تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۲۴۰۹۰۰

تصاویر زیبا از طبیعت باشت / واکنش‌های تند به «مشک و ملار» / محرومانی که نه مشک دارند و نه ملار(+تصاویر) /«دهدشت» دیروز یا «ده دشت» امروز!/

۸
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
حضور ۷۵۰ زائر از حوزه خلیج‌فارس در حرم بی بی حکیمه(س)
از ۲۸ اسفند ماه ۹۵ تاکنون ۷۵۰ نفر زائرحوزه خلیج‌فارس به حرم بی بی حکیمه(س) مشرف شدند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: این زائران در قالبحضور ۷۵۰ زائر از حوزه خلیج‌فارس در حرم بی بی حکیمه(س) کاروان‌های ۱۰ و ۱۵ نفره در حرم بی بی حکیمه خاتون(س) حضور یافتند.
بهمنی آزاد با بیان اینکه از این تعداد ۶۰۰ زائر از کشورعراق،۱۰۰ نفر ازکویت و ۵۰ نفر از امارات هستندادامه داد:حرم بی بی حکیمه(س) هر سال زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور را پذیراست
سوانح جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد سه کشته و ۵۳۸ مصدوم برجای گذاشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت که سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی سال جاری در این استان سه کشته و ۵۳۸ مصدوم بر جای گذاشت.
جلال پورانفرد اظهار داشت که از ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۵ همزمان با آغاز طرح نوروزی فوریت های پزشکی تاکنون ۳۰۲مورد تصادف شهری و جاده ای به مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است.
وی گفت که امدادگران با دریافت گزارش سوانح در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود که مصدومان پس از امداد و نجات اولیه در صورت لزوم به بیمارستان ها منتقل شدند.
پورانفرد بیان کرد که ۲ هزار و ۱۲۸ نفر نیز با مراجعه به ایستگاه های سلامت نوروزی که در مسیر ها و مناطق گردشگری کهگیلویه و بویر احمد مستقر هستند از خدمات درمانی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد که در این مدت همچنین ۴۱بیمار گرفتار به مسمومیت گاز co2 امداد رسانی شدند.
پورانفر افزود که ۳۹ پایگاه امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ۶۰ دستگاه آمبولانس در تعطیلات نوروز امسال مشغول امداد رسانی است.

نجات مرد ۵۰ ساله مصدوم درارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد با امداد هوایی
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت که مرد ۵۰ ساله ای که به علت سقوط از ارتفاعات کوه شب لیز در نزدیکی روستای بابا حاجی از توابع شهرستان بویراحمد به دلیل سقوط از کوه دچار مصدومیت شدید شده بود با تلاش امدادگران نجات یافت.
پایگاه امداد هوایی کهگیلویه و بویراحمد در اواخر سال ۱۳۹۵ راه اندازی شد.
این چهارمین عملیات امداد هوایی در این استان در تعطیلات نوروز سال جاری است.
انتقال یک مصدوم تیر خورده در منطقه امامزاده بی بی حکیمه (س) و ۲ مادر باردار دیگر در شهرستان چرام و دیشموک نیز پیش از این در ایام نوروز انجام شده بود.
روستای بابا حاجی در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
جلال پوران فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این حادثه ساعت ۱۴ به مرکز فوریت های پزشکی گزارش شد.
وی تصریح کرد که تکنسین های فوریت های پزشکی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند و پس از آتل بندی چهار اندام، بی حرکت سازی کامل ستون مهره ها، اکسیژن تراپی و کنترل خونریزی و پانسمان به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردند.
وی بیان کرد که به دلیل سخت گذر بودن و فاصله طولانی با بیمارستان شهید بهشتی امکان امداد رسانی به صورت زمینی وجود نداشت.
پورانفر افزود که ۳۹ پایگاه امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ۶۰ دستگاه آمبولانس در تعطیلات نوروز امسال مشغول امداد رسانی است.
 





