. هر کسی برای خودش اشتغالی ایجاد کرده تا بتوانند زندگی خود وخانواده اش را بگذارند که به لطف دولت تدبیر وامید همه بیکار شدند. کشاورزان از کشاورزی منع شدند و مرغ زنده فروشان تعطیل شدند تا شهرستان کهگیلویه بزرگ با حجمه ای از بیکاری جوانان تحصیل کرده روبه رو شود. من خیلی از این زنده فروشان را میشناسم با مدارک عالیه دانشگاهی از کارشناسی تا کارشناسی ارشد که به دلیل بیکاری و فشار زندگی به الاجبار به شغل پر زحمت مرغ فروشی روی آورده اند در صورتی که تمامی این اماکن که در زمینه مرغ زنده فعالیت دارندکاملا بهداشتی و مجهز به دستگاههای اتوماتیک هستند. به قول یکی از بزرگان " اگر میخواهید مردم یه روز سیر باشند به آنها ماهی بدهید ولی اگر میخواهید تا آخر عمر سیر باشند به آنها ماهیگیری یاد دهید " به نظر من به جای تعطیل کردن واحدهای این قشر زحمت کش به فکر راه و چاره برای ساماندهی این صنف باشیم . دامپزشکی میتواند با همکاری بهداشت عمومی بر کار آنان در زمینه بهداشت فردی نظارت کامل داشته باشد تا جوانان وافراد مسن شهرستان ما مجبور نشوند زیر آفتاب سوزان شهرستانهای عسلویه و بوشهر برای حقوق ناچیزی ماهها و سالها را دور از خانواده سپری کنند. اینک از مسولین محترم, این مجریان عدالت و معنویت خواهشمندیم نگذارید جوانان شهرمان آواره استانهای همجوار شوند.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1