تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۲۴۴۵۰۱

افتتاح سه طرح عمرانی و گردشگری در بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛دولت نیم‌نگاهی هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی روستاییان داشته باشد
با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، سه پروژه عمرانی در روستاهای بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی ظهر امروز سه پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش ماندگاری مردم در روستاها، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها نیاز است دولت نگاهی هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی روستاییان داشته باشد.
غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان بویراحمد بابیان اینکه جمعیت زیادی در روستاهای اطراف شهر یاسوج سکونت دارند، اظهار داشت: درگذشته مردم از عدم توجه به زیرساخت‌ها نارضایتی زیادی داشتند که بر اساس اصل عدالت‌محوری در توزیع اعتبارات، از دو سال گذشته تصمیم شد با توجه به میزان جمعیت روستاها، اعتباراتی به آن‌ها اختصاص داده شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تغییر وضعیت و سیمای روستاهای شهرستان بویراحمد حرکت قابل‌توجهی شروع‌شده و امیدواریم که این روند ادامه یابد.
زارعی بیان کرد: یکی از خلأهایی که در کنار اقدامات عمرانی در روستاها احساس می‌شد نیاز به وجود فضاهای گردشگری مدیریت‌شده و نیاز مردم روستاها به امکانات تفریحی بود که بر این اساس از امسال برنامه احداث پارک در روستاهایی که ظرفیت لازم رادارند در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در بودجه سال ۹۶، سهم اعتبارات استان افزایش‌یافته که بر این اساس می‌توانیم عمران و آبادانی در روستاها را که از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است به مردم نوید دهیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به استان تذکر دادیم که سهم استان‌ها از منابع متمرکز پایین است و باید برای توسعه و پیشرفت در مناطق محروم سهم استان‌ها از منابع متمرکز بیشتر شود، بنابراین در بودجه سال ۹۶، این سهم افزایش‌یافته است.

زارعی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حدود دو میلیون مترمربع عملیات آسفالت در سطح استان انجام شد، گفت: از این میزان، بیش از یک‌میلیون مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومان در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به بهره‌برداری رسید.
وی بیان کرد: برای افزایش ماندگاری مردم در روستاها، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها نیاز است به وضعیت معیشتی و اقتصادی آن‌ها هم توجه شود که در این راستا، امسال دولت برنامه‌های مختلفی برای رفع بیکاری در روستاها دارد.
زارعی به سفر رئیس موسسه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در این سفر، فصل جدیدی برای توسعه اقتصاد روستاهای استان باز شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: توجه به اقتصاد و ایجاد اشتغال در روستاها از برنامه‌های دولت در سال ۹۶ است.
افتتاح و کلنگ زنی سه طرح عمرانی و گردشگری در بویراحمد
فرماندار شهرستان بویراحمد در آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی این طرح‌ها میزان کل اعتبار هزینه شده و یا پیش‌بینی‌شده برای این سه طرح را افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
محمدکاظم نظری بابیان اینکه ۲ مورد از این طرح‌ها افتتاحی و یک مورد کلنگ زنی بوده است، گفت که بهره‌برداری از بهسازی و آسفالت معابر ۲۸ روستای بخش مرکزی به میزان افزون بر ۵۷۷ هزار مترمربع و ایمن‌سازی جاده اصلی از مرکز سپیدار مرکزی که از مصوبات سفر سال گذشته مسئولان استان به این منطقه بوده، طرح‌های افتتاحی بودند.

