تاریخ انتشار
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۲۳۹۴۶۳
ثبتنام جوان روشنفکر در انتخابات شورای شهر یاسوج / عزیزپور: رشد مراکز رفاهی هیچ تناسبی با رشد جمعیت ندارد (+تصاویر)
۰
کبنا ؛صمد عزیزپور با حضور در فرمانداری بویراحمد نام خود را به عنوان کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ثبت کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز «عزیزپور» کارشناس ارشد مسائل شهری و اجتماعی با حضور در فرمانداری بویراحمد برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ثبتنام کرد.
عزیزپور با همراهی جمعی از اقشار مختلف مردم، فرهنگیان، نخبگان، اساتید دانشگاهها و روحانیت معظم با حضور در فرمانداری بویراحمد برای انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ثبتنام کرد.
وی دارای مدرک کارشناسی است.
عزیزپور خود را جوان روشنفکر در عرصه مسائل شهری میداند.
عزیزپور در یادداشتی نوشته است؛
الگویی که می تواند ما را در فرایند ثبات آفرینی و پایدارسازیِ تقسیمات کشوری رهنمون سازد مختصات و الزاماتی دارد، که بر اساس آن هم رضایت شهروندان جلب گشته و به مطالبات آنها پاسخ مثبت داده میشود و هم عوامل و عناصر تاریخی، جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و هویتی و دیگر پارامترها مورد توجه قرار می گیرد. در این راستا، بهره گیری از تجربیات سایر ملت ها و راهی که آنها پیموده و اقدامات و برنامه هایی که داشته اند و مکاتب، رویکردها و نظریاتی که در رابطه با پیشرفت و توسعه و ثبات آفرینی در فرایند تقسیمات کشوری وجود دارد، نیز لازم و ضروری به نظر می رسد.
دو عامل ملاک جمعیتی به عنوان عاملی ناپایدار و متغیر و وابستگی بودجه ی اختصاصی به واحدها براساس جایگاه آنها در تقسیمات کشوری موجب شده است، تقسیمات کشوری در ایران ناپایدار و سیال باشد. این در حالی است که تقسیمات کشوری، کمتر باید در معرض تغییرات کلی و انقلاب گونه قرار گیرد، پایداری و ثبات لازم در تقسیمات کشوری در ایران با چالش هایی مواجه است که گواه آن وجود دستکم ۴۰ درخواست اصلاح و ارتقای واحدهای سیاسی می باشد.در استان کهگیلویه و بویر احمد شاهد بروز و ظهور شهرستان، بخش و... به وفور هستیم. واحدهایی که نه از لحاظ رفاهی و معیشتی و دیگر معیارها در خور ارتقاء به جایگاه شهرستان، بخش و.. هستند و نه ارتقاء به سطح مورد نظر توانسته است عملا مشکلاتی از شهروندان آن واحد حل نماید. نمونه ی چنین وضعیتی در شهرستان استان مشاهده می شود ، از نظر جایگاه در تقسیمات کشوری در جایگاه شهرستان قرار دارد، اما از نظر برخورداری، هیچ مزیت و منزلتی متوجه شهروندان نشده است.
در مورد شهرستان های استان، از زمانی که این مکانهای شهری از بخش به شهرستان ارتقاء یافته اند، فضای سبز آن هیچ رشد قابل توجهی نداشته است.
در این برهه ی زمانی هیچ اقدامی به منظور احداث کمربندی یا حداقل یک کنارگذر انجام نگرفته است.
در این برهه ی زمانی بافت فرسوده ی شهری در مرکز شهر کماکان بی بهره از نوسازی بوده است.
خیابان های فرعی که به تعریض نیاز دارند، با اقدامی عملی مواجه نشده اند.
رشد مراکز رفاهی و بهداشتی ـ درمانی، با رشد جمعیت شهرستان ها هیچ تناسبی ندارد.
اما چیزی که رشد قابل توجه داشته است، گسترش فیزیکی و افقی شهر و افزایش جمعیت شهری است
به راستی چرا واحد سیاسی ـ اداری استان کهگیلویه و بویر احمد با عدم تناسب جایگاه شهرستان در تقسیمات کشوری با وضعیت موجود در فضای شهری مواجه است؟
چه کسی و چه هنگامی باید پاسخگو باشد؟ آیا باید عنوان اداری ـ سیاسی آن (یعنی عنوان شهرستان) از این واحد فضایی ـ اجتماعی بازستاند یا زیرساخت ها و تأسیسات رفاهی، فرهنگی، بهداشتی ـ درمانی و.. را در حد استانداردهای یک شهرستان، در این واحد ارتقاء داد؟
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز «عزیزپور» کارشناس ارشد مسائل شهری و اجتماعی با حضور در فرمانداری بویراحمد برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ثبتنام کرد.
