تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۲۴۱۰۸۱

محمدی‌تبار: نباید برای مردم تعیین تکلیف کنیم/ تبلیغات زود هنگام تخلف است/ چرا «فریدون داوری» این خاطره را تعریف کرد؟ (+تصاویر)

۸
۰
کبنا ؛دومین همایش تخصصی و آموزشی اعضای هیات های نظارت شهرستانهای چهارگانه کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده به ریاست وحید محمدی تبار دبیر هیات عالی نظارت استان و با حضور فرماندار چرام ، معاون فرماندار لنده، فریدون داوری و عین الله درخشان بترتیب معاون روابط عمومی و معاون‌ پشتیبانی دبیرخانه هیات عالی نظارت استان و با مشارکت اعضای هیات های نظارت بخش ها و شهرستانهای چهارگانه در محل سالن کنفراس مرکز بهداشت شهرستان چرام برگزار شد.
در این همایش ابتدا ابراهیم فتاح پور ضمن تبریک سال نو و خوشآمد گویی به میهمانان بر اهمیت انتخابات در بعد داخلی و خارجی پرداخت. فرماندار چرام بر ضرورت شرکت پرشور مردم در انتخابات های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد.
در ادامه معاون روابط عمومی دبیر خانه هیات عالی ضمن تبریک سال نو و تشکر از حضور اعضا بر اهمیت همدلی و پرهیز از هر گونه ناهماهنگی بین دست اندرکاران انتخابات چه هیات های نظارت و چه هیات های اجرایی پرداختند.
فریدون داوری در همایش آموزشی هیات های نظارت کهگیلویه بزرگ گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ مردم در برابر قانون مثل دانه های شانه، برابر هستند.
داوری گفت: دوستان حوزه اجرا و نظارت باید با صبوری و تعامل با هم کار کنند و با تعقل و دقت بسراغ رسانه ها بروند. و در ارایه مطالب بسیار دقت کنند تا کار از مسیر خود منحرف نشود. دوستان دقت کنند که در دام فضای مجازی نیفتند و اصل بی طرفی را رعایت کنند.
داوری ادامه داد: نهاد های مدنی و مردم مدار از برکات جمهوری اسلامی اند.با توجه به همزمانی انتخابات شوراها باید تلاش کنیم که مشارکت حداکثری محقق شود.
داوری اظهار داشت: انتخابات یعنی پیوستگی و همبستگی مردم و نظام را به نمایش گذاشتن و انتخابات ها محکی است که چقدر نظام و مردم ‌با هم تعامل و همبستگی دارند. هدف نهایی ما مشارکت حداکثری است. وی ادامه داد ما باید بهترین امانتدار رای مردم باشیم.
فریدون داوری با ذکر خاطره ای در خصوص ضرورت همبستگی و اتحاد گفت: در دوره ای بعد از استانداری آقای مهندس صوفی دیداری با ایشان در تهران داشتیم و گفتند می خواهیم به دیدار عبدالله نوری برویم. ما هم در معیت ایشان و آقای تبادار و سایر معاونینش رفتیم‌ منزل عبدالله نوری …. آنجا صحنه ای دیدم که تعجب کردیم …. دیدیم آنجا آقای علی اکبر پرورش نشسته است!! آقای صوفی با تعجب پرسید …. جمع اضداد و …. شما اون سر جریان و نوری این سر جریان ؟!؟
آقای پرورش جواب دادند ما آماده ایم خدمت حاج شیخ عبدالله که از ایشان بخواهیم ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور را بپذیرند…تا نواقصات اصفهانی که نصف جهان می خوانندش را برطرف کنند….
آقای صوفی به من گفتند: که ما از‌ استان شما آمدیم…. ولی شما کهگیلویه بویراحمدی ها بدانید که در عمران آبادی و توسعه باید “ید واحده باشیم” و فارغ از چپ و راست و میانه به فکر عمران و آبادی شهر و استانمان باشیم.
داوری ادامه داد: در انتخابات ناظرین باید با سعه صدر و حوصله کار کنند. و دوستانی که مراجعه می کنند باید حرفهایشان را بدقت گوش کنند. و با تعقل و قانونمدی برخورد کنیم.
در ادامه این همایش آموزشی و تخصصی سید عین الله درخشان معاون پشتیبانی دبیرخانه هیات عالی نظارت استان ضمن تشکر از حضور اعضا و تبریک سال نو گفت: در حوزه پشتیبانی ما در خدمت دوستان هستیم و تمام‌ تلاش و همت خود را بخرج خواهیم داد و با هماهنگی با فرمانداران تلاش می کنیم نواقص موجود هیات های نظارت را بر طرف کنیم. اعضای هیات نظارت که بازنشسته اند که قاعدتا مشکل اداری ندارند ولی دوستانی که در ادارات مشغول اند برای ادامه فعالیت شان در هیات های نظارت می توانیم کمک کنیم و حتی جایی که لازم باشد با دستگاه مربوطه مکاتبه و هماهنگی کنیم و کمک کنیم .دوستان هیات نظارت شهرستانها مشکلات و نیازمندی هایشان را مکتوب اعلام کنند تا ما تلاش کنیم از طریق ستاد انتخابات استان و فرمانداری ها حداکثر کمک را بگیریم.گر چه واقعا امکانات و منابع استان و بخصوص شهرستانها محدود است.