تصاویر زیبایی از طبیعت باشت

 



















آن سوتر از مشک و ملار/محرومانی که نه مشک دارند و نه ملار+تصاویر
خبرآوران نوشت، جهادگران گمنام گچسارانی آموختند می توانند به جای خوشگذرانی در جشنواره مشک و ملار، یاور محرومان سرزمین خود باشند، هر چند اردوهای جهادی اختصاص به قشر خاصی ندارد و پیر و جوان، مرد و زن همه و همه باعث رونق این فضا هستند اما مثل هر حرکت انقلابی دیگری در بین دانشجویان طرفداران بیشتری پیدا کرد.


امروز عده ای از دانشجویان بسیجی دانشگاه های گچساران و باشت تصمیم گرفتند به جای شرکت در جشن های مشک و ملار به جاهای دیگری سفر کنند،امروزعده ای تصمیم گرفتند به جای استفاده از اوقات فراغت برای استراحت و دید و بازدید به یاری محرومان این دیار بروند.

این روزها سفر به مناطق محروم گچساران و باشت علاوه بر کمک به اهالی این مناطق درس های بسیاری برای جهادگران دارد،درس هایی که در هیچ کلاس و دانشگاهی آموزش داده نمی شود،جوانان برومنداین دیار خوب می دانند در سرزمینی زندگی می کنند که چه تعداد سنگر فتح نشده باقی مانده است، چه بسیار مناطقی از بام نفت ایران که از آب آشامیدنی سالم بی بهره اند، جاده مناسب و دیگر امکانات هم پیشکش!

خیلی ها از مسئولین که این روزها خود را به خواب غفلت زده اند باید بدانند روستائیان مناطق محروم در گوشه و کنار این دیار چطور روزگار می گذرانند،باید بدانند امروز چه پول های هنگفتی خرج جشن ها و پایکوبی هایشان در این سرزمین به ظاهر بان نفت ایران می شود!!!.
















امروز همه باید بدانیم اردوی جهادی یک عادت شیرین که هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد، نیست؛ اردوی جهادی یک سرگرمی تازه که به سرگرمی هایمان اضافه شده باشد، نیست ؛اردوی جهادی لهو و لعب تازه ای در امتداد پاره ای از بیهودگی های زندگی نیست و باید بدانیم که اردوی جهادی آغاز است ، سرچشمه  جاری شدن است و ذکری است که مجاهد بودن را در دل یادآوری می کند.

خودسازی که دانشجویان گچسارانی در اردوهای جهادی تجربه می کنند را هیچ جای دیگر نمی توان پیدا کرد،آری جهادگران گچسارانی بر این باورند که “می سازیم تا ساخته شویم”وآنها خوب می دانند هنوز این دیار زرخیز نیازمند توجه و اقدام عملی تک تک آنان است  وآنها به خوبی می دانند دل خوشی محرومان این دیار خسته بهتر از خوشحالی های زودگذر در جشن هایی نظیرمشک و ملار است.

اما وای به روزی که بی توجهی مسئولین به محرومان و اردوهای جهادگران نه از روی غفلت باشد و نه کمبود امکانات! وای به روزی که مسئولین بخواهند دانشجویان و عموم شهروندان سرشان به کار خودشان باشد و از دیار و مردمان رنج کشیده خود بی خبر باشند! وای به روزی که رفاه طلبی، مسئولین را از فکر ولی نعمتان واقعی این دیار باز دارد.آفتاب جنوب





