تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۴۱۵۰۹

مسمومیت ۵۸ نفر در کهگیلویه و بویراحمد طی ایام نوروز

۰
کبنا ؛رئیس مرکز حوادث و مدیریت فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۲۵ درصدی تلفات و حوادث ترافیکی در اورژانس ۱۱۵ استان خبر داد.
جلال پوران فرد در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک سال نو گزارشی از عملکرد مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ ارائه داد.
وی بابیان اینکه کل مأموریت‌های انجام‌شده توسط تیم اورژانس ۱۱۵ استان ۷٫۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، بیان کرد: سال گذشته این مأموریت‌ها ۱۶۶۷ مورد بود که امسال به ۱۸۰۳ مأموریت افزایش‌یافته است.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مراجعه‌کنندگان به چادر سلامت که در محورهای مواصلاتی و پرتردد احداث‌شده بودند اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان به چادر سلامت استان با ۳۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۱۳۲ نفر مراجعه‌کننده به ۳۳۴۴ مراجعه‌کننده افزایش یافت.
پوران فرد تصریح کرد: از این تعداد مأموریت انجام‌شده در ایام نوروز ۴۳۳ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که با ۲۱٫۴ درصد افزایش از ۳۴۰ مورد به ۴۳۳ مورد تصادف افزایش داشته است.
وی ادامه داد: متأسفانه ۷۳۶ نفر از هم‌وطنانمان در این حوادث ترافیکی مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳٫۷ درصد افزایش را نشان می‌‌دهد که توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ درمان و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
رئیس مرکز حوادث و مدیریت فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه باوجود افزایش ۲۱٫۴ درصدی حوادث ترافیکی شاهد کاهش ۲۵ درصدی آمار فوتی حادثه‌دیدگان در اورژانس ۱۱۵ استان بوده‌ایم که این را نیز مدیون سرعت عمل نیروهای عملیاتی و وجود ناوگان به‌روز و بالگرد در استان هستیم.
پوران فرد تأکید کرد: بیشترین حوادث ترافیکی در محورهای یاسوج - اصفهان با ۵۲ مورد بوده و کمترین آن نیز در محور باشت - چرام با یک مورد بوده است.
وی همچنین از عملکرد تیم اورژانس هوایی که با ۷ مأموریت در سطح استان توانستند جان ۸ نفر از هم‌وطنانمان را که به علت تصادف، واژگونی در مناطق صعب‌العبور و زایمان در مناطق دورافتاده بود نجات دادند، خبر داد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و مدیریت فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۵۳ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سطح استان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از ۳۷ مورد به ۵۸ مورد در سال ۹۶ افزایش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1