تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۳۸۶۱۱

نظری: حمایت از واحدهای تولید راهکار تحقق شعار سال است / با نگاه پشت میز نشینی نمی‌توان شغل ایجاد کرد

۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بسیار دقیق و درست بوده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید محمد کاظم نظری صبح امروز درجمع خبرنگاران با تبریک سال نو، اظهار کرد: در خصوص شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند با توجه به اینکه مهمترین دغدغه مردم اشتغال است این نامگذاری بسیار درست بوده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال اولویت ما در شهرستان رفع بیکاری است، گفت: برای اینکه به این مهم برسیم راهکارهای وجود دارد اما متاسفانه سیستم دست و پاگیر اداری جلوی بسیاری از کارها را می‌گیرد و واحدهای تولیدی زیادی داریم که هنوز فعال نشدند که از راهکارهای رفع بیکاری تسهیل در مقررات دست و پاگیر بانکی است تا واحدهای راکد فعال شوند که با رفع آن تعدادی شغل نیز ایجاد می‌شود.
نظری در ادامه تصریح کرد: بخش خصوصی امکاناتی دارند که می‌توانند شغل ایجاد کنند و آنها از طرفی نیاز به تسهیلات دارند که دریافت این تسهیلات سخت و طولانی است و بسیاری به دلیل این روند طولانی منصرف می‌شوند لذا اگر دنبال تحقق شعار سال هستیم باید کاری کنیم که مردم به این مهم دست پیدا کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه باید واحدهای تولیدی را حمایت کنیم، گفت: کلید حل مشکلات ما ایجاد واحدهای بزرگی مثل پتروشیمی است که باید به بهره‌برداری برسند که باید به این نوع کارهاا سرعت دهیم و به سمت و سویی برویم که تولید داشته باشیم و از تمام ظرفیت کارخانه‌ها استفاده شود، بحث تولید و اشتغال مرتفع می‌شود.
مسؤول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد با بیان در صورت حمایت از واحدهای تولیدی بسیاری از مشکل بیکاری جامعه ما برطرف می‌شود، گفت: اغلب تحصیل کرده های ما دنبال شغل اداری هستند و با این نگاه هیچ وقت مشکلات بیکاری آن‌ها برطرف نمی‌شود مثلا در عرصه گردشگری شهرستان بویراحمد می‌توان تمام مشکلات بیکاری برطرف شود ولی هم سرمایه‌گذاری اولیه نیست و هم همدلی و هماهنگی لازم نیست.
نظری گفت: راهکارهای تحقق شعار سال وجود دارد مشروط بر اینکه تمام دستگاه‌های اداری و بخش خصوصی و مردم دنبال اشتغال باشند، گفت: تا زمانی که ارزش در این باشد که پشت میز اداری بنشیند و با حداقل کار و بهره‌وری حقوق خوبی بگیرد طبیعی است که دنبال شغل‌های دیگر نمی‌رود.
وی افزود: فقط بلوط ما که سالیانه محصولات آن زیر درخت ریخته می‌شود و استفاده نمی‌شود می‌تواند چندین شغل ایجاد می‌کند که نیازمند این است که فرهنگ و ارزش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1