نام نویسی ۹۹نفر برای رقابت درانتخابات شورای اسلامی شهر و روستای سوق
بخشدار سوق گفت:  ۹۹نفر برای رقابت دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای سوق ثبت نام کردند.
تورج رزمجو افزود: با اتمام کار نام نویسی از دوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دربخش سوق که   از روز۳۰ اسفند ۹۵شروع و تا روز۶فروردین ۹۶ ادامه داشت؛ ۹۹نفر در بخش سوق  مراجعه و ثبتنام کردند.
وی تصریح کرد: ثبت نام از مراجعه کنندگان ۱۵ روستای بخش در محل بخشداری و ثبت نام دوطلبان شهر سوق در محل فرمانداری شهرستان کهگیلویه به انجام رسید.
رزمجو بیان کرد:برای دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا ۸۳ نفر برای شورای اسلامی روستاها و۱۶ نفربرای خود شهر سوق ثبت نام کرده که نسبت به دور چهارم رشد خوبی داشتیم.
بخشدار سوق با بیان اینکه،دردوره چهارم ۱۴ روستا و در دوره پنجم برای ۱۵ روستا کار انتخاباتی شورای اسلامی روستایی انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: در این دوره  از انتخابات شوراهای شهر و روستا  ۸۸ نفر از آقایان و۱۱نفر بانوان در کارزار انتخاباتی شهر و روستا به رقابت می پردازدند.
بخشدار سوق، بیشترین نام نویسی درمیان روستاها را مربوط به روستای راک با ۱۴ شرکت کننده عنوان کرد
گفتنی است آقایان محمدشاکری، ستارتقوی، امید مسعودی پورلیر، جهانگیر دست پاک، یوسف آب راهه، محمدحسینی نیا، داریوش ملک، محمد دوستی، سپهدار پیکر، کیانفر کرمی، حسین حسینی، جان محمد نظری مالشیخ، ذبیح الله رشیدی، والله رحم شاکری و خانم ها زینب منصوری و اعظم نوری ثبت نام کرده تا در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ نفرات منتخب با رای مردم برای چهار سال سکان شورای شهر سوق را دردست بگیرند.


"دهدشت "دیروز یا" ده دشت" امروز!/ دهدشت" در گذر زمان به "ده دشت" تبدیل شد!!
سید علی اکبر داورپناه در مطلبی نوشت: بطور طبیعی در گذر زمان،  همه شهرها و روستاها در کنار افزایش جمعیت انسانی شان، رگه هائی از رنگ‌و بوی  ترقی و تعالی را در بیشتر زمینه ها تجربه می کنند ؛ واما "دهدشت" ؛ شهری که بجای رشد،  در گذر زمان به "ده دشت" مبدل گردید !!
شاید خیلی ها بواسطه تعصبی که نسبت به زادگاه و موطنشان دارند از این نوشتار من رنجیده خاطر گردند و یا برآشفته شوند؛ ولی دانستن این نکته ضروریست که موطن شخص نویسنده هم هست و یکی از کسانی که علیرغم نداشتن هیچگونه مسئولیتی در هیچ برهه ای از زمان ،خواستار و پیگیر و آرزومند رشد و تعالی شهر بوده ،اینجانب بوده و هستم و اصلا"انگیزه قلم راندن دراین زمینه نیز همین امربوده و نه صرفا"به هدف انتقاد و ایراد ....؛
اگر خاطرمبارک خیلی ها باشد ؛روزگاری این شهر ؛ "گرمابه عمومی " داشت برای مسافران گذرای روستائی و شهرهای همجوار ؛  تحت عنوان "حمام شهرداری " ؛ زمانی خاطرم هست که در خیابان سپاه کارخانه ملامین سازی بود ؛ و در دورانی بیاد دارم که کارخانه "آلاسکا "که امروزه آنرا بنام  بستنی میوه ای می شناسیم ؛جنب حمام شهرداری دایر بود و یا سالن تئاتر فعال شهرداری (در محل بانک ملی فعلی) با امکانات پرده برقی و نورپردازی های زیبای قابل تنظیم  و قس علیهذا ...‌؛این بنده کمترین فقط بر آنم که ایراداتی را گوشزد کنم و یا راهکاری ارائه کنم ،خدای ناکرده اهانتی به شهرداران و اعضای شوراهای شهر دوران گذشته نباشد؛
هر شهرداری که بر صندلی شهرداری تکیه زد بجای توسعه سایر میادین و خیابانهای شهر و پرداختن به ترمیم آسفالت های نیم قرن گذشته و آسفالت کردن کوچه ها ی منتهی به خیابانهای اصلی ؛ در صدد تغییر نماد میدان شهر بر آمد و به سبکی غیر کارشناسانه و به سلیقه شخصی تغییراتی در میدان مرکزی انجام داد ؛که خدا را شکر با تغییر فعلی که متناسب با نام میدان بود این پروژه ها خاتمه یافت؛ اگرچه زیبائی شمشاد های سرسبز دور میدان مرکزی که میشد مثل سایر شهرها با طرح های شکیل مزین شود جای خود را به آجر و سنگ و بتون و ...‌داد؛ از اینها که بگذریم ؛روی دیگر سخن بنده با اعضاء شوارای شهر و نیز  ساکنین شهر است ؛ همیشه بر این عقیده بوده و هستم که شورا و حتی نمایندگی مجلس در شهرهائی کوچک ،نظیر دهدشت ،یک دوره اش کفایت می کند ؛ و شبیه ریاست جمهوری نیست که پروژهای ناتمام ملی اش فرایند طویل المدت داشته باشد و با سیاست گذاریهای کلان کشوری امکان اختلال در آن ایجاد شود ؛ و به اعتقاد بنده هر نماینده شورا و مجلس در طی مدت چهار سال دوره اش ،هر آنچه در مخیله دارد و هرچه در چنته دارد رو می کند و تکرار دوره چیز مهمی بر آن خدمات احتمالی نمی افزاید ؛ یاد بگیریم از برخی شهرها شبیه نور آباد ممسنی و امثالهم که در هر دوره یک نماینده می فرستند و آن نماینده برای خود جاپائی در سطح کلان کشوری ایجاد می کند و دوره بعدی کاندید نمی شود و جوانی دیگر و تجربه و تفکری  جدیدتر و مهره سازی دیگر ....؛ امری که متاسفانه در بین اعضاء شورای شهر و نیز نمایندگان مجلس ما برعکس است و نماینده ما از روز اول قبولی اش به فکر دوره بعدی اش هست و شاید خیلی از قول و قرارها  و وعده و وعید هاو اقداماتش در جهت کسب رضایت هائی برای دوره بعد باشد !!؛ به عقیده این حقیر ،هر نماینده ای چه در سطح شورا و چه در سطح مجلس،اگر کارنامه عملی و نه کلامی !!  مثبتی ندارد ؛قد علم کردنش در دوره بعد فقط ظلم به مردم است و توهین به شعور مردم حوزه انتخابیه اش و بس !!؛ و خدای ناکرده این شائبه را در اذهان ایجاد میکند که پس موقعیتش موجب منافعی هست که از آن دل نمی کند !!؛اگرچه بنده شدیدا"بر این عقیده ام که اگر شخصی کارنامه مثبتی هم دارد در دوره بعد درجا نزند و خود را برای موقعیتی بالاتر مطرح کند و بدین شکل موجب ترقی و تعالی و شکوفائی سایر جوانان مستعد جویای زمینه کار باشند ؛
مجددا"یادآور میشوم که در این متن
هیچ شخص خاصی مورد خطاب نیست و مطلب بصورت کلی عنوان شده است ؛

