تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۲۴۴۹۴۱

خادمی: سرمایه‌گذار را به حال خود رها نکنید که با افراد درگیر شوند / کشاورز: کارخانه سیمان یاسوج ۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب استان کرد

۱
۰
کبنا ؛نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم، بیان کرد: نباید سرمایه‌گذار را به حال خود رها کنیم که با افراد مختلف درگیر شده و یا این که دستگاهی از آ‌نها رشوه بخواهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تأکید بر توجه جدی به سرمایه‌گذاری در استان، اظهار داشت: باید مشخص شود که چگونه و در چه زمانی مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران صادر شده و به عنوان مثال سرمایه‌گذار بفهمد که برای پشت سر گذاشتن و اخذ مجوزهای لازم در این استان چه بازه زمانی طول می‌کشد.
وی افزود: این موضوع سبب می‌شود که اگر سرمایه‌گذاری شاکی از روند صدور مجوزهای لازم شاکی باشد بتواند به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری شکایت کرده و ما به این شکایت رسیدگی کنیم.
خادمی عنوان کرد: به این منظور کمیته‌ای متشکل از دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و اتاق بازرگانی تشکیل و فرآیندها و فلوچارت‌های سرمایه‌گذاری را در استان تدوین کنند تا مشخص شود پروسه سرمایه‌گذاری در استان به چه شکلی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری در استان جدی گرفته شود اظهار کرد: باید فلو چارتی برای این کار در نظر گرفته شود که مشخص کنیم چگونه و در چه زمانی مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.
مسؤول ارشد استانی در همین زمینه گفت: برای مثال باید سرمایه‌گذار بفهمد که برای پشت سر گذاشتن و اخذ مجوزهای لازم در این استان یک بازه زمانی ۳۰ روزه طول می‌کشد.
خادمی افزود: در این حالت اگر سرمایه‌گذاری شاکی شود که در استان این روند اجرا نمی‌شود به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری شکایت می‌کند و ما به این شکایت رسیدگی می‌کنیم.
این مسؤول افزود: همچنین در این پروسه برای مثال منابع طبیعی معلوم می‌کند که چه لکه‌هایی برای واگذاری در استان وجود دارد و می‌توان در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.
وی گفت: نباید سرمایه‌گذار را به حال خود رها کنیم که با افراد درگیر شوند و یا این که دستگاه از آن‌‌ها رشوه بخواهد.
خادمی به تشکیل کمیته‌ای اشاره کرد که با حضور دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و همچنین اتاق بازرگانی فرآیندها و فلو چارت‌های سرمایه‌گذاری را در استان تدوین کنند تا مشخص شود پروسه سرمایه‌گذاری در استان چگونه انجام شود.
 
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کانون مراجعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است، اظهار داشت: ارجاع همه سرمایه‌گذاران به این مرکز سبب سهولت در صدور مجوزها و کمک به سرمایه‌گذاران می‌شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.
وی وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های ۹۴ و ۹۵ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کنترل تورم، بهبود فضای کسب و کار و روابط بین‌المللی و حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی در ایران را مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی دولت در سال‌های اخیر است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر تکمیل مدارک موردنیاز هستیم تا شرکت سرمایه‌گذاری هلال پترو انرژی بتواند سرمایه‌گذاری مناسبی در استان انجام دهد.
وی گفت: طی سه سال گذشته ۳۰میلیون دلار توسط کارخانه سیمان یاسوج سرمایه جذب استان شده است.
ابراهیم کشاورز با اشاره به اینکه ۳میلیارد دلار سرمایه گذاری برای شرکت خارجی هلال گستر در حوزه ی نفت وگاز با موافقت اولیه در حال پیگیری است افزود:کل سرمایه گذاری خارجی سال گذشته در کشور ۱۲هزار میلیارد دلار بوده که سهم استان کهگیلویه وبویراحمد در سازمان سرمایه گذاری ایران ۹طرح است که این طرح ها آماده ی جذب سرمایه گذار هستند.
وی به مشکلاتی از جمله نبود و کمبود زیر ساخت های ریلی و فرودگاهی در استان اشاره کرد وگفت:نبود نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای ایجاد ارتباط بین مسئولان استان با سفارت خانه ها از دیگر مشکلات در زمینه ی جذب سرمایه گذار است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کشاورز منظور از ۳۰میلیون دلار سرمایه جذب استان شده است توسط سیمان یاسوج یعنی چه ؟کل فروش سیمان یاسوج در سه سال گذشته ۶۰میلیار تومان بود حال ا احتساب شما ۱۰۵میلیار تومان از کجا امده .لطفا موضوع را باز فرمائید باتشکر .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1