عزیزپور با همراهی جمعی از اقشار مختلف مردم، فرهنگیان، نخبگان، اساتید دانشگاهها و روحانیت معظم با حضور در فرمانداری بویراحمد برای انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ثبتنام کرد.
وی دارای مدرک کارشناسی است.
عزیزپور خود را جوان روشنفکر در عرصه مسائل شهری میداند.
عزیزپور در یادداشتی نوشته است؛
الگویی که می تواند ما را در فرایند ثبات آفرینی و پایدارسازیِ تقسیمات کشوری رهنمون سازد مختصات و الزاماتی دارد، که بر اساس آن هم رضایت شهروندان جلب گشته و به مطالبات آنها پاسخ مثبت داده میشود و هم عوامل و عناصر تاریخی، جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و هویتی و دیگر پارامترها مورد توجه قرار می گیرد. در این راستا، بهره گیری از تجربیات سایر ملت ها و راهی که آنها پیموده و اقدامات و برنامه هایی که داشته اند و مکاتب، رویکردها و نظریاتی که در رابطه با پیشرفت و توسعه و ثبات آفرینی در فرایند تقسیمات کشوری وجود دارد، نیز لازم و ضروری به نظر می رسد.
دو عامل ملاک جمعیتی به عنوان عاملی ناپایدار و متغیر و وابستگی بودجه ی اختصاصی به واحدها براساس جایگاه آنها در تقسیمات کشوری موجب شده است، تقسیمات کشوری در ایران ناپایدار و سیال باشد. این در حالی است که تقسیمات کشوری، کمتر باید در معرض تغییرات کلی و انقلاب گونه قرار گیرد، پایداری و ثبات لازم در تقسیمات کشوری در ایران با چالش هایی مواجه است که گواه آن وجود دستکم ۴۰ درخواست اصلاح و ارتقای واحدهای سیاسی می باشد.در استان کهگیلویه و بویر احمد شاهد بروز و ظهور شهرستان، بخش و... به وفور هستیم. واحدهایی که نه از لحاظ رفاهی و معیشتی و دیگر معیارها در خور ارتقاء به جایگاه شهرستان، بخش و.. هستند و نه ارتقاء به سطح مورد نظر توانسته است عملا مشکلاتی از شهروندان آن واحد حل نماید. نمونه ی چنین وضعیتی در شهرستان استان مشاهده می شود ، از نظر جایگاه در تقسیمات کشوری در جایگاه شهرستان قرار دارد، اما از نظر برخورداری، هیچ مزیت و منزلتی متوجه شهروندان نشده است.
در مورد شهرستان های استان، از زمانی که این مکانهای شهری از بخش به شهرستان ارتقاء یافته اند، فضای سبز آن هیچ رشد قابل توجهی نداشته است.
در این برهه ی زمانی هیچ اقدامی به منظور احداث کمربندی یا حداقل یک کنارگذر انجام نگرفته است.
در این برهه ی زمانی بافت فرسوده ی شهری در مرکز شهر کماکان بی بهره از نوسازی بوده است.
خیابان های فرعی که به تعریض نیاز دارند، با اقدامی عملی مواجه نشده اند.
رشد مراکز رفاهی و بهداشتی ـ درمانی، با رشد جمعیت شهرستان ها هیچ تناسبی ندارد.
اما چیزی که رشد قابل توجه داشته است، گسترش فیزیکی و افقی شهر و افزایش جمعیت شهری است
به راستی چرا واحد سیاسی ـ اداری استان کهگیلویه و بویر احمد با عدم تناسب جایگاه شهرستان در تقسیمات کشوری با وضعیت موجود در فضای شهری مواجه است؟
چه کسی و چه هنگامی باید پاسخگو باشد؟ آیا باید عنوان اداری ـ سیاسی آن (یعنی عنوان شهرستان) از این واحد فضایی ـ اجتماعی بازستاند یا زیرساخت ها و تأسیسات رفاهی، فرهنگی، بهداشتی ـ درمانی و.. را در حد استانداردهای یک شهرستان، در این واحد ارتقاء داد؟