هشدار رئیس دامپزشکی دنا به مصرف مرغ و گوشت در ایام عید
رئیس دامپزشکی دنا گفت:بیماری تب مالت و کریمه کنگو در کیمن کسانی است که از مراکز غیر معتبر نسبت به خرید گوشت اقدام کنند.
کرم چهارلنگ رئیس دامپزشکی شهرستان دنا از مردم و مسافران نوروزی خواست جهت تهیه گوشت قرمز و سفید از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز به علت ازدهام مسافران و شرایط سوء استفاده توسط متخلفین بهداشتی، این افراد اقدام به کشتار غیر مجاز دام در بین راهها و گذرگاهها می کنند افزود:این اقدام منجر به یک سری بیماری ها می شود.
جهارلنگ با اشاره به اینکه تب مالت و تب کریمه کنگو دو بیماری شایع و خطرناک در این شرایط است خاطر نشان کرد:این بیماری ها از طریق مصرف سریع گوشت گوسفند بعد از ذبح اتفاق می افتد.
رئیس دامپزشکی دنا با بیان اینکه تفاوت کشتار صنعتی و سنتی در نظارت ماموارن بهداشت برای مراقبت از شیوع این دست بیماری ها است افزود:در کشتار صنعتی گوشت بعد از ۲۴ ساعت و در کشتار سنتی بعد از هشت ساعت به دست مصرف کننده می رسد که در کشتار صنعتی به علت فاصله ایجاده شده در کشتار و مصرف عوامل بروز این دو بیماری در گوشت از بین می روند.
چهارلنگ از مردم خواست به تاریخ کشتار مرغ های صنعتی نیز دقت داشته باشند و حتی نسبت به بو و ظاهر مرغ دقت کنند.
وی تاکید کرد:تحت هیچ شرایطی مردم نسبت به تهیه مرغ زنده اقدام نکنند چرا که ممکن است به آنفولانزا و برونشیت مبتلا شوند.
رئیس دامپزشکی دنا با بیان اینکه مجموعه دامپزشکی با استقرار شیفت در صدد افزایش نظارت بر بازار گوشت، مرغ و ماهی در ایام عید است ابراز کرد:مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات از این دست با شماره تلفن ۰۷۴۳۳۴۴۲۶۲۲ با اداره دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

