تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۴۲۰۴۱

این ره به بیراهه می‌رود / جلوی این حرکت خطرناک را بگیریم

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ محمد بخشایی‌مطلق

یکی از ظلم های بزرگی، که بر استان رفته، بحث تعصبات قومی قبیله ای می باشد و آنهم بوسیله خود مردم شهر و البته تعداد اندکی که شمار آنها بسیار زیاد نمی باشد، ولی در زمانهای خاص، عامه مردم را به طرقهای مختلف با خود همراه می سازند. شاید بسیاری گمان بر این دارند که اینگونه چالش ها دیگر در میان عامه مردم، جایگاهی ندارند، ولی گمان آنها به ظن بسیاری درست نمی باشد چون در ادوار مختلف بخصوص زمان انتخابات و انتصاب مدیران بومی، تعصبات قومی قبیله ای مردم استان، تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده است و البته سرنوشت سازی آن نه در جهت ترقی و پیشرفت جوانان شایسته استان، بلکه در جهت منفی آن می باشد.
تعصبات قومی قبیله ای از پیشرفت، ترقی و توسعه استان و علی الخصوص جوانان نخبه آن، گوی سبقت گرفته و سرعت آن هر لحظه در حال افزایش هم می باشد و همانند سنگی بزرگ سد راه پیشرفت استان و جوانان شایسته این استان است.
تحلیل اول:
همه ما فراموش کرده ایم یا خود را به فراموشی زده ایم که این روندی که در پیش گرفته ایم به بیراهه خواهد رسید؟! بله وقتی روند تعصب استانمان کشیدن جای خود را به روند تعصب کر و لر که کشیدن داده، باید هم انتظار بیراهه را داشت؟! آیا ما نمی دانیم همه جزء یک استان  هستیم؟! آیا ما نمی دانیم همه ما در زیر یک سقف بنام یاسوج، زندگی می‌کنیم؟! آیا ما نمی‌دانیم با این روندی که در پیش کشیده ایم، جوانان تحصیل کرده و نخبه شهرمان را، با دستان خودمان به ورطه سقوط هدایت می کنیم؟! آیا ما نمی‌دانیم با این روند در پیش گرفته شده به استانمان که غنی و پر بار است  ظلم می شود؟! آیا ما نمی دانیم تعصبات بی جا و افراطی موجب عقبگرد و نه پیشرفت خود و شهرمان را بدنبال دارد؟! آیا ما نمی‌دانیم با این روندی که در پیش گرفته ایم عرصه را برای مدیران بومی تنگ کرده و آن را دو دستی تقدیم مدیران غیر بومی کرده‌ایم؟!
همشهریان عزیز اگر جواب همه ما به این سوالات بله می باشد پس چرا خود مسبب بوجود آمدن آنها می شویم؟ بیاید دست کسانی که سعی در این دارند ما را به جان همدیگر بیندازند کوتاه کرده و این را هم بدانیم که تمامی جوانان شهرمان شایسته و با ارزش هستند و بیایم قدر آنها را بدانیم و بیایم با خود بیندیشیم که از اینگونه چالشها سود و منفعتی دائمی نصیب هیچکس نخواهد شد.
در آخر اینکه سعی کنیم گذشته را فراموش کنیم و به ارزش جوانانمان و ارزش شهرمان پی ببریم و از این بیشتر به این ظلم دامن نزنیم، چون ما بصورت ناخودآگاه در دور باطلی افتاده ایم که اگر خود نخواهیم، شاید به این زودی ها پایانی نداشته باشد پس بیاید به خود آئیم و به این ظلم بزرگ پایان دهیم.
خوشحالم که عزیزانی هستند  در شهرمون جدای از تعصبات قومی بدنبال ایجاد ارتقا مبلمان شهری هستند که در واقع خانه دوم انهاست. متاسفانه عده‌ای در حال تبدیل انتخابات شوراهای شهر به انتخاباتی قومی و قبیله‌ای هستند که این امر معایب و شاید بتوان گفت چالشهای فراوانی دارد. از آن جمله؛
۱. ایجاد تنش و حتی درگیریهای فیزیکی همانند آن چیزی که در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ دیدیم که در مورد شورا این اتفاقات میتواند پررنگ تر و خطرناک تر باشد
۲.عدم راهیابی افراد متخصص و مجرب به شورا و ورود افراد بازنشسته و حاشیه دار و دارای عدم کارآمدی کافی
۳. سوءاستفاده افراد خاص جهت منافع شخصی وقتی اکثریت شورا از طایفه خاص باشد و مدیون بودن شورای طایفه ای به افراد خاص لذا به عنوان فردی دانشگاهی وظیفه خود میدانم تا مانع این حرکت پوپولیست و خطرناک شم.

*کارشناس ارشد معماری مدرس دانشگاه و مدارس غیر انتفایی بویراحمد- دبیر هئیت فوتبال استان
نام شما

آدرس ايميل شما

عمو نوروز
چه فایده من بنویسم وقتی کبنا منتشر نمیکنه...برادر بخشایی چرا این مرقومه را قبلا برا جناب استاندار و نماینده محترم نفرستادی که همیشه اقوام خودشون در راس امور هستن.....اتفاقا قوم گرایی میکنیم خیلی هم خوب...
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم که شما این می گین حداقل کسی این صحبت رو بکنه که خودش ..
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1