وی، میزان اعتبار هزینه شده برای بهسازی و آسفالت ۲۸ روستای بخش مرکزی بویراحمد را افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
نظری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ روستای گوشه در مجاورت حرم مطهر امام‌زاده شاه قاسم (ع) با مساحت افزون بر ۱۵ هکتار گفت که میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده برای این طرح افزون بر چهار میلیارد ریال است.
بیش از ۶۰۰ روستا دارای سکنه در بویراحمد وجود دارد که حدود نیمی از این روستاها زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
نظری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و زیرساخت‌های اساسی در روستاهای شهرستان بویراحمد نبود راه روستایی مناسب است که می‌توان از این طریق سایر خدمات و نیازهای مهم روستاها را نیز تأمین کرد.
در این آیین، عملیات اجرایی پارک روستای گوشه امامزاده قاسم (ع) و ساماندهی بلوار روستای سپیدار مرکزی شروع شد و آسفالت روستای منصورآباد دشت‌روم به نمایندگی از ۲۸ روستا به بهره‌برداری رسید.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد در آیین کلنگ‌زنی پارک روستای گوشه امامزاده شاه قاسم (ع) بابیان اینکه امسال احداث پارک در روستاهای هم‌جوار شهر یاسوج در دستور کار قرارگرفته است، اظهار داشت: در همین راستا، شروع عملیات اجرایی احداث پارک در سه روستای شهرستان در دستور کار قرارگرفته و تلاش داریم پروژه احداث پارک در سه روستا را نیز تا شهریورماه کلنگ‌زنی کنیم.
اسماعیل مرادی با اشاره به اینکه پارک روستای گوشه امامزاده شاه قاسم (ع) در زیربنای پنج هکتار احداث می‌شود، افزود: اعتبار اولیه این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان بود که از این میزان ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص‌یافته است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد بیان کرد: درمجموع، حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث پارک روستای گوشه امامزاده شاه قاسم (ع) موردنیاز است.
مرادی در آیین افتتاح پروژه آسفالت روستای منصورآباد دشت‌روم نیز بابیان اینکه اینن پروژه به نمایندگی از ۲۸ روستای شهرستان بویراحمد افتتاح می‌شود، گفت: در این روستاها به میزان ۵۷۷ هزار و ۵۴۹ متر آسفالت بااعتبار ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجراشده است.
وی افزود: از نیمه دوم سال ۹۴ و با پیگیری‌های نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، سهمیه قیر رایگان برای روستاهای شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد در آیین کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی بلوار روستای سپیدار مرکزی نیز بابیان اینکه این پروژه به طول ۱۵۰۰ متر اجرا می‌شود، گفت: مبلغ اعتبار فاز نخست این پروژه ۶۰۰ میلیون تومان است.
سپیدار مرکزی به بخش ارتقاء می‌یابد
غلام‌محمد زارعی نیز در این آیین با اشاره به اینکه روستای سپیدار مرکزی به‌عنوان یک مسیر اصلی مرکز استان را به شهرستان کهگیلویه وصل می‌کند، گفت: به‌منظور تسریع در اجرای پروژه ساماندهی بلوار روستای سپیدار، بنیاد مسکن از فردا کار تجهیز کارگاه را شروع کند تا این پروژه هر چه زودتر تکمیل‌شده و به بهره‌برداری برسد.
غلام‌محمد زارعی افزود: سپیدار مرکزی از بزرگ‌ترین مناطق شهرستان بویراحمد است که قابلیت ارتقاء یافتن به بخش را داشته و پیگیری‌هایی نیز در این زمینه انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه سپیدار مرکزی درگذشته ازلحاظ زیرسازی و بهسازی روستایی وضع نابسامانی داشت، افزود: بیش از ۳۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت در این روستا انجام‌شده و آسفالت سایر معابر آن نیز در دستور کار است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نصب روشنایی و توسعه فعالیت‌های مرکز بهداشتی درمانی سپیدار از دیگر مواردی است که پیگیری‌های زیادی در رابطه با آن‌ها انجام‌شده است.
۳۰۰ زمین ورزشی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۳۰۰ زمین ورزشی در روستاهای این استان خبر داد و گفت: این پروژه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا می‌شود.
پژمان نیک‌اقبالی در این آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی در بخش مرکزی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: در دو سال اخیر حدود دو میلیون مترمربع آسفالت در روستاهای استان اجرا شد که تحول بزرگی در حوزه عمران روستایی محسوب می‌شود.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن و وزارت ورزش و جوانان برای احداث ۳۰۰ زمین ورزشی روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: این پروژه در ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در یک‌فاصله زمانی دوساله اجرا می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت روستاهای شهرستان‌های بویراحمد و دنا برای احداث پارک‌های روستایی، تفاهم‌نامه‌ای بین استان و بنیاد مسکن کشور منعقد و تعدادی روستا به‌عنوان روستاهای هدف برای احداث پارک انتخاب می‌شود.
نیک‌اقبالی عنوان کرد: با تغییر و تحولاتی که در روستاهای استان در حال انجام است، امید به ماندگاری در روستا و مهاجرت معکوس در حال افزایش است.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز کشور ۱۲ مترمربع است، بیان کرد: سرانه فضای سبز در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود هشت مترمربع است که باید تلاش کنیم این سرانه را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی شهرهای استان ازجمله شهر مادوان در شهرستان بویراحمد و شهر سرفاریاب در شهرستان چرام به‌شدت از فقر سرانه فضای سبز رنج می‌برند.
فرماندار بویراحمد هم در این آیین گفت: دریکی دو سال گذشته کمبود فضای سبز را در روستاهای پرجمعیت حاشیه شهر یاسوج به‌شدت احساس می‌کردیم و بنابراین احداث پارک در این روستاها جزء اولویت‌های ما قرار گرفت.
سید کاظم نظری افزود: مبالغی که از تغییر کاربری‌ها به دست می‌آید به‌جای اینکه در امور جاری هزینه شود باید به‌منظور ایجاد فضای سبز و انجام فعالیت‌های عمرانی در روستاها هزینه شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: کمبود فضای اداری در روستاهای پرجمعیت از دیگر مشکلات شهرستان بویراحمد است که باید برای این مشکل هم چاره‌ای اندیشیده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوح
Iran, Islamic Republic of
این طرح های انتخاباتی به درد خودتون میخوره فقط احمدی نژاد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1