ثبت نام ۱۶۸ نفر در شورای شهر و روستاهای شهرستان لنده+جزئیات
دبیرستاد انتخابات شهرستان لنده از حضور بیش از ۱۶۸نفر از دواطلب عضویت شورای شهر و روستای های شهرستان لنده خبرداد.
عادل مرادی دبیر ستاد انتخابات شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، ضمن اشاره به حضور گرم و پرشور دواطلبان در انتخابات شورای شهرو روستا در دو بخش مرکزی و موگرمون اظهارکرد: از زمان اعلام ثبت نام دواطلبان شورای شهر و روستا در شهرستان لنده بیش از ۱۶۸نفر شرکت کردند.
وی افزود: از این تعداد ۴۹نفر نامزد انتخابات شورای شهر و۱۱۹نفر در دوبخش مرکزی و موگرمون داوطلب شورای های اسلامی روستاها با حضور در ستاد انتخابات شهرستان لنده ثبت نام کردند.
دبیرستاد انتخابات شهرستان لنده تصریح کرد: از تعداد۱۱۹نفر تعداد۶۴نفر در بخش مرکزی و ۵۵نفر در بخش موگرمون جهت عضویت در شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کردند.
وی تاکیدکرد: تعداد۱ زن در شورای شهر لنده، ۳ زن در بخش موگرمون و ۴زن در بخش مرکزی لنده داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان لنده می باشند.
مرادی اظهارکرد: در بخش موگرمون نیز یک زوج جوان جهت حضور در شورای اسلامی روستای تراب با حضور در ستاد انتخابات شهرستان لنده ثبت نام کردند.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان لنده تصریح کرد: انتظار داریم مردم در روستاهای خود رای دهند و از حضور در شهر جدا خوددرای نمایند

واکنش یدالله مرادی در خصوص انتشار گزارش اردوهای جهادی در برابر مشک و ملار؛ آنها کباب بره نوش می‌کنند با دهل رقص سماع می‌کنند!

دالله مرادی در پی انتشار گزارشی در خصوص برگزاری اردوهای جهادی در مقایسه با برگزاری جشن مشک و ملار اظهار کرد: بسیار ممنون و متشکر از این گزارش واقعی و به موقع و دقیق.در مقطعی که عده ای پا بر پله محرومین کسب قدرت کرده اند و الان غافل از آنها در مهمانی های رنگارنگ کباب بره نوش میکنند و با صدای ساز و دهل رقص سماع انجام میدهند شما دلسوزانه زیر پوست اوقات فراغت اشراف را به نمایش گذاشتید .احسنت .ان شاالله ماجور باشید .

