تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۲۴۰۹۴۹

ماجرای اخراج ۲۰۰ کارگر بهمئی در بهبهان

۱۳
۰
کبنا ؛ 


فرماندار بهبهان طی یک اقدام تعجب‌ برانگیز حدود به ۲۰۰ کارگر بهمئی را در فاز دوم پالایشگاه بید بلند شناسایی و اخراج کرد.

 


به گزارش کبنا، فرماندار بهبهان امروز با حضور در جمع کارگران فاز دوم پالایشگاه بیدبلند، از بچه های بهمئی خواست که از بقیه جدا شوند و در گوشه ای باستند و بعد از شناسایی، بلافاصله همه آنها را از پالایشگاه اخراج کرد.

 به گفته یکی از کارگرهای اخراجی، علی  مظفری فرماندار بهبهان می‌گوید؛ خاک خاک بهبهان است، برق برق بهبهان است و دلیلی ندارد یک بهمئی اینجا کار کند.

 کارگران بهمئی بعد از این اقدام فرمانداری بهبهان جلوی درب فرمانداری بهمئی تجمع کردند و خواهان پیگیری حقوق خود شدند.

 یکی از کارگرها گفت: به فرماندار بهبهان گفتیم که طبق بنری که پشت سرتان در پالایشگاه نصب است، مقام معظم رهبری نام سال را سال تولید و اشتغال انتخاب کرد؛ پس چرا ما را که در جغرافیای این منطقه هستیم از شرکت اخراج می کنید، اما فرماندار بهبهان گفت"این به من مربوط نیست، بروید از خودش کار بخواهید"

 یکی دیگر از کارگرها گفت: به فرماندار بهبهان گفتیم که چطور وقت اعزام به جبهه و جنگ با هم برادربودیم و فرزندان بهمئی همپای شما در جنگ شرکت کردند و شهید دادند اما امروز با وجود حضور نیروهای غیر بومی از تمامی نقاط کشور در این پروژه ملی، تنهافرزندان بهمئی را اخراج می کنید؟ او گفت: این هم به من مربوط نیست"

 به گفته چند مسئول بهمئی از زمان انتصاب مظفری به عنوان فرماندار بهبهان تاکنون تنش های قومیتی بین شهرستان بهمئی و بهبهان به اوج رسید و این فرماندار در اقدامی دیگر به بهانه های واهی مانع انتقال خط لوله آب آشامیدنی به بخشی از شهرستان بهمئی شد.

 فرماندار بهبهان باید بداند که مسئول مستقیم  این حرکت شتاب زده و بیکاری صدها جوان  در روزهای آغازین سال جدید بوده  و عواقب آن بر عهده وی و یا تیم تصمیم گیرنده این حرکت می باشد.

«لازم به توضیح است که فاز دوم پالایشگاه بیدبلند یکی از پروژه های ملی و بیخ گوش شهرستان نفت خیز و شهید پرور بهمئی است که یکی از بزرگترین منابع تغذیه آن چاه های نفت و گاز واقع در شهرستان بهمئی می باشد».


به گزارش کبنا، فرماندار بهمئی در گفت‌وگو با خبرنگاران از بازگشت کارگران بهمئی اخراج شده از فاز دوم پالایشگاه بید بلند خبر داد.




 علی اکبر فرهنگی نسب با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و حسن همجواری با شهرستان بهبهان، گفت: با مذاکراتی که در راستای اتفاق صبح امروز با مسئولان استان خوزستان داشتیم، قرار است کارگران بهمئی اخراج شده صبح روز شنبه به کار خود برگردند.

 وی خاطرنشان کرد: با مذاکرات صورت گرفته مشخص شد این اتفاق بر اثر یک سوء تفاهم بود، که برطرف شد.

 فرماندار بهمئی در پایان شهرستان بهمئی و بهبهان را دو شهرستان همایسه دیرینه با منافع مشترک خواند و خواهان حفظ آرام و صمیمیت در بین مردم این دو شهرستان شد.






نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنازم فرماندار بهبهانه بهمیی ها فکر میمنن موحد هستش که ازشون حمایت کنه حالا برن دست بلدامن همون اقایی بشن که فرستادنش مجلس
Iran, Islamic Republic of
اخ منم جونم سی نماینده کهگیلویه بزرگ هردم از این باغ بری میرسد
Uyy
Iran, Islamic Republic of
این فرماندار باید برکنار بشه
اگه آمریکا به بهبهان حمله کنه، فقط بهبهانی ها از سرزمین شون دفاع میکنند؟
عین همین مشکل در عسلویه ی بوشهر در حال رخ دادن است. هم مسئولان استانی و هم کشوری باید به جد پیگیر این مساله و رفتار شنیع و زشت فرماندار بهبهان باشند. این فرمانداران همان مرفهان بی درد هستند و تعصبات بیجا دارند و به این شکل میخواهند در بین مردم منطقه خود محبوبیت بدست بیاورند در صورتی که امام حسین (ع) در حدیثی میفرمایند :مبادا کاری کنی که مردم راضی و خدا از شما ناراضی باشد
.از اهالی روستای ده شیخ -شهرستان دنا -بخش پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
ادم باید از خودش خجالت بکشه که با هم وطنش اینجوری صحبت کنه. مردم ایران چه بلایی سرشون اومده که اینقدر سنگ دل شدند. باور کنید اگر برداریم بریم همین امریکا که قبولش هم نداریم با ما اینجوری بر خورد نمی کنن. تازه ما ادعای مسلمونیمون هم میشه
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
استاندار استان فارس بهمئی است.استاندار استان همدان دیشموکی است.
Iran, Islamic Republic of
تا حالا از این ۳۸ سالی که از انقلاب گذشته یه گچسارانی استاندار نشده.
Uyy
Iran, Islamic Republic of
باید هم استانی های عزیز و مسئولان محترم استان در جریان باشند که کارگران استان ما که در فازهای عسلویه در حال کار بودند به بهانه ی غیره بومی بودن از شرکت های عسلویه اخراج شدند و شرط استخدام در عسلویه و محیط کارگری اونجا بومی بودن می باشد. تمام مسوولان استان به فکر باشند و چنین مشکلی، مخصوصاً عسلویه را به نظر مقامات کشور برسونند. البته اینجانب کارمند دولت می باشم ولی دلم به حال کارگری میسوزه که زن و بچه ش چشم انتظار رفتن سرپرست خونه برای کار کردن می باشه. جدا دردناکه که سر و صدای پشت و جلوی خاکریزها از صدای نعره ی کشاورزان و لرها بود و اکنون به فرزندان مردهای جبهه حتی کارگری هم نمیدهند
روستای ده شیخ -بخش پاتاوه -شهرستان دنا
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اولا متاسفم که نگاه افراد مسئول هنوز در گوچه پس کوچه های قدیم با خاک بازی می کنند. دوم درود بر فرمانداری که توانست ۲۰۰ کارگر بهبهانی را جذب کار نماید.
سوم بهمئی ها شیرهای چاههای نفت را ببندند و نگذارند بید بلند کمر بلند کند.
چهارم چی بگم که کارگرهای سد و قسمتهای عمرانی گچساران اغلب ایذه ای هستند!!!!!!! قابل توجه فرماندار گچساران
عیسی نورمحمدی عکاسی جام جم
United States
کارش درست بود
بیکار
Iran, Islamic Republic of
مگه الان در استان ما ایل طیبی مظلوم واقع نشده مگه طایفه گرایی در حد لالیگا نیست...
استان
Iran, Islamic Republic of
به نظرم کار خوبی بهشون کرد باید اخراجشون کنن
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه برخی ها که چپ وراست ساز جدایی از استان کهکیلویه و بویراحمد وپیوستن به خوزستان را سر میدهند،
کیوان
United States
توهمه شهرها رفتن هرجا پا گذاشتن با ف.. کشیدن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1