درخشان در ادامه گفت: همه ما اعضای نظارت و اجرا و کسانی که الان دور هم هستیم دنبال یک انتخابات سالم و حداکثری هستیم. ما نباید طوری عمل کنیم که مشغله فکری، ما را از وظایف قانونی مان باز دارد. توصیه میکنم که قوانین و مقرارات انتخابات را مرور کنیم و با همفکری و همدلی انتخابات را سالم و باشکوه برگزار کنیم.
در ادامه حسن پور معاون فرمانداری شهرستان لنده گفتند.شوراها یک اصل مهم قانونی بوده که در دولت اصلاحات عملیاتی شد تا مشارکت مردم در سرنوشت خودشان بیشتر شود . و این یکی از افتخارات نظام است.
در ادامه محمدی تبار دبیر هیات عالی نظارت استان ضمن تبریک سال نو و ولادت امام محمد باقر (ع) به اهمیت نامگزاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: حوزه چهارگانه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی دارای شرایط خاص از جمله گسترده‌گی جمعیت، تنوع جریانات سیاسی و متنوع بودن رقیب های قدر سیاسی و جریانات فعال است و این همایش برگزار شده است که هماهنگی بیشتری باشد بین اعضا و تلاش بیشتری شود برای انتقال دانش و تخصص مربوط به برگزاری انتخابات که انشالله همه اعضا مسلح باشند به ابزار قانون برای بهتر برگزار شدن انتخابات.
محمدی تبار افزود: ما اعضای هیات نظارت باید یاد بگیریم که قیم مردم نیستیم و ما حق نداریم برای مردم تعیین تکلیف کنیم. قانون تکلیف همه را مشخص کرده و قانون باید فصل الخطاب همه باشد تا ما کمترین خطا و اشتباه را شاهد باشیم. رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت صرفا باید بر مبنای قانون باشد نه بر مبنای سلیقه شخصی و یا سیاسی….ما در برابر خون شهدا و ارزشهای انقلاب اسلامی مسئول هستیم که قانون را بشکل صحیح انجام دهیم.تفسیر به رای نکنیم.قانون در جمهوری اسلامی شفاف و بیین هست تا الان ۴ دهه این قانون جواب داده و بعدا هم پاسخگویی نیازهای ماست چون این قانون را بزرگانی ارزشمند و نخبه نوشته اند.
دبیر هیات عالی نظارت استان بیان داشت: در جمهوری اسلامی قانون محرمانه نیست و همه اعضا نظارت و مردم باید قانون را بدانند و بشناسند تا در اجرا و در اعمال آن دچار کمترین مشکل نشویم.
محمدی تبار گفت: تاکید میکنیم که هیات های نظارت در انتخاب ناظرین دقت کنند و انسانهای بی طرف و باتقوا و با اخلاق و پای کار را انتخاب کنند.هیچ وقت آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنیم ، که هیچ ارزشی، نه مادی و نه معنوی ندارد. ما باید کاری کنیم که به نیکی یاد شویم.
دبیر هیات عالی نظارت ادامه داد: اگر همه به قانون عمل کنیم کمترین مشکلات را خواهیم داشت . با قانون قانون کردن و شعار دادن هم قانون اجرا نمی شود. باید اول قانون را دانست و فهمید و بعد به روح قانون فارغ از سلایق مختلف عمل کرد.
محمدی تبار گفت: تبلیغات زود هنگام کاندیداها چه در رسانه ها و چه در فضای مجازی تخلف است و هیات های نظارت و بازرسان و دستگاههای مسول باید نظارت کنند و رصد کنند و با تخلف برخورد قانونی شود.
در پایان این همایش آموزشی اعضای دبیرخانه هیات عالی نظارت به سوالات اعضا پاسخ داند./افتورنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/ اعتقاد داشتی و عمل می کردی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ارایشگاه نرفته محمدی تبار
Iran, Islamic Republic of
/
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
محمدی تبار کی تو از دیدن اسم و مطالبت تو سایتها خسته میشی،بری دنبال اصل زندگی!!!چیزی نمونده جای تاجگردون بگیری شیرزرد بنازمت
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم اگر تخریبی در انتخابات صورت بگیرد کار این سخنرانها ست مردم نیاز به این حرفهای تکراری ندارند انتخابات طایفه ایاست جامعه ما هنوز ظرفیت دمو کراسی را ندارد
ک
Iran, Islamic Republic of
در انتخاب این اعضاء ملاک ها و آیا آیتمیمانند تحصیلات دانشگاهی نیزمدنظر قرار گرفته یا نمایندگان در حوزه های انتخابیه اسامی را اعلام می کنند؟؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اخ //
رضا فرازی از فیروزکوه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محمدی تبار امیدوارم که در جایگاهی که قرار دارید همانگونه که تا کنون نشان داده اید از رای و نظر مردم نگهبانی کنید به امید توفیق روزافزون شما
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1