واکنش جمعی از جوانان باشت به سخنان تاجگردون در اختتامیه مشک و ملار
جمعی از جوانان شهرستان باشت در واکنش به سخنان دیروز تاجگردون در انتقاد شدید از منتقدان جشنواره مشک و ملار نامه ای به این پایگاه خبری ارسال کرده اند که می خوانید:
نماینده مردم گچساران و باشت در اختتامیه جشنواره “مشک و ملار” که در سرابننیز برگزار شد سخنانی را ایراد کرد که مجموعه¬ای از تناقض بین گفتار و طرز تفکر ایشان را برملا می¬نماید. برای اثبات این ادعا لازم نیست جای دوری رفت و استناد به متن سخنرانی مذکور کافی است. ایشان در این سخنرانی می گوید:” نمی گذاریم جامعه مان جامعه بسته ای شود ….” ولی در ادامه صحبت¬های خود به¬جای اینکه سخنان آقای دکتر زراعت کیش را نقد کند به شخصیت ایشان حمله کرده و در جملاتی مملو از بی¬احترامی اتهاماتی چون “تظاهر و دورویی” را متوجه او نموده که نشان دهنده این است که اولاً این سخنان با عصبانیت ابراز شده و ثانیاً آقای تاجگردون در میدان عمل قائل به جامعه¬ای باز نیست و نهایتا اینکه چنین جملاتی توهین آمیز از یک نماینده تعجب برانگیز می باشد .اما مطلب دیگری که در خصوص سخنان آقای تاجگردون باعث می¬شود علامت سوالی در ذهن متبادر شود این است که بنظر میرسد ایشان بدون آگاهی از تمام محتوای سخنان آقای زراعت¬کیش اظهار نظر و قضاوت نموده است، چراکه در هیچ کجای صحبت¬های آقای زراعت¬کیش حرفی از مخالفت با شادی و نشاط مردم به میان نیامده و تنها انتقاد آقای زراعت¬کیش در نحوه اولویت بندیهای مسئولین برای حل مشکلات مردم و اشتغال بوده است. باید توجه داشت که شادی و نشاط پایدار در ایجاد اشتغال و امنیت برای مردم است نه جشنواره¬هایی که بوی تبلیغات و یارگیری می¬دهد. پس بنظر می رسد آقای تاجگردون بجای اتلاف وقت خود و مسوولان در برنامه ریزی و هزینه گزاف جشنواره ها و حاشیه سازی های انتخاباتی، وقت خود را برروی حل مشکل کشنده بیکاری و رکود شدید تولید در سطح شهرستان متمرکز نماید تا بجای روند فزاینده بیکاری جوانان بی گناه که نتیجه عمل نماینده محترم است شاهد شکوفایی تولید و اشتغال در منطقه باشیم.



نام شما

آدرس ايميل شما

کهگیلویه و بویراحمد
United Kingdom
انهای که مشک وملار وسنت مردم احترام گذاشتند وبه احترام مردم شرکت کردند ودر شادی مردم مشارکت می کنند اکثرا جهادی و خانواده شهید ویا جانباز وایثارگران دوران دفاع مقدس بودند واین سنت ای است که در کل کشور واستانها بر گذار میشود دلواپس نباشیم که مردم این انتقادات قبول ندارند اگر کسی کار برای رضای خدا انجام می دهیم منت ندارد
باوی صادق
مگه این مملکت فقط باید جای عزا باشه ..هر جا شادی باشه وپای تاجگردون گروهی به اسامی خاص چه سیاسی چه تشکیلاتی شروع به داد وبیداد پیکنن وای اسلام از دست زفت .اما در همین تلویزیون جمهوری اسلامی موسیقی همراه رقص هست اما جیکشون هم در نمیاد..چرا اینهمه دو رویی وریا...مردم آزادی وشادی در چارچوب دوست دارن.
Iran, Islamic Republic of
فقط تبلیغات
باوی صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام به مهره های سوخته دیارم گچساران وباشت سلام به عقده های نهان وپنهانتان سلام به ان همه حقارتتان سلام به ان همه ریاکاریتان وسلام به همه مردم شهرستانهایم سلام به شلالدون سلام به رود رونه سلام به دشت دیل سلام به گناوه لری سلام به امامزاده بی بی حکیمه سلام به سید فخردین احمد وزاد احمد وامامزاده سید محمدوسلام به سروبلند لارکه با طراوت بهار پذیرای مهمانان زیادی از اقسانقاطه کشور هستیدکه از دروی وریاکاری بعضی ها واز نخود هر اشی شدن عده ای متنفر هستیم ولی اینها یا نمی فهمند ویا خودشان را به خواب زدند ولی ما مردم گچساران وباشت دست هر یاری کننده به محرومان را به گرمی می فشاریم خداوند به انها اجر جزیل عنایت بفرمایید
کهگیلویه و بویراحمد
United Kingdom
انهای که مخالف مشک ملار از نام بیت المال وجبهه وجهاد سو استفاده می کنند هم انهای هستند که در انتخابات ۹۴ شکست خوردند
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
اردوی جهادی جای خودش و مشک وملار جای خودش
کهگیلویه و بویراحمد
Spain
چرا جوابیه چاپ نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه اسم با سلیقه انتخاب کنید.مشک وملار یه جوریه.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1